Hallo,

Buiten dat Bush naturlijk zijn State of the Union heeft gebruikt om de oorlog tegen Irak in gang te zetten, heb ik nog naar wat andere delen van zijn speech gekeken.

De economie is een stuk verslechterd in Amerika de laatste tijd en daarom heeft hij drastische maatregelen aangekondigd, waaronder stimulering van investeringen,etc.

Een voorstel s bijvoorbeeld om de "double taxation" af te schaffen --> Geen belasting meer betalen over ontvangen dividend (handig voor personen die dividend ontvangen naast hun werkelijke loon en voor invsteerders) en andere manieren om minder belasting te betalen.

Denken jullie dat hij hiermee de (MKB) economie ondersteund? Of zal ditinderdaad alleen de rijken alleen maar rijker maken?

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/1256-state-of-the-union-mkb/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Het belasting hebben op dividend is naar mijn idee ook dubbel! Vind het een goede zaak dat het afgeschaft wordt daarzo...

Of het zijn doel zal bereiken, dat is afwachten! De mensen die in aandelen zitten, zijn toch meestal de rijkere mensen... De echte rijken zullen hun bestedingspatroon niet aanpassen, maar de cat. daaronder misschien wel... en zouden best eens meer kunnen gaan besteden, wat dan dan vanzelf bij de bedrijven enzo terecht komt. Maar in de eerste instantie zal het de rijkere van Amerika goed doen en niet de arme mensen!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/1256-state-of-the-union-mkb/#findComment-9986
Delen op andere sites

• 0

Ik las onlangs dat Amerikanen die het minimumloon verdienen, er onder de plannen van Bush 'maar liefst' 6 dollar (!) op vooruit gaan. Tegen $45.000 voor diegenen die meer dan een miljoen verdienen. Ik zal geen conclusies trekken, omdat ik daarvoor niet over genoeg data beschik, maar ik heb er wel zo m'n ideeen bij...

'You can't cross the sea merely by standing and staring at the water'

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/1256-state-of-the-union-mkb/#findComment-9992
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar