• 0

op zoek naar relatiegeschenk

Aanbevolen berichten

  • 0

Een relatiegeschenk is in mijn ogen pas orgineel als het echt iets te betekenen heeft. Een aantal vragen die je misschien opweg kunnen helpen:

 

- Voor wie koop ik het geschenk?

- Wat zijn de karaktereigenschappen van die persoon?

- Waar is deze persoon in geinteresseerd?

- Heeft hij bepaalde onderwerpen waar hij met plezier overpraat?

 

Pas hier je geschenk op aan en zorg voor een leuke speech wanneer je het geschenk aan deze persoon overhandigd, hierdoor wordt elk cadeau specialer. De manier waarop je het overhandigd doet heel veel.

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Geef een boom cadeau, zo blijf je heel lang op een positieve manier in de picture bij je klant.

 

Je kunt ook een bos cadeau geven. Maak je er een happening van, voor al je 100 klanten plant je een boom, die klanten nodig je uit tijdens het planten. Krant, sbs6 etc erbij en je haalt ook nog de nodige mediawaarde op.

 

Origineel genoeg?

Link naar reactie
  • 1

USB-sticks met bedrijfslogo? Niet heel origineel maar wel een relatiegeschenk van deze tijd. Misschien een idee. Ik heb ze onlangs zelf beteld bij venditio. Mooie stickies, snelle levertijd en tevreden over de service. Omdat de klant bij het gebruik steeds aan je bedrijf herinnert wordt maak je steeds reclame. Wie weet heb je er iets aan.

 

Een vraag naar relatiegeschenken lokt spammers aan. Moderators kijken dan ook kritisch naar reacties. Iemand die nog nooit iets gepost heeft en meteen een leverancier aanraadt, krijgt uiteraard extra aandacht. Het ip-adres van deze post is dezelfde als die van Specs Distribution in Eindhoven. Je raadt het al: leverancier van usb-sticks. Venditio in Nuenen is waarschijnlijk een reseller. Venditio is bovendien een gesignaleerde spammert!!

 

Trek je eigen conclusies. ::)

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg net een Senz umbrella (kan niet stuk in de wind) Daar ben ik dus heeel erg blij mee. Vooral door het verhaal dat er achter zit (leuke ondernemers, veel geleerd, doen het goed).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Denk ook aan de tijd van aanbieden relatiegeschenk; door 'opeens' of 'zomaar' met een kleinigheid aan te komen kun je behoorlijk wat impact teweeg brengen, het kan dan veel meer opvallen!

Toevallig 2 weken geleden met mooi weer een aantal klanten een flesje rose gegeven met briefje over verblijf in de tuin enzo.

Mensen verrast, blij en het kost een paar grijpstuivers.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Zoals veel HL-ers al aangegeven hebben is het belangrijk om te kijken naar je doelgroep. Heb je een relatief jonge, informele doelgroep dan kun je denken aan leuke hebbedingetjes.

 

Zo heb ik recent een "usb missle launcher" gezien. Bedruk deze met je eigen logo en ze blijven op het bureau van je klanten staan. Let op: je doelgroep moet hier wel open voor staan. In sommige branches/bij sommige klanten kan een dergelijk relatiegeschek overkomen als "niet-serieus"... het ligt er dus aan...

Link naar reactie
  • 0

USB-sticks met bedrijfslogo? Niet heel origineel maar wel een relatiegeschenk van deze tijd. Misschien een idee. Ik heb ze onlangs zelf beteld bij venditio. Mooie stickies, snelle levertijd en tevreden over de service. Omdat de klant bij het gebruik steeds aan je bedrijf herinnert wordt maak je steeds reclame. Wie weet heb je er iets aan.

 

Een vraag naar relatiegeschenken lokt spammers aan. Moderators kijken dan ook kritisch naar reacties. Iemand die nog nooit iets gepost heeft en meteen een leverancier aanraadt, krijgt uiteraard extra aandacht. Het ip-adres van deze post is dezelfde als die van Specs Distribution in Eindhoven. Je raadt het al: leverancier van usb-sticks. Venditio in Nuenen is waarschijnlijk een reseller. Venditio is bovendien een gesignaleerde spammert!!

 

Trek je eigen conclusies. ::)

 

Het ip-adres van de vraagsteller KIm1980 is trouwens hetzelfde als dat van de Kees1976. Voorzetje ingekopt? Specs Distribution [194.121.12.36] en Venditio speelt hier een spammerig duetje. En dat Specs is helemaal geen klein bedrijfje!!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

een leuk spel als relatie geschenk is misschien wel leuk

 

Dit zijn grote klassieke spellen die iedereen kent alleen in het groot!!

Het succes van een relatiegeschenk is grotendeels afhankelijk van de originaliteit.

 

[beste buitenspeel, je enthousiasme voor je eigen bedrijf is hartverwarmend, maar we zijn hier niet gediend van zelfpromotie! beperk je tot vragen en advies - mod]

M_Brus_schaken1.thumb.jpg.3fb4c711b14d07f2dfb51e01d4ff9e68.jpg

Met vriendelijke groeten,

 

Colin van Zon

Link naar reactie
  • 0

vOLGENS MIJ WAS DIT SPAM. hEB ZEER SLECHTE ERVARINGEN MET VENDITIO, KOMT ZIJN AGFPRAKEN NIET NA!! MN OVER LEVERTIJDEN EN IS HEEL ERG DUUR

aBC222 ??? ??? ??? :'(

 

 

USB-sticks met bedrijfslogo? Niet heel origineel maar wel een relatiegeschenk van deze tijd. Misschien een idee. Ik heb ze onlangs zelf beteld bij venditio. Mooie stickies, snelle levertijd en tevreden over de service. Omdat de klant bij het gebruik steeds aan je bedrijf herinnert wordt maak je steeds reclame. Wie weet heb je er iets aan.

