• 0

Marketing Gewichtsconsulent

Hoi mede HL-gebruikers,

 

Sinds een jaar heb ik een klein bedrijfje. Tot nu toe heb ik meerdere dingen geprobeerd om het gebied van marketing, reclame maken. Allereerst zal ik even in het kort uitleggen wat mijn bedrijfje doet;

 

Mijn bedrijfje is nu bezig met consumenten adviseren over hen eet- en beweeggewoonten. Ik doe praktisch gezien hetzelfde als een diëtist(e) alleen heb ik geen medische achtergrond. Tevens ben ik bij slechts een aantal verzekeraars voor een deel verzekerd.

 

Een van de sterkere concurrentie die op dit vak heb ik Sonja Bakker met haar boeken die op 1, 2 en 3 staan. Ik heb een aantal producten waarbij ik me zeker onderscheid van haar. Dit probeer ik zo goed mogelijk duidelijk te maken. Op de websites die ik heb staan daarom veel informatie.

 

Als marketinginstrumenten gebruik ik veelal de kranten. Vooral in lokale kranten of in de wijkkranten voor de wijken waar ik actief in ben (want het is nu nog vooral individuele consuls.) Daarnaast maak ik gebruik van Google Adwords en via Marktplaats en Speurders probeer ik ook wat aandacht te trekken. Als laatste probeer ik ook nog eens met regelmaat via o.a. hyves jongere mensen te trekken voor cursussen e.d.. Ook heb ik eens flyers gemaakt en verspreid in de nabije omgeving. In dit jaar tijd heb ik in totaal slechts 3 mensen individueel langere tijd geholpen en 1 cursus verkocht. Heel erg weinig dus en mensen vragen zich dan ook nog af hoezo ga je ermee door?

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu fout doe? Hoe kan ik mijn marketing verbeteren met een relatief laag budget (want ik studeer nog fulltime erbij) ?

 

Is er iemand die mij een goed advies kan verstrekken hoe ik mijn marketingactiviteiten kan verbeteren???

 

Alvast bedankt!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Over je site:

 

-ik zou de korting weghalen:probeer mensen met argumenten te trekken, niet met prijs. Prijsvergelijking leidt tot kijken bij concurrenten. Als mensen alleen naar prijs kijken kopen ze wel het boek van Sonja. Zet het voordeel van je begeleiding en individuele plan prominent op je pagina. Zorg ervoor dat mensen binnen drie minuten de essentie van een gewichtconsulent begrijpen, begrjpen wat de voordelen zijn ten opzcihte van 'zelf doen' , en een stukje van jouw 'verhaal' (je voorgeschiedenis) kennen.

 

-vertel mensen niet dat ze op je site rond kunnen kijken, dat begrijpen ze wel. Op een auto staat ook niet dat je er mee kunt rijden.

 

-ondanks forum, fillinform, teller en temparatuuractieweken schort het aan basale informatie op je voorpagina. En je logo is niet mooi afgebeeld. Als je teller klopt komen er genoeg bezoekers, maar schort het aan de conversie naar klanten.

 

-op je homepage staat te weinig tekst, op de andere pagina's teveel tekst. Kort en bondig zijn is moeilijk, maar is heel belangrijk. Kijk voor eenvoorbeeld naar mijn site:de hele kolom is slechts 1 alinea als je 'm in Word plakt en schermbreed afbeeldt. Proberen vreselijk volledig te zijn is verleidelijk, maar heeft pas zin als je de aandacht te pakken hebt. Veel tekst doet mensen wegkliken.

 

-volgens mij moet bij 'tarieven' 'type consult' bovenaan: eerst helderheid over de kosten, dan pas alle andere informatie over de tariefopbouw. Probeer het ook hier helder te houden. Ik zou een intake gratis doen en de prijs van het consult dan iets verhogen.

 

- ik kan me niet voorstellen dat je geen betere foto van jezelf er op kunt zetten. Ik heb er trouwens drie keer op geklikt en was verbaasd dat ik daarna bijna drie vier e-mails aan je ging sturen. Ik ben 1,85 en 76 kg. , lijkt me niet zinnig. Een foto van je in de sportschool misschien? Of in sportkleding, tijdens een marathon?

