• 0

Advertentietarief. Zitten wij te hoog?

Beste HL'ers,

 

Ik ben voor een vriend van mij bezig met het maken van een "advertentieplan" voor een (mini) magazine voor zijn klanten. Hij heeft op dit moment zo'n 30.000 aanmeldingen (gratis). Aanmeldingen zijn door het hele land en hebben een doelgroep met een leeftijd van 20 tot 60 jaar. Heel ruim dus. In het magazine hebben wij de mogelijkheid om advertenties te plaatsen. (moet ergens van betaald worden). Nou is mijn vraag:

 

Wij willen advertentie ruimte verkopen van 2000 euro per advertentie. We willen niet teveel advertenties. Anders wordt het zo'n reclame blad.

 

Advertentie bestaat uit full color logo en een stukje tekst (2 regels). Adverteerders krijgen een prominente positie in het magazine.

 

Mijn vraag: zijn er vaste stelregels voor advertentie bedragen. Zitten wij niet te hoog?

 

[titel aangepast - mod]

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Rein,

 

Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar hier in de stad wordt een blad uitgegeven met een oplage van 50.000 exemplaren. kosten voor een 1/1 full color advertentie is 1850. Bij jullie krijg ik voor dat geld slechts het logo en bij dit blad een hele pagina. Daar zit nog wat verschil in zou ik zo zeggen.

 

succes ermee

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

De vraagstelling suggereert dat jullie niet veel ervaring hebben met het maken van magazines en het verkopen van advertentieruimte. Maar je kunt het trucje snel leren. ;-)

 

Een logo met twee regels tekst is nou niet bepaald een interessante propositie voor professionele adverteerders. Je zou een aantal opties kunnen bieden. Halve pagina, hele pagina, dubbele pagina, achterpagina, pagina twee: elk voor een aangepaste prijs. De combinatie van logo met tekst zou je als 'banner' kunnen aanbieden aan onervaren adverteerders: plaatsing op een verzamelpagina.

 

Kun je crossmedia aanbieden? Advertenties op een website?

 

De tarieven worden behalve door het totale bereik (da's niet hetzelfde als verspreide oplage) ook bepaald door de markt waar je in actief bent. Zijn het 30.000 adressen van mensen die zich opgegeven hebben voor een onbenullig onderwerp, of betreft het een interessante niche. Uiteraard zal een adverteerder met juist jullie doelgroep meer interesse hebben dan een willekeurige adverteerdert.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je 30000 aanmeldingen landelijk hebt kun je naast het benaderen van landelijke adverteerders, ook bepaalde pagina's gebruiken om per provincie/ regio adverteerders te werven.

 

In je drukproces druk je van die pagina's dan bijvoorbeeld 10x 3000 pagina's ipv 30000.

 

Zo houdt je aan de ene kant het blad leesbaar, haal je toch per pagina een mooi bedrag binnen (b.v. 2000 euro) maar betaalt die regionale adverteerder toch maar 200 euro, terwijl hij toch in een leuk magazine staat. Een adverteerder heeft dan minder "waste". ( wat moet een goede sportzaak in Rotterdam met een advertentie in Groningen en vice versa)

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Wanneer ik promotie moet uitzoeken gebruik ik het boek van adformatie. Hierin zijn alle kosten van bijna alle media beschreven. Van playboy tot de telegraaf, maar ook vergelijkbare magazines.

Ik zou daar eens naar kijken naar vergelijkbare media.

 

edit: Ik zal morgen eens kijken of ik het boekje kan vinden en hoe het precies heet.

Link naar reactie
  • 0

 

Overigens is het ook zo dat een ruimere doelgroep een lagere prijs per advertentie betekend. Door de ruime doelgroep zijn er wel veel mensen die de advertentie kunnen zien maar de kwaliteit is laag. Je kan er namelijk van uit gaan dat een groot deel van de lezers geen interesse heeft in de specifieke advertentie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.