• 0

Gaat Wizzl de wereld veroveren?

Nee, het gaat hier niet om het winkeltje op je NS station. (Het blijkt dat die in 2008 er mee gaan stoppen btw, maar dat hebben ze al vaker gezegd ...)

 

Ik kreeg onderstaande tekst onder ogen:

 

"Wizzl, Communication and Beyond

Wizzl BV is een Nederlandse onderneming die gestart is door een stel slimmeriken. Deze hebben een unieke tool ontwikkeld die gratis bellen combineert met digitaal entertainment en dit alles in één interface. Deze interface werkt op ieder denkbaar communicatieapparaat zoals computer, telefoon, mobiel, radio en televisie en is gratis te downloaden van het internet. Met ingang van 15 juni wordt Wizzl verspreid over 271 landen en zal een internationale community gaan bouwen".

 

Is dit de geboorte van iets mooi's?

 

Wat is jullie mening?

 

Wellicht heeft er iemand meer info.

 

Ard

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee wacht, laat ik het beter formuleren: hoe ben je achter het bestaan van dit bedrijf gekomen? En waarop baseer je dat het zo veelbelovend is?

Ik heb van dit bedrijf enkele vacatures onder ogen gekregen, deze stonden o.a. geplaatst op Stepstone.

 

Ik geef niet aan dat het veelbelovend is. Ik citeer Wizzl (vandaar de aanhalingstekens). Alleen claimt Wizzl nogal wat en vandaar dat ik deze post geplaatst heb om te kijken of andere HL-ers beschikken over meer info.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien dat er nog mensen zijn die willen weten wat het is:

 

Ik heb met hemelvaart dit programma betaald getest. Het gaat

hier om een communicatie en entertainment programma, dus ene deel is chatten en cammen en anderen deel is muziek luisteren en filmpjes kijken. Ook is het mogelijk om tv en radio streams de

bekijken/beluisteren. Een andere functie is bellen naar andere pc's en naar vaste en mobiele telefoon.

 

Zelf denk ik niet dat het wat gaat worden aangezien de site die ze hadden met een countdown die al een poosje afgelopen zou moeten zijn verdwenen is en ik heb er zelf ook nooit meer iets van gehoord

 

Wie weet komt het nog.

 

Mvg, Wessel

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het nut niet? Heb die beta gedownload enzo, jaja verveel me weer, maar het echte verschil met bestaande communicatietools zie ik niet of is gewoon niet aanwezig. Wie ziet het wel? 8)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Vanwaar die cynische en ongenuanceerde reacties? De markt voor internet telefonie is in ieder geval vrij groot, hoewel zelfs Skype moeit heeft verdiensten omhoog te krikken. Wizzl is echter nogal meer te zijn dan telefonie zoals hierboven al een keer beschreven, dus een skype kloon is wellicht te kort door de bocht. Er zitten er een hoop games en TV zenders in. Van Duitse RTL tot Nickleodeon. Ze hebben best een hoop mooie deals binnen lijkt me zo.

 

Of Wizzl de wereld verovert weet ik niet, in ieder geval hebben ze Gameplay 07 veroverd:

 

http://www.gameplay.nl/

 

Ze zijn hoofdsponsor. Ze timmeren wel aan de weg dus.

 

Ik heb zelf meegedaan aan de beta, kreeg een usb telefoonhoorn en 20 euro tegoed. Heb er gewoon lekker mee kunnen bellen. Snel en goede kwaliteit, en dat was beta.

 

En nee, ik heb helemaal niks te maken met het bedrijf Wizzl.

Link naar reactie
  • 0

De korevaar van Think Global is C.A. Korevaar. Die ken ik wel. Het zou de zelfde kunnen zijn. Op zich niet belangrijk.

 

Formeel ben ik zeer pro ondernemers die hun nek uitsteken. Dat is bij Wizzl absoluut het geval. Er zijn nauwelijks start-ups op dit ambitieniveau. Dus een hoeratje voor de betrokken ondernemers en investeerders. Ik wou alleen dat ik wat beter begreep wat ze aan het doen waren. Het is allemaal een beetje onduidelijk. Ze zijn aan mij natuurlijk geen verantwoording verschuldigd, maar ik zou het zo prettig vinden als ik zonder enige bedenkingen enthousiast kon zijn.

