• 0

Marketing Gewichtsconsulent

Hoi mede HL-gebruikers,

 

Sinds een jaar heb ik een klein bedrijfje. Tot nu toe heb ik meerdere dingen geprobeerd om het gebied van marketing, reclame maken. Allereerst zal ik even in het kort uitleggen wat mijn bedrijfje doet;

 

Mijn bedrijfje is nu bezig met consumenten adviseren over hen eet- en beweeggewoonten. Ik doe praktisch gezien hetzelfde als een diëtist(e) alleen heb ik geen medische achtergrond. Tevens ben ik bij slechts een aantal verzekeraars voor een deel verzekerd.

 

Een van de sterkere concurrentie die op dit vak heb ik Sonja Bakker met haar boeken die op 1, 2 en 3 staan. Ik heb een aantal producten waarbij ik me zeker onderscheid van haar. Dit probeer ik zo goed mogelijk duidelijk te maken. Op de websites die ik heb staan daarom veel informatie.

 

Als marketinginstrumenten gebruik ik veelal de kranten. Vooral in lokale kranten of in de wijkkranten voor de wijken waar ik actief in ben (want het is nu nog vooral individuele consuls.) Daarnaast maak ik gebruik van Google Adwords en via Marktplaats en Speurders probeer ik ook wat aandacht te trekken. Als laatste probeer ik ook nog eens met regelmaat via o.a. hyves jongere mensen te trekken voor cursussen e.d.. Ook heb ik eens flyers gemaakt en verspreid in de nabije omgeving. In dit jaar tijd heb ik in totaal slechts 3 mensen individueel langere tijd geholpen en 1 cursus verkocht. Heel erg weinig dus en mensen vragen zich dan ook nog af hoezo ga je ermee door?

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu fout doe? Hoe kan ik mijn marketing verbeteren met een relatief laag budget (want ik studeer nog fulltime erbij) ?

 

Is er iemand die mij een goed advies kan verstrekken hoe ik mijn marketingactiviteiten kan verbeteren???

 

Alvast bedankt!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben ook even wezen kijken, ik denk dat je vooral met je website nog een slag te maken hebt.

 

Een paar voorbeelden:

 

"Leveringsvoorwaarden"? Je werkt met mensen, zou eerder iets als algemene voorwaarden verwachten. Daarnaast kun je je afvragen of je daar je potentiele klant al direct mee lastig wilt vallen, werkt nogal afschrikwekkend. Je kan dit beter doen nadat er een eerste contact is geweest.

 

Werkwijze: een lap tekst die niet duidelijk maakt wat je doet.

Beschrijf puntsgewijs, per methode, je aanpak, zet ze naast elkaar in een tabel en maak direct daaronder een contactformulier. Eventueel kun je nog een linkje met "meer informatie" plaatsen, waarin je de hele methode stap voor stap uitlegt.

 

Kleurstelling: bij een gewichtsconsulent verwacht ik een soort sauna/wellness-achtige kleuren en foto's van happy people, of een mooie natuurfoto (in balans met jezelf enz enz)

 

Eigenlijk maak je op de hele site de drempel hoog om te reageren (offertes aanvragen ed is voor particulieren teveel moeite in veel gevallen). Je wilt eigenlijk mensen die op je site binnenkomen (bv. via google), kort wat lezen over je diensten en de mogelijkheden (in welke regio bv.), en vervolgens wil je die mensen zo snel mogelijk en zo makkelijk mogelijk in contact laten komen.

 

Succes

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook even wezen kijken, ik denk dat je vooral met je website nog een slag te maken hebt.

 

Een paar voorbeelden:

 

"Leveringsvoorwaarden"? Je werkt met mensen, zou eerder iets als algemene voorwaarden verwachten. Daarnaast kun je je afvragen of je daar je potentiele klant al direct mee lastig wilt vallen, werkt nogal afschrikwekkend. Je kan dit beter doen nadat er een eerste contact is geweest.

 

Werkwijze: een lap tekst die niet duidelijk maakt wat je doet.

