Jump to content
Rein
Verberg

Advertentietarief. Zitten wij te hoog?

vraag

Beste HL'ers,

Ik ben voor een vriend van mij bezig met het maken van een "advertentieplan" voor een (mini) magazine voor zijn klanten. Hij heeft op dit moment zo'n 30.000 aanmeldingen (gratis). Aanmeldingen zijn door het hele land en hebben een doelgroep met een leeftijd van 20 tot 60 jaar. Heel ruim dus. In het magazine hebben wij de mogelijkheid om advertenties te plaatsen. (moet ergens van betaald worden). Nou is mijn vraag:

Wij willen advertentie ruimte verkopen van 2000 euro per advertentie. We willen niet teveel advertenties. Anders wordt het zo'n reclame blad.

Advertentie bestaat uit full color logo en een stukje tekst (2 regels). Adverteerders krijgen een prominente positie in het magazine.

Mijn vraag: zijn er vaste stelregels voor advertentie bedragen. Zitten wij niet te hoog?

[titel aangepast - mod]

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Beste Rein,

Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar hier in de stad wordt een blad uitgegeven met een oplage van 50.000 exemplaren. kosten voor een 1/1 full color advertentie is 1850. Bij jullie krijg ik voor dat geld slechts het logo en bij dit blad een hele pagina. Daar zit nog wat verschil in zou ik zo zeggen.

succes ermee

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

• 0
  • Rate this answer

De vraagstelling suggereert dat jullie niet veel ervaring hebben met het maken van magazines en het verkopen van advertentieruimte. Maar je kunt het trucje snel leren. ;-)

Een logo met twee regels tekst is nou niet bepaald een interessante propositie voor professionele adverteerders. Je zou een aantal opties kunnen bieden. Halve pagina, hele pagina, dubbele pagina, achterpagina, pagina twee: elk voor een aangepaste prijs. De combinatie van logo met tekst zou je als 'banner' kunnen aanbieden aan onervaren adverteerders: plaatsing op een verzamelpagina.

Kun je crossmedia aanbieden? Advertenties op een website?

De tarieven worden behalve door het totale bereik (da's niet hetzelfde als verspreide oplage) ook bepaald door de markt waar je in actief bent. Zijn het 30.000 adressen van mensen die zich opgegeven hebben voor een onbenullig onderwerp, of betreft het een interessante niche. Uiteraard zal een adverteerder met juist jullie doelgroep meer interesse hebben dan een willekeurige adverteerdert.

Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

• 0
  • Rate this answer

Wanneer je 30000 aanmeldingen landelijk hebt kun je naast het benaderen van landelijke adverteerders, ook bepaalde pagina's gebruiken om per provincie/ regio adverteerders te werven.

In je drukproces druk je van die pagina's dan bijvoorbeeld 10x 3000 pagina's ipv 30000.

Zo houdt je aan de ene kant het blad leesbaar, haal je toch per pagina een mooi bedrag binnen (b.v. 2000 euro) maar betaalt die regionale adverteerder toch maar 200 euro, terwijl hij toch in een leuk magazine staat. Een adverteerder heeft dan minder "waste". ( wat moet een goede sportzaak in Rotterdam met een advertentie in Groningen en vice versa)

Ard

• 0
  • Rate this answer

Wanneer ik promotie moet uitzoeken gebruik ik het boek van adformatie. Hierin zijn alle kosten van bijna alle media beschreven. Van playboy tot de telegraaf, maar ook vergelijkbare magazines.

Ik zou daar eens naar kijken naar vergelijkbare media.

edit: Ik zal morgen eens kijken of ik het boekje kan vinden en hoe het precies heet.

• 0
  • Rate this answer

Ben zelf ook aan het zoeken naar een dergelijk overzicht.

Ik overweeg een advertentie in het FD of in soortgelijke bladen.

Kosten overzicht is moeilijk te vinden.

Je leeft maar een keer.

Vandaag krijg je nooit meer terug!

• 0
  • Rate this answer

edit: Ik zal morgen eens kijken of ik het boekje kan vinden en hoe het precies heet.

Probeer de Mediadesk es... ;)

Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

• 0
  • Rate this answer

Overigens is het ook zo dat een ruimere doelgroep een lagere prijs per advertentie betekend. Door de ruime doelgroep zijn er wel veel mensen die de advertentie kunnen zien maar de kwaliteit is laag. Je kan er namelijk van uit gaan dat een groot deel van de lezers geen interesse heeft in de specifieke advertentie.