• 0

Call me paranoid!

Dit moet ik even kwijt.

 

Zoals sommigen van jullie waarschijnlijk al weten, ben ik een ENORM tegenstander van zogenaamde spyware. Dat is software die op je computer geinstaleerd wordt zonder dat je het zelf weet.

 

Het verwijderen van spyware is moeilijk en een programma als Ad-Aware kan je helpen om de spyware van je computer af te mikken (vaak sta je versteld van de hoeveelheid verborgen programmas op je PC)

 

Nou had Kazaa (een peer2peer applicatie waar je o.a. mp3's mee kan downloaden) hun applicatie helemaal volgepropt met spyware. Een slimme rus was het hier echter niet mee eens en heeft een Kazaa lite versie gemaakt waar alle spyware is uitgehaald.

 

Je kan zijn lite versie hier vinden!

 

Of het nou helmaal legaal is of zelfs alleen maar de juiste weg is, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat dit een van de redenen is waarvoor ik het Internet zo gaaf vindt! ;D 8) GO RUSSIA! ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

BTW, leuk artikeltje van de automatisering gids.

 

http://www.automatiseringgids.nl/news/default.asp?nwsId=16912

 

Internetters schijnen te weinig aan veiligheid te doen.. Ik vond het jammer dat er niks over spyware geschreven werd. Maar het is inderdaad waar, veiligheid is geen hooge prioriteit...

 

Misschien is het leuk om eens een kleine online seminar te organiseren om mensen van deze problemen beter op de hoogte te stellen?

 

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of het zo slim is om naar die site te linken,

kazaa heeft namelijk een rechtzaak tegen kazaa lite aangespannen en heeft deze gewonnen. Kazaa lite is dus niet "legaal". Je zou het kunnen vergelijken met een windows xp versie waar alle registratie uit is gehaald en deze op de markt brengen als windows xp lite.

 

Gebruik overigens naast ad-adware ook spybot - search & destroy. Ad-aware verwijderd namelijk niet alle spyware en troep.

 

tevens ben ik ook zeer tegen spyware. Het zijn een stelletje kl**tzakken die zulk soort dingen ontwikkelen. Je hebt toch niet om al die zooi gevraagd!?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.