• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Incl schijven zou ik maximaal op 250 euro komen. Incl alles erop monteren etc. Als er bij 1 deel 1 groot gat zit , zou ik puur en alleen die deel kopen 2de hands en niet een gehele nieuwe uitlaat. En afgevoerd etc heb ik nog nooit iets over gehoord. 20 euro per band incl erop zetten.

 

Btw? Ik heb nog nooit een factuur gekregen op de sloop. Dan ga jij zeker naar een dure Hollandse garage. Ik ga liever naar de Turkse garage bij de sloop. Hou je tenminste 400 euro extra in je zak.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Het kan nu nog wel een week duren eer er een antwoord volgt, wordt het een afwijzing, dan is het zo.

Ik ben niet geloofwaardig meer als ik 32% korting kan weggeven, op een uitgebrachte offerte.

 

Als je toch voet bij stuk zou willen houden zou ik zelfs overwegen de offerte in te trekken.

waarom zou je intrekken? als je de geoffreerde prijs laat staan zullen ze echt niet ineens wel akkoord gaan lijkt me, ook zij zullen niet ineens 32% toegeven. er volgt een afwijzing en zoals Rick al zegt, dan is het zo, dan ben je toch ook klaar?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Als ik het verhaal van Rick zo lees duurt het traject al een tijdje. Wellicht spelen ze verschillende partijen tegen elkaar uit, willen je jouw kwaliteit maar tegen de prijs van de concurrent welke ze misschien minder bevalt, of willen ze voor een dubbeltje op de eerste rang of vind de betreffende persoon het leuk te handelen en zoekt de grens op.

 

Zoals ik eerder melde, is dit ook een psychologisch spelletje. Als hun 32% voor jou ook echt onaanvaardbaar is, zou je dat kunnen laten merken door het aanbod in te trekken, wachten heeft geen zin. Als ze echt willen melden ze zich wel ze weten van zichzelf wellicht al wel dat hun 32% niet reeel is. Je geeft dat ze een grens zijn overgegaan. Is afhankelijk van de persoon waarmee je onderhandelt, maar soms werkt het.

Link naar reactie
  • 0

Al bijna twee maanden bezig met een opdracht voor een VVE, alles verloopt via mail, is duidelijk een persoon die alles moet overleggen met de achterban.

We komen ook tot niks concreets, ik heb al aangeboden langs te komen.

 

Krijg ik gisteren een mail als antwoord op mijn offerte, een tegenvoorstel, het tegenvoorstel kwam neer op een korting van 32%, en over de betalingstermijnen werden we het nog wel eens.

 

Toch maar netjes teruggemaild dat er geen korting meer in zit en de voorgestelde betalingstermijnen blijven staan zoals geoffreerd.

 

Toch nog opdracht geworden vanavond, nog wel een vraag over de garantietermijn.

Daar kan ik nog wel iets mee doen.

Een yes momentje voor nu.

:)

Link naar reactie
  • 0

Het is een 2180kg wegende diesel.

 

Wel gelukkig een bedrijf gevonden die vanaf morgen de ons wel pechhulp wil geven.

Zo betaal je jaren en maak je er nagenoeg geen gebruik van en dan krijg je dit. NU nog steeds zoeken naar een oplossing, mijn vaste garage kan pas om 16.30 een auto met startunit langssturen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bezig met nieuwe software voor onze webshop. De oude voldoet niet meer. Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer.....

 

Magento, Magento Go, Opencart, Zen Cart, Prestashop, Interspire, CS cart, etc. etc. etc.... :-[ Aarchhhhhh!

 

 

Hey Dave1 Ik weet niet of je al 'jouw boom' hebt gevonden maar misschien heb je hier iets aan:

 

Ik ben zelf fan van Magento. Ontzettend professioneel platform wat door ontzettend veel webshops van klein tot groot gebruikt wordt. Er zijn veel plug-ins voor beschikbaar, en veel experts te vinden die voor betaalbare prijzen aanpassingen kunnen maken (hierbij gebruik ik www.elance.com, voor complete bouw tot aanpassingen).

 

Magento Go heb ik een keer geprobeerd te gebruiken, maar was ik niet heel tevreden over. Ik vond het vooral erg traag!

 

Een alternatief als je snel een webshop wil bouwen is wellicht Shopify. Hier hoor ik veel goede dingen over, maar ik moet er bij zeggen dat ik het persoonlijk nooit gebruikt heb. Het platform is ouder en groter dan Magento Go dus er is ook meer info over te vinden. Handig als je iets niet begrijpt!

 

 

Als ik nog een ding zou kunnen toevoegen: bekijk goed wat je wil doen met je webshop. Als je de Nederlandse markt vooral wil bedienen is het ontzettend belangrijk om te zorgen dat je iDeal betalingen kan accepteren. Kijk hier goed naar hoe je dat kan implementeren met het platform wat je uit eindelijk kiest!

 

Success met de zoektocht en het (inderdaad) grote bos!

Link naar reactie
  • 0

Startkabels liggen klaar, maar geen buren. En helaas stopt er tot nu toe niemand die wil helpen.

 

oeps.. vanavond ook nog maar eens googlen op jumpstarter / acculader of startboosters voor een paar tientjes heb je dan altijd een "buurman" bij je die de accu voor je kan laden.. lijkt me bij een 10 jaar oude auto geen overbodige luxe..

Link naar reactie
  • 0

@Erwin, Christine

 

De ontploffing was metaforisch ;)

 

In de afgelopen jaren heb ik honderden explosies meegemaakt. In het begin waren ze behoorlijk spectaculair en zat ik soms maanden in het ziekenhuis. Nu heb ik een ondergrondse bunker waar ik mijn tests doe en telkens weer een manier zie hoe de wereld niet werkt. Vaak behoorlijk frustrerend, je werkt maanden aan iets, blijkt het een doodlopend pad te zijn...

 

I haven't failed, I've found 10,000 ways that don't work

 

Ik kan niet zeggen waar ik mee bezig ben :-[

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.