 

-De informatie dat je bij je ouders thuiswoont hoort ook niet bij je business. Je verhaalover je eigen voorgeschiedenis wel, maar dan prominenter! Laat merken dat je je door die geschiedenis vooral goed in klanten in kunt leven en zorg ervoor dat zij ervaren dat jij weet wat ze voor problemen hebben.

-De tekst 'wat kunt u verwachten' zou ik ernaast zetten, en de tekst 'de gewichtsconsulent' eronder, of op een aparte pagina.

- Ik mis de informatie of 37 kg in 6 maanden nog gezond is.

 

-ik zou niet vermelden dat je versneld de opleiding hebt doorlopen.

 

-op deze site: http://tools.summitmedia.co.uk/ kunje een simulatie doen hoe Google je site ziet: hij geeft in heldere woorden aan wat er nog verbeterd kan worden. Je scoort 42 %. Ter vergelijking: ik scoor 96 %. Sonja scoort 63 %.

 

Over je marketing: kun je een deal sluiten met een sportschool? Jij stuurt mensen naar die sportschool als ze willen sporten, de sportschool kent je programma en weet er op in te spelen, en de sportschool stuurt mensen naar jou. Alleen al naar alle sportscholen gaan om dit voorstel te bespreken is goede marketing: alle sportscholen in de buurt kennen je verhaal dan goed en kunnen voor jou uithangborden worden.

 

-kun je deals maken met sportverenigingen: jij geeft er gratis consults, en voor de verdere behandeling moeten mensen betalen. Je geeft wel wat weg, maar je kunt er ook veel voor terug krijgen. Misschien gratis sponsoring ( je naam langs de zijlijn, je foldertje in de kantine). Levert PR op, als je het goed aanpakt (persberichten sturen).

 

-kijk naar andere evenementen in je regio: op de wijkdag vorig jaar van een nieuwe woonwijk in Beverwijk zat een gewichtsconsulent die mensen gratis voedingsadvies gaf. Weer exposure, kost je een dag. En levert PR op.

 

-probeer lopende uithangbordente creeeren: zorg ervoor dat al je vrienden en familie goed weten wat je doet en wat jouw product zo bijzonder maakt.

 

-kun je iets bedenken wat je aanbod nog unieker maakt>Zoiets als het menu van Sonja, of een ander speciaal programma? Als je een beetje revolutionair plan bedenkt kun je daarmee ook weer lekker de lokale media halen (PR).

 

-Kun je een zin bedenken die blijft hangen? (Even slank als de Martinitoren? Bel Romano) Kan over vanalles gaan. Ik moet nog altijd denken aan een architectenbureau wat zich omschreef als ' het grootste architectenbureau boven Franeker'.

 

Zo lekker rommelig opgeschreven, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik benader het even vanuit een andere invalshoek: willen mensen wel (in voldoende mate) geadviseerd worden over hun eet- en beweeggewoonten, als ze daar zelf voor moeten betalen en als ze niet door een professional (zoals de huisarts) gestuurd worden?

 

Misschien bestaat de bevolking vooral uit de volgende groepen:

 

1) Mensen die ongezond leven maar die dat geen biet interesseert.

 

2) Mensen die ongezond leven, maar best weten hoe ze gezonder zouden moeten leven en daar dus geen adviseur voor willen betalen.

 

3) Mensen die ongezond leven en die wel geïnteresseerd zijn in gezonder leven, maar die de adviezen daarover net zo lief van de tv, het internet of uit een boek plukken.

 

4) Mensen die gezond leven.

 

Heb je een indruk wat nu eigenlijk het probleem is: voldoende mensen bereiken met marketingcommunicatie óf van de mensen die je bereikt voldoende weten te interesseren voor je aanbod?

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Met al het bovenstaande ben ik het grotendeels eens. Wel wil ik er een denkmodel aan toevoegen:

 

Jouw leeftijd en jouw verhaal versus de groeiende problematiek van de steeds zwaarder wordende jeugd.

 

Je bent jong genoeg om op termijn een stuk authoriteit op te bouwen binnen de grote 'vijver' van alle zwaarlijvigen.

 

Je bent oud - en ervaringsdeskundig! - genoeg om wellicht dat stuk authoriteit bij het segment de jeugd al te hebben.

 

Er is onder de Nederlandse jeugd een zorgwekkende trend op het gebied van zwaarlijvigheid gaande.

 

Dus mijn advies zou zijn: ga in alles (marketing en communicatie) eerst gerichter (segment zware jeugd) te werk en doe eens gek, probeer informatie van / over bijvoorbeeld Rob Oudkerk (zelf) te bemachtigen, die is sinds kort lector in dit specifieke probleemsegment.

 

Wellicht kan dit versterkend op elkaar werken, immers: 'The trend is your friend!'

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Al eens overwogen dit B2B te doen? Zelf werk ik veel voor de kinderopvangbranche. Ik zie hier een toenemende interesse in het optuigen van gezonde eetgewoonten voor de jeugd (jong geleerd is oud gedaan). Bedenk een leuke workshop voor groepsleidsters om vrolijke, gezonde boterhammen klaar te maken en verkoop die aan kinderopvangorganisaties. Voor de oudere jeugd op de naschoolse opvang een kinderkookatelier (misschien heb je zelfs een mobiele keuken). Kinderfeestjes waar gezond gekookt wordt. Wat betreft de jeugd zijn er mogelijkheden genoeg denk ik zo.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Romano, ik heb je vraag en je site even bekeken en bij mij kwam het volgende in me op.

 

 

Misschien is het wel handig om jezelf te specialiseren, je bent jong dus b.v. overgewicht bij kinderen, hier heb je immers zelf ervaring mee, als jij je daarop specialiseert en zorgt dat jij de expert bent op dit gebied kan je volgens mij meer succes uit je dienst halen.

 

Mensen met kinderen die te zwaar zijn googelen immers niet op gewichtconsulent maar op overgewicht bij kinderen.

 

Je kan het als volgt zien,

 

 

Als je een CD nodig hebt, dan ga je naar de CD Winkel,

Als je parfum nodig hebt, dan ga je naar de Parfum winkel,

Als je een maatpak, een reep chocolade, een trui of noem maar op, nodig hebt, dan ga je naar de specialist……maar wanneer ga je naar V&D? die heeft dat ook allemaal.

 

Kijk ook of je wat landelijke (gratis) publiciteit kan krijgt door b.v. een stuk te schrijven in een blad of neem contact op met SBS6, ik heb laatst nog een docu gezien over te zware kinderen, als je jouw naam aan zo iets kan koppelen ben je goed bezig.

 

En even buiten dit, ik zou iemand laten kijken naar je site voordat je dit zou doen, er staat veel te veel tekst op, en of je de prijzen online moet zetten..., het is een beetje te veel informatie, en tevens, als de mensen speciale informatie zoeken nemen ze contact op met jou en kan je ze in een gesprek beter informeren en overhalen dan als ze zelf gaan zoeken op de site.

 

En bij het contact opnemen, al deze e-mails komen toch enkel bij jou? Ik zou gewoon een mail nemen.

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Succes.

 

 

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

p.s. hoe meer mensen zeggen dat je er mee moet stoppen, des te meer reden heb jij om juist keihard door te gaan ;-) (stel dat de uitvinder van het wiel bij de eerste tegenslag al stopte...waar zouden we dan nu zijn ;) )

 

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

(stel dat de uitvinder van het wiel bij de eerste tegenslag al stopte...waar zouden we dan nu zijn ;) )

 

 

Dan zouden we veel meer bewegen. ;D

 

dat is idd nog niet zo een gek idee...... ;D

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Al eens overwogen dit B2B te doen? Zelf werk ik veel voor de kinderopvangbranche. Ik zie hier een toenemende interesse in het optuigen van gezonde eetgewoonten voor de jeugd (jong geleerd is oud gedaan). Bedenk een leuke workshop voor groepsleidsters om vrolijke, gezonde boterhammen klaar te maken en verkoop die aan kinderopvangorganisaties. Voor de oudere jeugd op de naschoolse opvang een kinderkookatelier (misschien heb je zelfs een mobiele keuken). Kinderfeestjes waar gezond gekookt wordt. Wat betreft de jeugd zijn er mogelijkheden genoeg denk ik zo.

Ik ga per 2008 B2B doen... De voorbereidingen hiervan zijn op dit moment in volle gang. Daarnaast geef ik ook voedingslessen van de basisschool groep 3 tot het MBO. Vaak zijn financiën het probleem hoor ik uit het onderwijs. Daarom ben ik sponsoringen gaan vragen bij ziektekostenverzekeraars. Helaas vinden zij het vaak niet "binnen de richtlijnen passen" of besteden ze het sponsorgeld liever aan andere doeleinden. Dat vind ik erg jammer eigenlijk.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Romano, ik heb je vraag en je site even bekeken en bij mij kwam het volgende in me op.

 

 

Misschien is het wel handig om jezelf te specialiseren, je bent jong dus b.v. overgewicht bij kinderen, hier heb je immers zelf ervaring mee, als jij je daarop specialiseert en zorgt dat jij de expert bent op dit gebied kan je volgens mij meer succes uit je dienst halen.

 

Mensen met kinderen die te zwaar zijn googelen immers niet op gewichtconsulent maar op overgewicht bij kinderen.

 

Je kan het als volgt zien,

 

 

Als je een CD nodig hebt, dan ga je naar de CD Winkel,

Als je parfum nodig hebt, dan ga je naar de Parfum winkel,

Als je een maatpak, een reep chocolade, een trui of noem maar op, nodig hebt, dan ga je naar de specialist……maar wanneer ga je naar V&D? die heeft dat ook allemaal.

 

Kijk ook of je wat landelijke (gratis) publiciteit kan krijgt door b.v. een stuk te schrijven in een blad of neem contact op met SBS6, ik heb laatst nog een docu gezien over te zware kinderen, als je jouw naam aan zo iets kan koppelen ben je goed bezig.

 

En even buiten dit, ik zou iemand laten kijken naar je site voordat je dit zou doen, er staat veel te veel tekst op, en of je de prijzen online moet zetten..., het is een beetje te veel informatie, en tevens, als de mensen speciale informatie zoeken nemen ze contact op met jou en kan je ze in een gesprek beter informeren en overhalen dan als ze zelf gaan zoeken op de site.

 

En bij het contact opnemen, al deze e-mails komen toch enkel bij jou? Ik zou gewoon een mail nemen.

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Succes.

 

 

Ik heb een aantal specialismen, dat weet ik van mijzelf en dat hoor ik ook van mijn coach op school (ben nog studerend aan de SPW). Ik mag met mijn vak echter geen dieetadvisering geven aan kinderen, maar wel voedingsvoorlichting. Dit doe ik ook al onder de naam ScholenProject Eet Gezond.

 

De website;

Op dit moment praat ik o.a. met een investeerder. Ook krijg ik mogelijk, omdat ik een opleiding doe op het Alfa College, een microkrediet waarmee ik de site kan opkrikken. Deze is namelijk van lycos en is een tussen station van lycos internationaal/amerikaans (waar veel banners etc stonden) naar een mogelijke CMS vanaf ca. 2008. Tenminste, dat is de bedoeling als het financieel allemaal doorgaat, maar daar heb ik wel vertrouwen in eigenlijk. En ik krijg hierdaags ook informatie over CMS want ik heb er eigenlijk sinds kort wat van gehoord en wil daar meer over weten en welke modules etc er bij mij passen.

 

Media/pers;

Ik verstuur regelmatig persberichten als er iets interressants bij komt. Enige tijd geleden deed ik dit ook i.v.m. de voedingslessen die ik ben begonnen op het basisonderwijs. Slechts 2 kranten namen dit over/aan (of hoe je dat zeg). Namelijk de Spits en de lokale krant bij ons de Groninger Gezinsbode. Verder niemand...

Link van Spits; http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/12/2457/online/voedingslessen_tegen_overgewicht_bij_kinderen.html?p=rubriek12%20headlinesBoven,18

Link naar reactie
  • 0

ik zie nogal negatieve reacties op die site, (2 van de 3), als ik mag vragen, wat is jouw verweer tegen het argument van elisabeth?

 

 

 

ik ben niet lid van de Spits, maar ik geef ook geen dieetadviseren aan leerlingen, dus dat heeft ze al fout begrepen. Ik geef algemene voedingsvoorlichting, ik mag mij, als gewichtsconsulent, niet met het voedingspatroon veranderen bezig houden onder de 18, maar wel met voorlichting, dit doe ik dus in die lessen. Er staat ook preventie van overgewicht. En de spellingsfouten zijn omdat ze het letterlijk hebben overgenomen blijkbaar zonder de spelling te controleren, want spelling is niet mijn sterkste kant.

Link naar reactie
  • 1

Ha Romano,

 

Allereerst wil ik je laten weten dat ik veel bewondering heb voor de lef die je toont, om zo jong al een eigen onderneming te starten. Ik wil dan ook gelijk zeggen: Doorgaan, want wat je wilt bereiken, kun je bereiken. Laat je niet ontmoedigen door al die mensen die het niet zien zitten.Vaar je eigen koers. En vergeet niet dat je een bedrijf aan het opbouwen bent. Niet voor iedereen is de mazzel weggelegd die Sonja Bakker ten deel viel. Ook al denk ik dat dit slechts tijdelijk is. Als de mensen er genoeg van hebben, is Sonja waarschijnlijk volledig uit beeld verdwenen. Alle goede dingen komen (meestal) langzaam!!!

 

Ik heb ook je site bekeken en er vielen mij een een aantal dingen op.

 

Je hebt om te beginnen een prachtig logo. Als ik jou was zou ik mijn site ombouwen en me beperken tot de kleuren uit je logo en verder alleen zwart. Misschien voor de speelsigheid wat knalrood of oranje er bij. In ieder geval felle kleuren, die staan ergens voor.

 

Natuurlijk was ik nieuwsgierig wie je bent. Dus de foto bekeken, en daar zie ik een superleuke maar erg jonge knul staan. Ik kan van mezelf zeggen dat ik een behoorlijke portie mensenkennis opgedaan heb, in de loop der jaren (ook al zit ik nog steeds aan de goeie kant van de 40).

Ik wil je absoluut niet kwetsen, maar in de ogen van de meeste mensen ben je nog maar een snotaap. Ik denk dat deze mensen de haren recht overeind gaan staan als ze lezen dat ze opdrachten van je meekrijgen.

 

Weet je wat het punt is (ik heb zelf een zoon van 18 en ken je leeftijdgenoten dus wel zo'n beetje)? De meeste knullen van jouw leeftijd zitten nog op school (ja, jij ook) of ze staan onder aan de ladder. Ze zijn leerling-monteur of stageloper. Voel je waar ik heen wil? In het artikel van de spits vermeld je dan ook nog dat je 18 bent.

 

In de ogen van de meeste mensen ben je op jouw leeftijd nog lang niet droog achter de oren. En ik denk dat dat ook zeker voor de Groningers geldt.

 

Ik zou dus om te beginnen eerst mijn foto verwijderen en niet aan de mensen laten weten hoe jong je nog bent. Als je oog in oog met ze komt te staan is het vroeg genoeg als ze daar achter komen.

 

 

Jij moet eerst zien dat je het vertrouwen van de mensen wint via je website. Dus hiervoor wat tips:

 

- Laat het feit dat je ervaringsdeskundige bent heel zwaar wegen.

 

- Vertel niet dat je in zo korte tijd zoveel afgevallen bent. Het is algemeen bekend dat dit vaak een jojo-effect heeft. Dus dat werkt tegen je.

 

- Ik denk dat het voldoende is te vermelden dat je gediplomeerd bent. Hoe en waar je die wijsheid vandaan haalde, is niet direct van belang. Als mensen je er naar vragen is het vroeg genoeg.

 

- Probeer in zo weinig mogelijk woorden aan de mensen duidelijk te maken wat je ze te bieden hebt. Filter de belangrijkste informatie eruit en zet dat alleen op de site.

 

- En nogmaals: Zet er liever geen foto op, en vermeld je leeftijd niet. Je bemoeit je namelijk met de gezondheid van mensen. Je leeftijd geeft aan dat je nog weinig tot geen ervaring hebt. Maar maak je daar geen zorgen over, dit wordt iedere dag beter:-) Als je eenmaal het vertrouwen van de mensen hebt is leeftijd niet belangrijk meer. Voordeel van de mail en de telefoon; de mensen kunnen je ook dan niet zien:-) Je kunt ook in telefoongesprekken al duidelijk maken dat je kennis van zaken hebt. En dat is het belangrijkste.

 

Zo, je hebt heel veel om over na te denken gekregen, na al deze reacties.

 

Mocht je besluiten om inderdaad je site om te bouwen, hou me dan op de hoogte. Ik ben benieuwd.

 

Heel veel succes!!!

