• 0

Video's en e-boeken over ondernemen.

Richard st. John deed 7 jaar onderzoek naar dat onderwerp. Hij interviewde 500 succesvolle ondernemers en directeuren, maar ook artsen en kunstenaars en vatte zijn bevindingen samen in een vuistdik boekwerk; Spike’s Guide to succes.

 

Hier een samenvatting op video

 

8 Tips en 4 minuten later en je business kan beginnen!

Wat vinden jullie ervan?

 

[edit mod] titel aangepast[/edit]

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Henny van de Most (o.a.Preston Palace) en Ben Angelier (Cosmo kappers) zijn vooral succesvol geworden door naast de gebaande wegen te gaan lopen. Volgens hen moet je dan ook vooral niet te bang zijn om risico's te nemen. Het succes wat je als ondernemer voor je ziet, zul je zeker bereiken. En is het niet linksom, dan wel rechtsom. Wat jij wilt bereiken, kun je bereiken, met passie en creativiteit. Als je de kans krijgt, moet je ook zeker naar hun lezingen gaan. Heel inspirerend!

Link naar reactie
  • 1
  • 0

Bedankt voor de Reusjes, wat een service ;D!

 

Ik vond het ook een leuk en leerzaam filmpje! Zijn er mensen die nog meerdere filmpjes die jullie willen delen?

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0
  • 0

boeiende engelstalige film (+/- 1,5 uur) van discussie over ondernemen,

zin en onzin van ondernemingsplannen.

http://blog.futurelab.net/2007/06/no_plan_no_capital_no_modelno.html

 

Moderator Guy Kawasaki, en 5 succesvolle ondernemers:

 

Marcus Kazmierczak, vp of engineering, Maya’s Mom

Markus Frind, Founder, PlentyofFish.com

James Hong, Co-Founder, HotorNot.com

Dave Lu, CEO, Fanpop

Karen Northup, CEO and Founder, CoreFino

 

(via blog.futurelab.net)

 

 

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

Het blog van Guy Kawasaki is sowieso een interesting read voor ondernemers. Deze panel discussie is inderdaad erg goed, hoewel het af en toe wel erg ge-ent is op VC funding, B2C Web 2.0 bedrijven en gemakkelijk snel een business uit de grond stampen.

 

Uiteraard is het credo van 1 van de heren: 'als je maar lol hebt' de spijker op z'n kop slaan, maar onthou wel dat 1 op de 10.000 (ik noem maar wat, het zijn er weinig) zover komen als hotornot.com om maar wat te noemen.

 

Desalniettemin, een erg interessante discussie.

Link naar reactie
  • 1

http://www.internationalentrepreneurship.com/media/#

 

ca. 11 uur aan video over entrepeneurship. Niet geniaal, wel onderhoudend.

 

Introduction & Congrats 300k Stream

Part 1 - Data Sources 300k Stream

Part 2 - Creativity 300k Stream

Part 3 - Testing New Ideas 300k Stream

Part 4 - Business Structures 300k Stream

Part 5 - Start Up Steps 300k Stream

Part 6 - Bootstrapping 300k Stream

Part 7 - Angels, Banks & VCs 300k Stream

Part 8 - Finding Partners & Market Entry (Stream coming soon)

Part 9 - International Supply Chains

Part 10 - E-marketing

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil dit topic toch nog een keertje kicken, vanwege persoonlijke interesse...

 

Zitten paar hele leuke filmpjes tussen. Vooral die van Richard st. John, het blijft gewoon leuk om die te kijken.

 

Als je kunt aangeven welke dat is hoeven anderen niet de hele rits te bekijken.... ;)

 

Dat is deze: http://www.bizz.nl/1565-video-stoomcursus-succes.html

 

Hier nog een prachtige, Sportsmanship vs Leadership:

 

Iemand nog aanvullingen?

 

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb afgelopen dinsdag de video van Guy Kawasaki (the art of the start) getoond aan een paar zuid amerikaanse equity match makers in de dop (in Lima, Peru). Het was werkelijk geweldig. Die video is zo to the point en hilarisch. Ze spraken nergens anders meer over.

 

Dus als je wil tonen wat investeerders beweegt die in start-ups investeren, kijk dan! Het is erg goed.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.