Beschrijf puntsgewijs, per methode, je aanpak, zet ze naast elkaar in een tabel en maak direct daaronder een contactformulier. Eventueel kun je nog een linkje met "meer informatie" plaatsen, waarin je de hele methode stap voor stap uitlegt.

 

Kleurstelling: bij een gewichtsconsulent verwacht ik een soort sauna/wellness-achtige kleuren en foto's van happy people, of een mooie natuurfoto (in balans met jezelf enz enz)

 

Eigenlijk maak je op de hele site de drempel hoog om te reageren (offertes aanvragen ed is voor particulieren teveel moeite in veel gevallen). Je wilt eigenlijk mensen die op je site binnenkomen (bv. via google), kort wat lezen over je diensten en de mogelijkheden (in welke regio bv.), en vervolgens wil je die mensen zo snel mogelijk en zo makkelijk mogelijk in contact laten komen.

 

Succes

 

Goede tips, dat zeker.

 

Wat betreft de kleurstelling op mijn site heb ik niet veel keuzes, dat is het nadeel van een CMS van Lycos, maar als het financieringsding van school o.a. doorgaat, laat ik een nieuwe website bouwen, dit is omstreeks november/december. Tot deze tijd zal ik het hiermee moeten doen.

Link naar reactie
  • -1

Als concurrent Sonja Bakker,..................

 

Schrijf ook een boek en richt je op een doelgroep, bijvoorbeeld ouderen ( tijd genoeg en geld genoeg). Of idd op de werkende bevolking, groeiend en geen tijd om te sporten.

 

Ik zelf ook enige overgewicht zie geen reden om naar jou toe te gaan, kan het zelf wel (NOT) maar goed dat is volgens mij de algemene tendens

 

Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is om door te gaan waar Sonja op houdt en actief met haar naam reclame te maken. Zal wel enige regelgeving zijn natuurlijk, maar zeg maar een steun bij het sonja bakkeren. In ieder geval heb je een werkende formule bij de neus en hier kun je verder op in gaan.......

www.beoordeelzelf.nl Diensten Beoordelen

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is om door te gaan waar Sonja op houdt en actief met haar naam reclame te maken.

 

Boe! Dit is wel een heel slecht advies. Als er al geen juridische problemen zouden zijn (Sonja Bakker is geen merknaam maar een persoonsnaam) dan is het nog eens slechte marketing: door alleen maar te teren op het succes van een ander bouw je geen reputatie met je eigen expertise op. Je hebt er veel meer aan je energie te steken in het zelf opbouwen van een goede naam in een goede niche, dan dit soort 'marketing'tactieken te gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Als concurrent Sonja Bakker,..................

 

Schrijf ook een boek en richt je op een doelgroep, bijvoorbeeld ouderen ( tijd genoeg en geld genoeg). Of idd op de werkende bevolking, groeiend en geen tijd om te sporten.

 

Ik zelf ook enige overgewicht zie geen reden om naar jou toe te gaan, kan het zelf wel (NOT) maar goed dat is volgens mij de algemene tendens

 

Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is om door te gaan waar Sonja op houdt en actief met haar naam reclame te maken. Zal wel enige regelgeving zijn natuurlijk, maar zeg maar een steun bij het sonja bakkeren. In ieder geval heb je een werkende formule bij de neus en hier kun je verder op in gaan.......

Ik vind het een beetje een slecht advies als ik eerlijk ben... Juist omdat het bij het concurreren gaat om een uniek product dat je zelf maakt, ipv iemand na te doen... En er zijn genoeg opties om het op mijn eigen manier te presenteren... Daarnaast heb ik een hekel aan Sonja Bakker haar methode... Dus dan zal ik ook nooit mensen van Sonja Bakker gaan steunen op welke wijze dan ook...

Link naar reactie
  • 0

Even wat uitleg ertussendoor:

 

Ook Zibb, Sprout en Newventure staan ertusse... ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat dit forum op zoveel site's toegankelijk is...