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer met alle tips toch wel mijn site te verbeteren. Wat ik toch nog lastig vind is om de belangrijkste info eruit te filteren omdat ik dan het idee heb dat ik niet voldoende inhoud/voorlichting geef aan de evt. nieuwe klant/cliënt... Wel heb ik inmiddels mijn foto en leeftijd verwijderd, misschien ook gewoon eens leuk om te kijken hoe het dan gaat.

Link naar reactie
  • 0

Romano,

 

Even een paar kleine tips en adviezen van ook een jonge snotaap die net komt kijken (22jr)

 

-Print even je hele site uit. Laat dit even controleren op spelfouten door je ouders of een docent (ik denk zeker dat een docent je hierbij wil helpen)

-Zorg dat je site een betere uitstraling krijgt want hij komt nu wat goedkoop over 'there is never a second change for a first opinion' er is nooit een twede kans voor een eerste indruk!

-Je bent goed bezig wat betreft je freepublicity, probeer dit lekker uit te breiden!

-Blijf je lekker inzetten! Mocht het niet lukken is er geen man overboord daarnaast heb jij het lef om je zo jong in het diepen te gooien en kiest niet voor een baantje als vakkenvuller bij de AH!

-Benut het internet, je kan op zoveel plekken terecht voor gratis vragen en adviezen!

 

Als je vragen hebt, adviezen wilt of iets anders stuur maar een PB!

 

Succes

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

-Zorg dat je site een betere uitstraling krijgt want hij komt nu wat goedkoop over 'there is never a second change for a first opinion' er is nooit een twede kans voor een eerste indruk!

 

Er zijn nu ook plannen om een website te laten bouwen in de huisstijl etc. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk tegen november/december gebeuren, tot die tijd is dit een "tussenstation" want ik zat eerst op de amerikaanse Lycos waar ik veel banners etc had, wat voor mij totaal onprofessioneel is. En nu ben ik ook een beetje aan het verbouwen, wat adviezen hier weg te plukken en vervolgens te laten integreren in mijn site.

Link naar reactie
  • 0

Voor 35 euro heb je een domijn incl. ruimte voor je website!

Is dit op te brengen?

Er zijn een aantal gratis programma's waarmee je je site kan bouwen.

Mijn site draait via Joomla.

Het is toch wel erg belangrijk om je site gelijk goed te doen!

Voorbeeld: Ik heb overgewicht en ben me aan het orienteren, ik kom op je site en surf hier weer voorbij omdat ik de site niet mooi vind en wat onprofessioneel. Nu een half jaar later wil ik ook echt naar een gewichtsconsulent toe en ik zie je website link weer staan. Waarschijnlijk ga ik er dan niet naartoe omdat ik denk ''owhja dat is die site die er niet zo goed uit ziet'' Dat kost je klanten denk ik!??

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Voor 35 euro heb je een domijn incl. ruimte voor je website!

Is dit op te brengen?

Er zijn een aantal gratis programma's waarmee je je site kan bouwen.

Mijn site draait via Joomla.

Het is toch wel erg belangrijk om je site gelijk goed te doen!

Voorbeeld: Ik heb overgewicht en ben me aan het orienteren, ik kom op je site en surf hier weer voorbij omdat ik de site niet mooi vind en wat onprofessioneel. Nu een half jaar later wil ik ook echt naar een gewichtsconsulent toe en ik zie je website link weer staan. Waarschijnlijk ga ik er dan niet naartoe omdat ik denk ''owhja dat is die site die er niet zo goed uit ziet'' Dat kost je klanten denk ik!??

Dat is waar, maar ik heb nu ook een soort van CMS als site van Lycos en ik zie het echt als een tussen station. Het is al een grote verbetering ten aanzien van de vorige provider, kan nu alleen nog maar beter worden :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Romano,

 

Je website begint in de sectie 'Laatste nieuws' meteen met twee negatieve berichten:

- je doet marktonderzoek naar o.a. tariefstelling. Blijkbaar ben je dus zelf niet overtuigd van je aanbod en je tarieven...

- de thuiscursus wordt tijdelijk uit de handel genomen. Blijkbaar is die dus niet goed. Beter kun je dan zeggen 'de thuiscursus wordt de komende tijd sterk verbeterd'. Maar het blijft een negatief bericht want als ik net een thuiscursus besteld/gevolgd zou hebben, heb ik het gevoel met een oude cursus afgescheept te zijn...

