• 0

Gedoe met de BBZ (Besluit Bijstandverlening Zelfstandigen)

Ik heb een gesprek gehad voor een bbz.

Op zich was de man postifief over ons concept en over ons ondernemer schap.

De winkel zelf bestaat ook 9 jaar en uit voor gaande jaren was ook te zien dat de winkel goed kan lopen alleen de laatste 1,5 jaar gaat het vanwege verbouwingen in het centrum wat minder.

waardoor ik achter ben gaan lopen bij leveranciers en nu ook nog is veel nee verkoop heb omdat mijn collectie niet up to date is.

 

Wij zelf hebben de zaak onlangs over genomen.

 

Maar omdat we nog maar 1 jaar en 3 maanden bezig zijn worden we als starter gezien en dus kom je in aanmerking voor een lager bedrag. als we 3 mnd verder waren zouden we als gevestigd worden gezien en zouden we wel meer krijgen en dus gered zijn.

 

Omdat het bedrag wat aan starters uitgekeerd word net niet genoeg is krijgen we dus waarschijnlijk geen bbz.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

@ Vrouw: de BBZ regeling is lastige materie. Daar komt nog bovenop dat mensen vaak te lang wachten met het inschakelen van hulp waardoor het water al aan de lippen staat en er dus helemaal geen tijd meer is. Terwijl juist een regeling als de BBZ veel tijd kost.

 

Het is jammer dat onze overheid het zo in elkaar heeft gestoken, een vergelijkbaar effect treedt op wanneer je een subsidie aan zou willen vragen. Daar kom je als leek ook bijna niet uit.

 

Ik heb voor enkele clienten van me wel eens gebruik kunnen maken van de BBZ. Ondanks dat ik de regeltjes wel ken en de weg wel weet vind ik het ook een onding. Vooral omdat de ene of de andere gemeente een nogal verschillende houding kent t.a.v. de BBZ/ondernemerschap.

 

Het is wellicht zinvol om in jouw regio deskundige hulp hierbij te zoeken. Bijvoorbeeld bij een startersadviesbureau omdat die ook vaker met de BBZ te maken hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Besluit Bijstandverlening Zelfstandigen

 

Onder deze noemer heeft onze wetgever een aantal regelingen gestopt.

 

o.a.

- verstrekken van starterskrediet aan mensen die starten vanuit een WW of WWB uitkering

- regels m.b.t. starten met tijdelijk behoud van een WWB (bijstand) uitkering

- tijdelijk verlenen van een bijstanduitkering aan ondernemers die tijdelijk in nood zitten maar waar de zaak levensvatbaar van is

- herfinanciering van gevestigde ondernemers

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

We hebben een financiering nodig om openstaande posten weg te werken.

De omzet is de afgelopen tijd tegen gevallen door verschillende oorzaken.

Er zit wel levensvatbaar heid in ze zaak dat blijkt uit de cijfers van voorgaande 8 jaar.

Dus als de bbz rond zou zijn dan zou ik iets meer lucht krijgen.

 

Maar ben nog steeds in afwachting wat ze van plan zijn.

 

Het punt is dat is over 3 mnd als gevestigde word gezien en dat zou veel gunstiger zijn voor mij.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.