 

Zibb, Sprout en New Venture hebben inderdaad dit forum ook op hun website toegankelijk gemaakt, evenals bijvoorbeeld ook EIM, LiveWIRE en binnenkort nog een belangrijk nieuwe papieren/online publicatie. Wordt snel vervolgd :)

Link naar reactie
  • 0

Even een vraag tussendoor ook, maar heeft wel weer met mijn marketing te maken...;

 

Ik ben inmiddels al heel druk bezig met lessen en worskhops te ontwikkelen voor de zakelijke markt voor 2008... Nu was ik vandaag ook een beetje aan het kijken naar de tariefstelling hiervoor, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat gebruikelijk is omdat concurrentie op hen site heeft staan van "voor bedrijven zijn speciale tarieven en kunt u contact met mij opnemen" of iets in die geest. Naja, ik ben dus een beetje structueel bezig en wil wel een beetje een richtlijnprijs aanhouden. Ik reken mijn tarieven voor maximaal 20 "deelnemers/cursisten" voor een workshop ligt de prijs op (afhankelijk van de kosten en de uniekheid enzo) tussen de € 100,- en € 250,- per workshop. Voor de vaste workshop had ik de prijs neergelegd op € 950,- voor 6 lessen is dit. Dit is exclusief BTW, exclusief eventuele reiskosten. Is dit een redelijk bedrag? Zo nee, waarom niet? En welke bedragen gaan er een beetje rond in dit wereldje???

Link naar reactie
  • 0

Als concurrent Sonja Bakker,..................

 

Schrijf ook een boek en richt je op een doelgroep, bijvoorbeeld ouderen ( tijd genoeg en geld genoeg). Of idd op de werkende bevolking, groeiend en geen tijd om te sporten.

 

Ik zelf ook enige overgewicht zie geen reden om naar jou toe te gaan, kan het zelf wel (NOT) maar goed dat is volgens mij de algemene tendens

 

Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is om door te gaan waar Sonja op houdt en actief met haar naam reclame te maken. Zal wel enige regelgeving zijn natuurlijk, maar zeg maar een steun bij het sonja bakkeren. In ieder geval heb je een werkende formule bij de neus en hier kun je verder op in gaan.......

Ik vind het een beetje een slecht advies als ik eerlijk ben... Juist omdat het bij het concurreren gaat om een uniek product dat je zelf maakt, ipv iemand na te doen... En er zijn genoeg opties om het op mijn eigen manier te presenteren... Daarnaast heb ik een hekel aan Sonja Bakker haar methode... Dus dan zal ik ook nooit mensen van Sonja Bakker gaan steunen op welke wijze dan ook...

 

Ik bedoelde te zeggen dat Sonja Bakker heeft alleen het boek geschreven, maar het gros van de mensen kan dit alleen niet aan ( Houd het niet vol) dus eigenlijk steun je de mensen die het alleen niet kunnen wat je nu ook doet, maar dan OOK in het Sonja Bakkeren..... Tevens zal je website sneller omhoog komen als je dit woord gebruikt in je website....

 

"Als er al een geheim voor succes is, dan is dat het vermogen om dingen te bekijken vanuit zowel het oogpunt van iemand anders als dat van zichzelf."

(Henry Ford 1863-1947 Amerikaans autofabrikant)

 

 

www.beoordeelzelf.nl Diensten Beoordelen

Link naar reactie
  • 0

Even een vraag tussendoor ook, maar heeft wel weer met mijn marketing te maken...;

 

Ik ben inmiddels al heel druk bezig met lessen en worskhops te ontwikkelen voor de zakelijke markt voor 2008... Nu was ik vandaag ook een beetje aan het kijken naar de tariefstelling hiervoor, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat gebruikelijk is omdat concurrentie op hen site heeft staan van "voor bedrijven zijn speciale tarieven en kunt u contact met mij opnemen" of iets in die geest. Naja, ik ben dus een beetje structueel bezig en wil wel een beetje een richtlijnprijs aanhouden. Ik reken mijn tarieven voor maximaal 20 "deelnemers/cursisten" voor een workshop ligt de prijs op (afhankelijk van de kosten en de uniekheid enzo) tussen de € 100,- en € 250,- per workshop. Voor de vaste workshop had ik de prijs neergelegd op € 950,- voor 6 lessen is dit. Dit is exclusief BTW, exclusief eventuele reiskosten. Is dit een redelijk bedrag? Zo nee, waarom niet? En welke bedragen gaan er een beetje rond in dit wereldje???

