• 0

Prive betaalde facturen

Ik heb meerdere facturen die privé betaald zijn, maar zakelijke facturen betreft. Ik ben er niet helemaal uit hoe ik deze in onze boekhouding moet invoeren. Ik heb

hier al gekeken maar kom er niet uit.

 

Om een van de facturen als voorbeeld te pakken.

Betreft een factuur voor Shirts die bedrukt zijn voor een voetbal toernooi en die wij sponsoren.

 

Zeg totaal is € 300,- en is prive betaald. Nu moet dit als kosten in de vof worden geboekt en terug worden betaald naar de privé rekening Wij maken gebruik van excel boekhouding waarbij wij een bankboek, kasboek en memoriaal gebruiken kijk in onderstaand zipfile hoe het eruit ziet. Alvast enorm bedankt voor jullie moeite!

 

 

boekhouding_in_excel2.zip

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je kunt het als investering in de boekhouding schrijven, je kan dan de BTW terug vragen bij je aangifte omzetbelasting.

 

In je boekhouding zet je dan neer bijvoorbeeld:

 

Investering, bedrukte shirts : Privé betaald

 

 

Je moet wel vermelden dat het privé betaald is (anders gaat je accountant moeilijk doen).

 

Zo doe ik het altijd, heb nog geen klachten gehad in al die jaren tijd dus het zit goed haha. Geld kan je van je bedrijf afhalen maar moet je ook weer in je boekhouden vermelden, altijd alles vermelden ook de kleine dingen. Ook belangrijk hoe iets gedaan is... contant, pin, storing enzovoort altijd alles vermelden in je kasblad zeg maar.

 

Maar een telefoontje naar je accountant en hij legt het je gratis en voor niks uit als het een goede accountant is ;)

give them nothing, but take everything amonst them

Link naar reactie
  • 0

Bedankt avancleef voor je antwoord.

 

ik weet wel hoe een en ander werkt ten aanzien van facturen btw enzovoorts, maar het probleem ligt hem in het feit dat deze boekhoudsheet nieuw voor mij is en ik niet weet ik in deze situatie de juiste boekingen doe.

Ik kan idd een belletje plegen naar mijn accountant, maar die zal waarschijnlijk hetzelfde antwoord geven zoals ik die al gevonden had. Het gaat mij juist om dat ik die antwoorden niet goed kan plaatsen binnen mijn excelsheet vandaar dat ik deze ook heb bijgevoegd in mij vorige post.

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

direct via de memoriaal boeken:

 

reclame kosten 300 op de W&V (debet)

aan/ Prive 300 op balans (credit)

 

 

ik hou hier geen rekening met de BTW.

 

reclame kosten 250

BTW terug te vragen 50

aan/ Prive 300

 

met BTW, btw bedrag willekeurig genomen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.