 

Dat er al een paar miljoen in zit geloof ik graag (erg moedig) dat er nog 30 miljoen bij moet geloof ik ook graag (niet eenvoudig maar wel te doen). Maar hoe krijg je zoiets in twee jaar rendabel? Dat is wel de eis van de investeerders. Ik ben erg benieuwd hoe dat moet gebeuren. Als uitdager is het lastig om zowel de markt te veroveren als divident uit te keren. Something has got to give, lijkt mij. Ik ben benieuwd wat.

 

Misschien horen we nog een keer hoe het zit.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp inderdaad het aanbod ook niet erg.

Verder heb je bij zoiets een community nodig als het niet multiplatform werkt, en dan bedoel ik dat je ook msn,yahoo en al die andere netwerken kunt bereiken. Maar daar zal het niet op gebasseerd zijn.

 

Recent kocht Microsoft een stukje van Facebook, ook Google zoekt aansluiting bij communitysites waaronder Hyves.

Het lijkt dan bijna logisch om aansluiting te zoeken bij een community zoals bv Hyves, je hebt dan in een klap een heleboel gebruikers erbij.

En dat is ongeveer waarom eBay Skype intergreerde in hun online veilingsysteem. Google heeft nog geen msn/skype variant behalve dan via de nieuwe software voor mobieltjes.

Maar goed, allemaal maar speculaasies dit.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Via Bright.nl:

 

Vandaag is op de jaarbeurs in Utrecht de communicatiesoftware Wizzl gelanceerd. Een applicatie die voip-bellen, chatten, internetradio en webvideo's integreert. 'Skype, maar dan uitgebreider', aldus ceo Jaap Korevaar. Daarnaast geeft de software toegang tot populaire webgames, je eigen foto's, muziek en video's. Dit alles is verwerkt in één interface die op ieder denkbaar communicatieapparaat te gebruiken is.

'Wizzlers' kunnen onderling gratis chatten en (video)bellen. Vanaf 1,5 eurocent per minuut kun je lokaal en internationaal bellen naar vaste en mobiele nummers. Korevaar: 'Wizzl zal niet alleen je vrienden en familie dichterbij brengen, maar geeft je ook direct gratis toegang tot nieuws en entertainment, ongeacht waar vandaan je wizzlt en welk apparaat je daarvoor gebruikt.' De voorlopige bètaversie, (alleen geschikt voor Windows) is gratis te downloaden op de website. Vanaf het voorjaar van 2008 zal Wizzl ook beschikbaar zijn voor mobiele telefoons.

Link naar reactie
  • 0

Heb gisteren de podcast beluistert van Radio Online. Deze staat nog online op:

http://www.radio-online.nl/

 

In deze uitzending wordt een interview uitgezonden met de directeur van wizzl. Het concept vind ik erg interessant, echter snap ik niet waarom de focus niet enkel ligt op het hoofddoel: bellen via het internet via de wizzle software (heeft voordelen, luister maar naar het interview) In plaats dat wizzle zich hier op focust, zijn ze nu al bezig met het ontwikkelen van een online portefeuille en games aanbieden. (Dit moet zelfs een inkomsten bron gaan vormen!)

 

Waarschijnlijk is dit een erg duur project, ook zeker een goed initiatief, maar of alles goed wordt aangepakt? De directeur komt bij mij ook iets te enthousiast over en biedt momenteel naar mijn mening een te breed product aan. Terwijl het basis idee leuk is!

 

Dergelijke concepten zorgen er wel voor dat andere kleine partijen enkele functionaliteiten aansluitend op wizzl oppakken en hierop door gaan ontwikkelen.

 

Op het moment dat wij zelf een dienstverlener op onze mobiele telefoon kunnen installeren zullen er waarschijnlijk meerdere aanbieders zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op naar Identity 2.0, er zijn teveel communities bij teveel verschillende partijen.

Geweldige presentatie hierover hier: http://identity20.com/media/ETECH_2006/

 

Ik begrijp inderdaad het aanbod ook niet erg.

Verder heb je bij zoiets een community nodig als het niet multiplatform werkt, en dan bedoel ik dat je ook msn,yahoo en al die andere netwerken kunt bereiken. Maar daar zal het niet op gebasseerd zijn.

 

Recent kocht Microsoft een stukje van Facebook, ook Google zoekt aansluiting bij communitysites waaronder Hyves.

Het lijkt dan bijna logisch om aansluiting te zoeken bij een community zoals bv Hyves, je hebt dan in een klap een heleboel gebruikers erbij.

En dat is ongeveer waarom eBay Skype intergreerde in hun online veilingsysteem. Google heeft nog geen msn/skype variant behalve dan via de nieuwe software voor mobieltjes.

Maar goed, allemaal maar speculaasies dit.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.