 

Ik vraag me af wat er precies in deze workshops zit. Is dit alleen 'hoe val ik af' of ook 'hoe kom ik niet aan'? Moet ik dan ook denken aan gezondheidsadvies m.b.t. hart- en vaatziekte of niet? En hoelang gaat zo'n workshop duren? Doe je dat dan alleen of met een team? Hoe wordt zo'n workshop gegeven?

 

Dit zijn allemaal vragen die bij mij naar boven komen als ik erover denk om gebruik te maken van jouw dienst. Ik probeer een prijsbeoordeling vanuit die hoek te bekijken...

 

Je kan eventueel ook eens contact opnemen met enkele PZ-afdelingen van middelgrote en grote bedrijven om eens te pijlen hoe zij tegenover deze prijzen staan. Heb je daar misschien al contacten voor?

Link naar reactie
  • 0

Even een vraag tussendoor ook, maar heeft wel weer met mijn marketing te maken...;

 

Ik ben inmiddels al heel druk bezig met lessen en worskhops te ontwikkelen voor de zakelijke markt voor 2008... Nu was ik vandaag ook een beetje aan het kijken naar de tariefstelling hiervoor, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat gebruikelijk is omdat concurrentie op hen site heeft staan van "voor bedrijven zijn speciale tarieven en kunt u contact met mij opnemen" of iets in die geest. Naja, ik ben dus een beetje structueel bezig en wil wel een beetje een richtlijnprijs aanhouden. Ik reken mijn tarieven voor maximaal 20 "deelnemers/cursisten" voor een workshop ligt de prijs op (afhankelijk van de kosten en de uniekheid enzo) tussen de € 100,- en € 250,- per workshop. Voor de vaste workshop had ik de prijs neergelegd op € 950,- voor 6 lessen is dit. Dit is exclusief BTW, exclusief eventuele reiskosten. Is dit een redelijk bedrag? Zo nee, waarom niet? En welke bedragen gaan er een beetje rond in dit wereldje???

 

Ik vraag me af wat er precies in deze workshops zit. Is dit alleen 'hoe val ik af' of ook 'hoe kom ik niet aan'? Moet ik dan ook denken aan gezondheidsadvies m.b.t. hart- en vaatziekte of niet? En hoelang gaat zo'n workshop duren? Doe je dat dan alleen of met een team? Hoe wordt zo'n workshop gegeven?

 

Dit zijn allemaal vragen die bij mij naar boven komen als ik erover denk om gebruik te maken van jouw dienst. Ik probeer een prijsbeoordeling vanuit die hoek te bekijken...

 

Je kan eventueel ook eens contact opnemen met enkele PZ-afdelingen van middelgrote en grote bedrijven om eens te pijlen hoe zij tegenover deze prijzen staan. Heb je daar misschien al contacten voor?

 

Ik heb nog geen contacten bij PZ-afdelingen bij middelgrote en grote bedrijven...

 

De "standaard workshop" heeft de thema's;

- Kennismaking met de begeleider (omdat ik van mening ben dat er een vertrouwen in de begeleider moet zijn om open over thema's te kunnen praten)

- Gezond gewicht vs. Overgewicht (gaat over onder andere hoe gezond gewicht gemeten wordt (moeten ze ook zelf meten) en hoe je overgewicht voorkomt)

- Gezonde voeding vs. de Schijf van Vijf (gaat voornamelijk over de SvV toepassen op het dagelijks leven)

- Energie (wat is nu eigenlijk energie, hoe gebruik ik het, waarvoor gebruik ik het etc)

- Voeding samen stellen theorie (hoe stel ik een gezond, verantwoord dagmenu voor mijzelf samen)

- Voeding samen stellen praktijk (hier krijgt ieder een opdracht een voedingsmenu samen te stellen binnen bepaalde normen)

 

Daarnaast, zoals eerder aangegeven in een ander topic, is het mogelijk dat de werkgever switcht tussen verschillende onderwerpen. Hier komt dan € 100,- toeslag overheen om het zo te vormen dat de lessen bij elkaar aansluiten.

