• 0

Bizar conflict

Conflict tussen 2 eenmanszaken.

 

Nogal een bizar conflict wat gigantisch uit de hand is gelopen.

 

Een schets van de situatie. Jarenlang is er door mij zorg gedragen (eigen eenmanszaak) voor webruimte en domeinregistratie en het ontwikkelen van websites.

 

Deze diensten en producten werden "geoutsourced" naar mij via een 2e partij (tevens eensmanszaak). Er bestaat geen enkele afspraak of contract op papier m.b.t. tot dit "outsourcing" Mijn factuur ging richting de 2e partij. De 2e partij nam mijn factuurteksten letterlijk over en rekende deze door naar zijn klant.

 

Tijdens een totaal niet terzakendoend ander zakelijk meningsverschil is de 2e partij alle perspectief op redelijkheid verloren en heeft fysiek geweld toegepast (hier is geen aangifte bij de politie van gedaan, wel is er fotomateriaal aanwezig van een lichte verwonding door toedoen van de 2e partij).

 

Uiteraard heeft dit conflict gevolgen op de verdere levering van producten en diensten van mijn kant. Ik wens verder geen zaken te doen met iemand die een geschil met fysiek geweld wil oplossen. Nu doet deze 2e partij los van fysiek geweld toepassen ook nog eens correspondentie sturen welke mij lijken te berusten op pure intimidatie.

 

Alle domeinregistraties en afgesloten webhosting staan op mijn naam. Alle websites en wachtwoorden zijn in mijn bezit. Alle arbeid is door mij verricht, slechts de factuur ging naar de 2e partij en die rekende deze door naar een 3e partij. Iedere 3e partij is bij mij bekend en veelal deed ik direct zaken met de 3 partij.

 

Nu dreigt de 2e partij met allerlei soorten claims wanneer ik domeinregistraties en vastlegging van gehuurde webruimte niet zou vrijgeven etc: ik citeer: "stel ik je bij deze aansprakelijk voor 5000,= euro per gebeurtenis en per dag later dan de genoemde 14 dagen". En een ander citaat: "alle gegevens van alle klanten die behoren aan partij2 waarbij partij1 opdracht heeft gekregen van partij2.

 

In hoeverre kan ik deze intimidatie serieus nemen? Kan zo'n claim gemaakt worden en heeft die enige juridische waarde?

 

Tevens zou ik heel graag willen weten: Wat is mijn positie m.b.t. de vastgelegde webruimten op mijn naam?

 

Tevens vraag ik mij af hoe het zit wanneer ik de 3e partij gemoeid met deze webhosting en domeinregistraties voortaan direct een factuur zou sturen?

 

Nogmaals er bestaat tussen ons geen enkel contract of samenwerkingsverband of concurrentiebeding en/of relatiebeding. Puur 2 eenmanszaken in een bizar conflict.

 

Hopelijk kan iemand iets zinnigs over dit bizarre conflict vermelden. Alvast bedankt voor de moeite!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Immers, in hoeverre kan er dan voor partij 2 sprake zijn van geleden schade?

 

Als partij 2 geen onderhoudscontract of iets dergelijks met partijen 3 heeft afgesloten kan hij, vind ik, uberhaupt geen schade claimen.

 

Als de klus is geklaard, en partij 3 besluit om welke reden dan ook een eventueel vervolg bij partij 1 uit te besteden, dan is daar niets mis mee, toch?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.