• 0

Vraag kosten benzine

Ik heb een vraag:

 

Ik heb met een vriend van mij een V.O.F.

 

Daarbij gebruik ik een prive auto voor zakelijke ritten. Het zakelijke gedeelte met betrekking tot de benzine trek ik af.

 

Alleen ik heb ergens gehoord dat je het alleen mag aftrekken als je het ook betaald heb met de zakelijke rekening? Ik vind dit onzin, want pin altijd met mij prive rekening benzine. Als ik kan aantonen dat het zakelijk is mag je het toch gewoon aftrekken? Zo zijn er wel meer dingen die ik met prive rekening betaal. Voorbeeld: laptop, aangezien je als consument meer rechten heb als bedrijf.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bonnetjes kan je gewoon declareren, ook al heb je ze zelf betaald. Of ze ook aftrekbaar zijn voor de belasting is weer afhankelijk van de regels daaromtrend.

 

Om problemen te voorkomen, kan je beter gewoon kilometers declareren. Dan betaal je de benzine zelf en krijg je een (kleine) vergoeding voor iedere zakelijk gereden kilometer.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bonnetjes kan je gewoon declareren, ook al heb je ze zelf betaald. Of ze ook aftrekbaar zijn voor de belasting is weer afhankelijk van de regels daaromtrend.

 

Om problemen te voorkomen, kan je beter gewoon kilometers declareren. Dan betaal je de benzine zelf en krijg je een (kleine) vergoeding voor iedere zakelijk gereden kilometer.

 

zo doe ik het al. Ik hou exact bij hoeveel kilometers ik rij zakelijk. Ik trek dan 0,19 cent per kilometer af en ook nog eens een gedeelte van de btw van de bon. Dus als ik een bon heb waarmee ik 400 kilometer heb gereden en 100 kilometer daarvan is zakelijk dan trek ik 1/4 btw af en 100km keer 0,19 cent.

 

 

Alleen het ging mij of het mag met je prive pinpas.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Met welke pas of welk geld je iets betaalt maakt in principe niets uit, maar dat geld natuurlijk voor iedere inkoop.

 

Alleen denk ik niet dat je verhaal met de BTW opgaat als je zakelijke kilometers maakt met een privevoertuig... voor zover ik weet is die 19 cent hetgeen je mag aftrekken, en moet je verdere kosten als brandstof, onderhoud en zelfs parkeerkaartjes prive betalen.

Link naar reactie
  • 0

Met welke pas of welk geld je iets betaalt maakt in principe niets uit, maar dat geld natuurlijk voor iedere inkoop.

 

Alleen denk ik niet dat je verhaal met de BTW opgaat als je zakelijke kilometers maakt met een privevoertuig... voor zover ik weet is die 19 cent hetgeen je mag aftrekken, en moet je verdere kosten als brandstof, onderhoud en zelfs parkeerkaartjes prive betalen.

 

Ik dacht van wel?

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Mag wel:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob03/ob03-46.html

 

of op http://www.inzakengaan.nl/fiscus/auto.html

 

Wat u nog wel moet doen is alle bonnetjes met betrekking tot uw privé auto bewaren. De BTW hierop kunt u namelijk naar rato van het aantal zakelijke kilometers (t.o.v. het totaal aantal gereden kilometers) terugvorderen bij uw periodieke BTW aangifte.

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0

Mag wel:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob03/ob03-46.html

 

of op http://www.inzakengaan.nl/fiscus/auto.html

 

Wat u nog wel moet doen is alle bonnetjes met betrekking tot uw privé auto bewaren. De BTW hierop kunt u namelijk naar rato van het aantal zakelijke kilometers (t.o.v. het totaal aantal gereden kilometers) terugvorderen bij uw periodieke BTW aangifte.

 

dus ik deed het al goed? Alleen btw aftrekken met betrekking tot benzinebonnetjes doe ik aan het eind van het jaar bij de laatste aangifte.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

moet je verdere kosten als brandstof, onderhoud en zelfs parkeerkaartjes prive betalen.

 

mmm, ik geef de parkeerkaartjes ook altijd apart op naast de kilometerdeclaratie. Enige opmerking die ik er ooit over gehoord heb dat daar geen btw over betaald wordt, dus je dat ook niet kunt terugvorderen.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.