 

Elke workshop/les duurt ongeveer 1 uur, dit kan iets uitlopen, maar kan ook wat inlopen, afhankelijk van de groep en groepsgrootte... De workshops die ik geef zijn zo veel mogelijk met interactie van de deelnemers/ cursisten, omdat ze het dan beter oppakken, met veel afwisseling van een stukje tekst dat ik vertel, een opdrachtje die ze moeten doen, de reflectie op henzelf, ervaringen uitwisselen etc... Ik probeer mijn workshops zo dicht mogelijk aan de belevingswereld van de mens te houden, zodat het praktisch blijft.

 

En in eerste instantie wordt deze workshops alleen gegegeven, het kan mogelijk, als het een enorme toeloop wordt, uitgebreid dat ik mensen hierin ga trainen, maar zoals het er nu voor staat echter nog niet.

Link naar reactie
  • 0

Een leuk concept! Als ik een bedrijf zou hebben met een groot aantal medewerkers en een aparte PZ afdeling, zou ik dit zeker interessant vinden.

 

Prijstechnisch kan ik me moeilijk inleven in een dergelijk geval. Ik weet niet wat het me waard zou zijn om mijn medewerkers één uur deel te laten nemen aan een dergelijke cursus. Je moet ook niet vergeten dat het verliezen van uur productiviteit ook kosten zijn voor een bedrijf. Deze kunnen aardig oplopen als daar 20 managers aan deel nemen.

 

Om nog even terug te komen op je promotie/marketing. Ik zou me volledig focussen op PZ afdelingen. Vaak krijgen deze afdelingen een potje met geld voor dit soort activiteiten. Omdat dit vaak per jaar wordt vastgelegd, lijkt het me niet onverstandig om na de zomer al te beginnen met acquiseren voor 2008. Je kan maar op de planning/ideeënlijst staan...Daarbij is het vaak ook zo dat beslissingen over dit soort dingen bij grotere bedrijven ook binnen PZ wordt genomen.

Link naar reactie
  • 0

Een leuk concept! Als ik een bedrijf zou hebben met een groot aantal medewerkers en een aparte PZ afdeling, zou ik dit zeker interessant vinden.

 

Prijstechnisch kan ik me moeilijk inleven in een dergelijk geval. Ik weet niet wat het me waard zou zijn om mijn medewerkers één uur deel te laten nemen aan een dergelijke cursus. Je moet ook niet vergeten dat het verliezen van uur productiviteit ook kosten zijn voor een bedrijf. Deze kunnen aardig oplopen als daar 20 managers aan deel nemen.

 

Om nog even terug te komen op je promotie/marketing. Ik zou me volledig focussen op PZ afdelingen. Vaak krijgen deze afdelingen een potje met geld voor dit soort activiteiten. Omdat dit vaak per jaar wordt vastgelegd, lijkt het me niet onverstandig om na de zomer al te beginnen met acquiseren voor 2008. Je kan maar op de planning/ideeënlijst staan...Daarbij is het vaak ook zo dat beslissingen over dit soort dingen bij grotere bedrijven ook binnen PZ wordt genomen.

Ik had me sowieso al voorgenomen om via offertes te werken... hoe groter de klus, des ter goedkoper het moet worden... maar dat spreekt voor zich.. Tis meer een soort van richtlijn, en zo heb ik ook een lesje over Cholesterol met een cholesterolmeting... maar per meting ben ik bijv. al 2 euro kwijt voor een teststripje, dus dan wordt het al wat duurder :). Verder is er ook al een les ontwikkeld voor bijv. drogisterijen over maaltijdvervangers en hoe je mensen kunt adviseren hierover... En wat ik zelf ook een best unieke les vind is het zelfbeeld, en hoe je dit beinvloed enzo... voor deze wat uniekere lessen betaal je zal maar zeggen 250 euro ongeveer... voor de basislessen, zoals wat is energie o.i.d. betaal je 125-150 euro... (richtlijnprijzen)

Link naar reactie
  • 0

Hou er wel rekening mee dat veel werknemers het in principe als een inbreuk in de persooonlijke levenssfeer zullen zien. Kans is dus groot dat je veel weerstand zult ondervinden als een dergelijke cursus een verplicht karakter heeft.