 

De vele spelfouten zijn al genoemd, ook in 'Het laatste nieuws' staan weer diverse spel- en stijl fouten.

 

In de sectie 'Contact' heb je voor elk denkbare dienst een apart emailadres. Een beetje overdreven. Maak je ook nog een apart emailadres voor elke dag van de week ;D

Beperk het tot twee adres: algemene info en webmaster/privé.

 

 

Kortom, je staat voor de belangrijkste taak in Marketing: alles bekijken vanuit het perspectief van de klant. Nu bekijk je veel vanuit je eigen positie (waar jij mee bezig bent). Gezien je leeftijd geen verrassing, hou vol!

(Tip: kijk veel op andere sites en beredeneer wat jou als klant aanspreekt)

 

 

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik weer wat dingen veranderd, aangepast, verwijderd etc. Nu komt de grootste operatie nog; het inkorten van de pagina's. Iemand tips hiervoor?

 

 

Herschrijven, herschrijven en herschrijven. Hierboven schrijf je dat je het zo moeilijk vindt om het in te korten omdat je dan de klant/client niet genoeg informaaert. Je site is er voornamleijk voor bedoeld mensen er van te overtuigen met jou in zee te gaan, niet om ze volledig te informeren. Alle informatie die geen rol speelt in het beslissingproces kun je weglaten. Toen ik mijn eerste sites online zette had ik een stukje er op staan over 'waarom een gestructureerd ontwerpproces'. Uiteindelijk blijkt dat het de klant niet uitmaakt waarom dat is, hij wil een goed ontwerp met een degelijkj projectmanagement. Die informatie is nu in zijn geheel weg.

 

Zo kun jij, maar missschien ook bekenden van je je site helemaal doorlezen en bekijken welke informatie er wel thuishoort en welke niet. Zoals hierboven stond is het in zijn geheel uitprinten misschien zo gek nog niet: dan een lege eetkamertafel en alle stukjes die er niet tussen passen er uit knippen. De rest schuiven totdat je een helder betoog hebt.

 

Een leidraad voor die opbouw van je betoog vind je in de afkorting AIDA: dit staat voor

Attention

Interest

Desire

Action.

 

Dat zijn de vier stappen die een mogelijk klant in zijn gedachten moet doorlopen om actie te ondernemen.

 

Je begint al met

 

"Professionele begeleiding

Ervaringsdeskundig met afslanken

Begeleiding op maat van het individu".

 

Drie inkoppertjes: ik verwacht niet anders dan proffessionele begeleiding. Net zoals mijn klant gewoon een goed projectmanagement verwacht.

 

De eerste pagina moet vooral de aandacht trekken.Eigenlijk zijn die 'verkoopmethoden' van Tellseel zo gek nog niet. Je hoort zo'n voice-over in je achterhoofd:

 

-'heeft u ook zo'n moeite met het bereiken van het streefgewicht waar u al zo lang van droomt?'

-'denkt u ook weer na ieder dessert dat u uw streefgewicht niet zult bereiken?'

-'de vakantie komt er aan, maakt u zich ook alweer zorgen over het strand en het zwembad?'

 

Belangrijk is dat dit vanuit de klant is geschreven: zijn behoefte (streefgewicht) wordt in kaart gebracht en de implicatie (zorgen over vakantie) wordt helder gemaakt. Daarmee heb je de A van Attention te pakken.

 

Nu is Tellsell vrij extreem ...

(If you are overweight and are having a hard time losing weight on a traditional low-fat, high carbohydrate plan, the Hane's Eating Program may be for you! The 1,300 calorie-a-day plan is lower in carbohydrates (45 percent) than the standard plans and on target in terms of fat (28 percent) and protein (27 percent).

 

 

It is also good for you, emphasizing heart-healthy monounsaturated fats (like olive and canola oils).And because the Hane's Eating Program contains whole grains, it's high in fiber. Best of all, it's satisfying and loaded with tempting foods. Take a one-a-day...)

 

 

maar in essentie komt het neer op het toepassen van de Aida formule en wat bloed zweet en tranen. Ik ben nu zelf ook bezig met nieuwe teksten voor mijn website en ervaar hetzelfde..... hoe krijg ik het nou weer helder op het scherm...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.