 

Een vraag naar relatiegeschenken lokt spammers aan. Moderators kijken dan ook kritisch naar reacties. Iemand die nog nooit iets gepost heeft en meteen een leverancier aanraadt, krijgt uiteraard extra aandacht. Het ip-adres van deze post is dezelfde als die van Specs Distribution in Eindhoven. Je raadt het al: leverancier van usb-sticks. Venditio in Nuenen is waarschijnlijk een reseller. Venditio is bovendien een gesignaleerde spammert!!

 

Trek je eigen conclusies. ::)

Link naar reactie
  • 0

Ik zet mijn vraag hier maar even bij;

 

Ik ben namelijk opzoek naar het volgende relatiegeschenk; een kubuspuzzel waar je bedrukking op kunt toevoegen, ik heb nu enkele bedrijven gehad die relatiegeschenken aanbieden, alleen heb ik nog niet een kubuspuzzel gevonden. Ik vind dit relatiegeschenk namelijk erg goed passen bij het merk/dienst dat ik wil gaan promoten (HealthLife Bloxxes). Weet iemand een relatiegeschenk-leverancier die dit kan bieden?

 

Ook heb ik nagedacht over schuifpuzzels, maar dat vind ik minder leuk dan echt een kubuspuzzel.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Als gezondheid van je medewerkers en je bedrijf de issue is dan zijn er ook knipperlichtjes in de vorm van een hart.

 

'Healthy body , healthy spirit' met hart voor de zaak.

 

Hier vindt je de afbeelding:

http://www.weggevertjes.web-log.nl/.shared/image.html?/photos/uncategorized/heartbeat.jpg

 

Succes met de verdere invulling van je actie,

Rick

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Ik zet mijn vraag hier maar even bij;

 

Ik ben namelijk opzoek naar het volgende relatiegeschenk; een kubuspuzzel waar je bedrukking op kunt toevoegen, ik heb nu enkele bedrijven gehad die relatiegeschenken aanbieden, alleen heb ik nog niet een kubuspuzzel gevonden. Ik vind dit relatiegeschenk namelijk erg goed passen bij het merk/dienst dat ik wil gaan promoten (HealthLife Bloxxes). Weet iemand een relatiegeschenk-leverancier die dit kan bieden?

 

Ook heb ik nagedacht over schuifpuzzels, maar dat vind ik minder leuk dan echt een kubuspuzzel.

 

Alvast bedankt!

 

Je kan ook een dealtje sluiten met iemand die een 'gezond' product verkoopt. Jij hebt dan je gratis relatiegeschenk en legt het accent op gewicht en gezondheid. En het is ook nog gratis PR voor het product zelf.

 

Of beter nog: combineer je dienst met een bestaand dieet of product!

 

Succes!

 

ps. zie net dat dit oud topic is, maar wat was je uiteindelijke keuze?

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Ik zet mijn vraag hier maar even bij;

 

Ik ben namelijk opzoek naar het volgende relatiegeschenk; een kubuspuzzel waar je bedrukking op kunt toevoegen, ik heb nu enkele bedrijven gehad die relatiegeschenken aanbieden, alleen heb ik nog niet een kubuspuzzel gevonden. Ik vind dit relatiegeschenk namelijk erg goed passen bij het merk/dienst dat ik wil gaan promoten (HealthLife Bloxxes). Weet iemand een relatiegeschenk-leverancier die dit kan bieden?

 

Ook heb ik nagedacht over schuifpuzzels, maar dat vind ik minder leuk dan echt een kubuspuzzel.

 

Alvast bedankt!

 

Je kan ook een dealtje sluiten met iemand die een 'gezond' product verkoopt. Jij hebt dan je gratis relatiegeschenk en legt het accent op gewicht en gezondheid. En het is ook nog gratis PR voor het product zelf.

 

Of beter nog: combineer je dienst met een bestaand dieet of product!

 

Succes!

 

ps. zie net dat dit oud topic is, maar wat was je uiteindelijke keuze?

 

Naja, dat dealtje sluiten zit er niet in, want dat mag niet volgens het protocol van de beroepsvereniging om gezondheidsproducten te voorkopen...

 

Uiteindelijk heb ik gekozen om simpele puzzels als het ware te maken, dit is plat en kun je toch een gezond leefpatroon in elkaar puzzelen ;)

Link naar reactie
  • 0

Originele relatiegeschenken koop je doorgaans niet bij bedrijven die erin handelen. Echte relatiegeschenken zijn:

a. persoonlijk

b. origineel

c. verrassend

 

En d. vaak simpel te realiseren.

 

Voorbeeld:

Ik heb met een bedrijf de kinderboekenweek gesponsored. In die week hebben kinderen prachtige tekeningen en gedichten gemaakt. Die hebben we uit laten voeren als mooie (ansicht-)kaarten. Mijn relaties krijgen straks een bijzondere en unieke set kaarten. Ik bereik daarmee:

a. dat mijn bedrijf als origineel en creatief wordt beschouwd

b. mijn klanten zien dat ik me inzet voor een goed doel (als sponsor)

c. hun hart smelt....

 

Waar het om gaat is dat je iets doet dat bij je bedrijf past en iets toevoegt aan het imago dat je wilt bereiken. Dat vergt wat creativiteit, maar wat denkwerk is altijd goedkoper dan bladeren in een catalogus.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.