 

Je begeeft je deels op het grensgebied van de medische en privacy gevoelige informatiewinning.

 

Ik kan me voorstellen dat je mensen vraagt een lijst in te vullen waar ze invullen wat ze zo in een week naar binnen schuiven.

Mensen hebben dat snel genoeg door en zullen de boel waarschijnlijk positiever voorstellen dan deze in werkelijkheid is.

Ook kan blijken dat iemand medische problemen heeft en daardoor last heeft van overgewicht.

 

Bekend voorbeeld is bepaalde medicatie tegen depressie die ervoor zorgt dat iemand snel aankomt. De vraag is of je dan niet iemands privacy in gevaar brengt. Collega's die weten dat iemand psychische problemen heeft zijn er soms snel bij om iemand even een pootje te lichten, mogelijk promoties waar iemand voor in aanmerking kwam gaan misschien aan zijn of haar neus voorbij.

En zo zijn er nog wel wat andere scenario's te bedenken waarbij jouw invullijsten ineens een hele andere lading kunnen krijgen.

Bijvoorbeeld wat doe je als de opdrachtgever eigenlijk wel eens wilt weten of jouw cursus wel (een meetbaar) resultaat oplevert ?

Link naar reactie
  • 0

Hou er wel rekening mee dat veel werknemers het in principe als een inbreuk in de persooonlijke levenssfeer zullen zien. Kans is dus groot dat je veel weerstand zult ondervinden als een dergelijke cursus een verplicht karakter heeft.

 

Je begeeft je deels op het grensgebied van de medische en privacy gevoelige informatiewinning.

 

Ik kan me voorstellen dat je mensen vraagt een lijst in te vullen waar ze invullen wat ze zo in een week naar binnen schuiven.

Mensen hebben dat snel genoeg door en zullen de boel waarschijnlijk positiever voorstellen dan deze in werkelijkheid is.

Ook kan blijken dat iemand medische problemen heeft en daardoor last heeft van overgewicht.

 

Bekend voorbeeld is bepaalde medicatie tegen depressie die ervoor zorgt dat iemand snel aankomt. De vraag is of je dan niet iemands privacy in gevaar brengt. Collega's die weten dat iemand psychische problemen heeft zijn er soms snel bij om iemand even een pootje te lichten, mogelijk promoties waar iemand voor in aanmerking kwam gaan misschien aan zijn of haar neus voorbij.

En zo zijn er nog wel wat andere scenario's te bedenken waarbij jouw invullijsten ineens een hele andere lading kunnen krijgen.

Bijvoorbeeld wat doe je als de opdrachtgever eigenlijk wel eens wilt weten of jouw cursus wel (een meetbaar) resultaat oplevert ?

Daar had ik al over nagedacht, hoe het zit met privacy en hoe het zit als de opdrachtgever resultaten wil zien.

 

In eerste instantie worden lijsten met voeding, en intakelijsten NIET met de groep gedeeld. Dit komt allemaal in het dossier van de werknemer of wanneer het een korte cursus bevat, moeten ze dit zelf bewaren. Daarnaast is het zo dat als werknemers zo'n lijst invullen, dan is dat niet voor mijzelf van belang, maar puur voor hen (in geval van individuele consuls in ieder geval).

 

Zowieso zijn de 6-delige cursussen voornamelijk als "preventief" middel voor werkgevers en zullen er eerder minder medische en persoonlijke dingen naar voren komen dan bijv. de uitgebreide cursus van 14 lessen dat gericht is op werknemers met overgewicht. Daarnaast ga ik er vanuit dat werknemers op vrijwillige basis bij mij komen uiteindelijk.

