Faillissement gegevens gezocht...

Aanbevolen berichten

Een importeur/fabrikant van o.a. modelauto's is recent failliet gegaan.

Wie kan mij helpen aan meer informatie? Het schijnt dat je een abonnement nodig hebt om die info boven water te krijgen (faillissementen.com) Voor één raadpleging vind ik een abonnement wat overdreven...

 

Svp even een email of PM voor de naam van het bedrijf.

 

Enorm bedankt alvast!!!!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Dank voor de tip, idd is de curator bekend.

 

Wat kan ik er mee? Ik heb interesse in:

voorraad

merknaam v.e. productlijn

 

Heb zelfs interesse in een deel van het bedrijf... (dit is enorm ambitieus, ik weet het)

 

Hoe dit aan te pakken? Is dit allemaal te bespreken met de curator? Of heb ik hier een andere gesprekspartner voor nodig?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Dit is onder te brengen in de categorie: kansen.

 

Voor jezelf dus goed bepalen of het echt iets toevoegt aan je bedrijf en of de investering van tijd/geld/moeite snel genoeg gaat lonen.

 

Als kenner zou jij als geen ander kunnen bepalen in welke mate dit een goede kans is om jouw bedrijf verder te ontwikkelen. Als je een mooi merk kunt kopen zou ik me er in ieder geval verder in verdiepen.

 

Ook bij zo'n kans doe je aan ondernemingsplanning. Markt-product-investering-exploitatie-tijdbeslag etc

 

Dus ik zou zeggen zet jezelf in de SherlocK Holmes stand en ga op onderzoek uit.

 

Succes!!! Ard

Link naar reactie

Als je snel zou willen schakelen moet je direct de curator bellen. Hij is nu formeel eigenaar van het bedrijf. Hij is als enige bevoegd om te handelen vanuit de failliete boedel. Zijn taak is om zoveel mogelijk omzet (winst) uit het bedrijf te halen. Maar zijn eerste zorg gaat uit naar het personeel. Is er personeel dan wordt er gekeken naar een doorstart. Uiteraard moet hij wel het gevoel hebben dat het haalbaar is.

 

Ga je niet blindstaren op het feit dat je nu goedkoop handel kan kopen. Een beetje curator heeft zijn adressen waar hij voor een goede prijs zijn spullen kwijt kan. Maar uiteindelijk ben je altijd goedkoper uit als je vanuit een failliete boedel kan kopen.

 

Daarnaast kan je misschien ook bellen met de leverancier zelf. Hij kan wel failliet zijn maar de curator kan de "toko" gewoon laten doordraaien als er nog omzet (voorraad) in zit. Tuurlijk is dat misschien een beetje triest. "De één zijn brood is de ander zijn .......". Maar hij kan er ook mee geholpen zijn.

 

"Onbeschofte mensen hebben de halve wereld". Dus bellen nu gelijk met de curator, zou ik zeggen

 

Succes

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Sherlock Holmes reporting:

Gaat niet door. Het ene merk verplicht overname van de (grote) voorraad overjarige stock, terwijl het nieuwe assortiment zeer lastig te verkopen is in de NL en Europa. (Wel daarbuiten, maar daar hebben ze hun eigen agenten reeds)

Het andere merk is té 'low key' voor mijn doelstellingen: écht speelgoed met marges uitgedrukt in centen. Veel werk (te veel) om hier iets leuks mee te doen, omdat dit hoofdzakelijk verkocht wordt in speelgoedwinkels.

 

Stukje voorraad overnemen: dat is nog een optie...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Pas wel een beetje op:

Ik neem aan dat je niet geinteresseerd bent in de bootjes?

De domeinnaam van de auto's staat alweer sinds januari bij een ander geregistreerd. Best kans dat ze een deel van het bedrijf hebben laten ploffen om met een ander deel door te kunnen....

 

Succes!

Link naar reactie

@Tonio: daar heb je zo enorm gelijk in, eind 2006 heeft het bedrijf nieuwe eigenaren gekregen!

Dit zou zeer zeker zo gedirigeerd kunnen zijn, omdat de takken die failliet zijn, in mijn ogen ook niet zo best draaiden...

 

Overigens, een buurman die ik afgelopen zondag op een verjaardag sprak, kent één van deze nieuwe eigenaren persoonlijk... Weer vanuit een héél andere tak van sport overigens. Leuk hoor, netwerken!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Hou er wel rekening mee dat de merknaamhouder roet in het eten kan gooien.

De merknaamhouder, waarschijnlijk de fabrikant, heeft een contract met het nu failliete bedrijf en niet met een bedrijf dat de handel overneemt.

Pas dus op als jou het exclusieve recht wordt aangeboden, ik ben er nagenoeg zeker van dat er ontbindende voorwaarden in geval van faillisement in de overeenkomst staan.

Ik denk dat je beter kunt beginnen bij de fabrikant en kijken of je het importeurschap over kunt nemen, dat maakt ook de eventuele voorraad voor de curator minder waard als jij een exclusief contract hebt met de fabrikant.

Link naar reactie
Ik denk dat je beter kunt beginnen bij de fabrikant en kijken of je het importeurschap over kunt nemen, dat maakt ook de eventuele voorraad voor de curator minder waard als jij een exclusief contract hebt met de fabrikant.

 

Ik begrijp je gedachten. Maar in werkelijkheid gaat dat niet zo. Als je bij de curator aankomt met een licensie die je hebt vergreken nadat de boedel failliet is gegaan zal hij daar niet aan mee werken. Het kan hem niets schelen aan wie hij de goederen verkoopt. Waarom? de huidige eigenaar heeft een licensie en die gaat automatisch over naar de curator. Een beetje curator heeft daar genoeg ervaring mee hoe hij om moet gaan met eventuele licensies.

 

Het verkrijgen van dergelijke licensie kost tijd. Tijd is vaak niet met een faillisment. Je bereikt meer om openkaart te spelen met de curator en niet aan achter zijn rug snel de licensie regelen.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.