 

Op de vraag wat doe ik als de opdrachtgever een (meetbaar) resultaat vraagt, kan ik slechts het volgende op beantwoorden;

In eerste instantie zal de werknemer tevens gevraagd worden of het gewicht naar de werkgever mag worden gebracht en ook hoe hij of zij zich beter voelt. Dit wordt keurig netjes steeds gerapporteerd namelijk. Als een werknemer dit niet wil, zal de werkgever hierover geinformeerd worden. Wat betreft de preventieve cursussen kun je het vrijwel niet meten denk ik, puur omdat het preventief is en niet gericht is op afvallen of aankomen, het heeft een veel meer informatief karakter. Ik kan bijvoorbeeld wel een evaluatieformulier laten invullen over hoe zij er tegenoverstaan en hoe zij de resultaten zien of hebben veranderen in de loop van de cursus, maar verder ook niet.

Link naar reactie
  • 0

Als je al wat van die preventieve cursussen hebt gegeven, kan je aan de hand van die resultaten (evaluatie na 1 week en na 1 maand o.i.d.) al een voorspelling geven van de resultaten bij nieuwe klanten... Dit zal werkgevers des te meer interesseren.

Dat klopt... Ik wil uiteindelijk ook zo dit meer vormgeven door ook een hokje of iets dergelijks onder aan het formulier te plakken of ik de recensie van de deelnemer/cursiste ook mag gebruiken om andere werkgevers te interesseren.

Link naar reactie
  • 0

Precies! Zo kan je een werkgever vrij snel interesseren. Echter duurt het even voordat je zover bent...

Ja inderdaad... Sowieso start ik pas echt begin 2008... het is nu vooral ontwikkelen, herlezen, ontwikkelen, marktonderzoek *professioneler* en ik heb al wel gemeente rotterdam die voor deze cursus geintresseerd is en ook gemeente uden (nog iets)

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Ga je eerst maar eens verdiepen in de diverse wetgevingen op het gebied van medische gegevens en persoonsgegevens.

 

Je schrijft dat je aan de client toestemming wilt vragen of je het gewicht door mag geven aan de werknemer. En dat als de werknemer/client er niet mee instemt je dit ook meld bij de werkgever.

Ongelofelijk, hoe kom je erbij, wat een naiefiteit.

 

Ik weet zeker dat je al vrij snel na het opstarten van de cursus de eerste brieven van vakbondsadvocaten kunt verwachten, het behoeft geen betoog dat deze van jouw bedrijf flink in de financiele problemen kunnen brengen.

 

Er wordt hier op het ondernemersforum erg vanuit de ondernemer gedacht, en werknemer gelooft helemaal niet dat de werkgever enig belang heeft in het welzijn van de werknemer behalve wanneer hem dit geldt kan besparen of kan kosten.

Reken er dus op dat je al snel een vakbond in je nek hebt met advocaten die weten hoe ze bedrijven als dat van jou in de hoek krijgen.

Ik heb heel wat jaartjes op de werkvloer gewerkt, neem van mij aan dat ik precies weet welke dynamieken daar leven, jouw verhaal zal daar de vlam in de pan doen slaan.

 

Niemand wil een baas die indirect tegen hem zegt dat hij op vrijdag avond dat biertje moet laten staan, of nog maar één keer per maand mag BBQen.

Gezond etenmoet je iemand niet door de strot duwen, daar moet je echt anders mee omgaan.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al zei, is het nog in ontwikkeling... Het is nog een beetje in een denkfase, maar tot zover had ik het uitgedacht en ik heb nog niet op regelgeving etc nagekeken. Dat moet ik idd nog doen... Ik weet ook nog niet hoe ik precies alles ga rapporteren, hiervoor ga ik in de komende weken nog een stuctuur maken hoe ik dat ga doen...

 

En ik denk liever vanaf 2 posities, zowel vanuit de ondernemer als de werknemer, om een zo goed mogelijke dienst aan te kunnen bieden...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.