• 0

vernieuwde website - hoe behoud ik mijn zoekresultaten?

Wie heeft er tips voor mij?!?

Een ontwerper is voor mij bezig om een nieuwe site te maken incl winkel.

Nu heb ik een site die goed wordt gevonden in Google en wil dat niet kwijt raken....

Hoe voorkom ik dat?

We gaan ook over naar een andere provider.

Nu heb ik een homepage en een gehuurde winkel, die naam van die winkel kan ik natuurlijk niet meenemen.

Is heb bijvoorbeeld belangrijk om overal precies dezelfde content te plaatsten en precies dezelfde titels, metanames etc?!?

Ik las ook iets over een 301 redirect, kan iemand me hier iets over uitleggen en over een 404 page?!? heb ik hier iets aan?!?

 

Kortom wie heeft dit al eens aan de hand gehad en kan me aan wat tips helpen?? (die ik dan weer kan doorspelen aan de bouwer)

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Evelina,

 

Een tijd terug is hier een discussie over geweest, de volgende link leverde aardig wat tips op: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=15643;start=0#msg131061

 

Ik help je graag verder, Succes!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Een 301 redirect geeft aan dat een pagina permanent verplaatst is, op die manier behoud je je "score". Voor een complete uitleg: http://www.webconfs.com/how-to-redirect-a-webpage.php

 

Daar moet de gemiddelde webdesigner wel mee uit de voeten kunnen.

 

Daarnaast, zorg dat je direct nadat je de site hebt aangepast een google sitemap maakt (automatisch laten genereren kan vaak ook) en upload via http://www.google.com/webmasters/sitemaps/

 

Zorgt er in mijn ervaring voor dat je nieuwe site weer snel geindexeerd wordt.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Wow, lekker snel zijn jullie met reageren, ik ga me er meteen in verdiepen.

 

Maar dan nog iets anders.... ik heb nu dus een aparte winkel en als ik op disney prinses bekertjes google dan krijg ik nu het volgende te zien:

 

Kinderfeestjes - 9 Disney prinses

Disney Prinses bellenblaas. 2 grote flessen bellenblaas met disney prinses opdruk. Prijs :, € 3.85. Disney prinses bordjes. 10 bordjes 23cm ...

www.winkeltjes.net/doosvolplezier/main.php?cat=%20%209%20Disney%

 

 

Maar ik kan mijn nieuwe site natuurlijk niet “winkeltjes.net” laten noemen. Ben ik deze zoek resultaten kwijt of kan ik die ook met een 301 redirect laten verplaatsen naar het goede plekje op mijn site?!?

Link naar reactie
  • 0

Beste Evelina,

 

Dat hangt af van de "rechten" die je hebt op de server waar de naam winkeltjes.net gehost wordt. Als je daar zelf pagina's op mag zetten kan je 301 verwijzingen maken.

 

Ik heb even snel gekeken naar de site winkeltjes.net en zie dat je 2 soorten shops hebt: met eigen domein en zonder eigen domein. Wellicht kan je beter de verhuizing faseren:

 

1. Eigen domein aan winkeltjes.net toevoegen (en regelen dat alles met een 301 header naar het eigen domein verwezen wordt.)

2. Google e.d. controleren, check of alle verwijzingen inderdaad doorgevoerd zijn. Dit duurt enkele weken waarschijnlijk.

3. Naar je nieuwe host, daar de site opzetten met dezelfde URL's en vervolgens het domein verhuizen.

 

Hoe "goed" je dit proces uitvoert hangt uiteraard af van de omzetten e.d. die je nu draait. De kosten om dit goed uit te voeren liggen uiteraard stukken hoger dan de kosten om gewoon de nieuwe site online te zetten en op je oude pagina's melden dat je verhuisd bent.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

mmmmmmmmmm dat klinkt wel erg omslachtig allemaal.

De meeste mensen komt direct op mijn homepage en in de winkel is maar een homepage van gemiddeld 2 dus dat is zeker niet de moeite waard om dat allemaal zo te doen?

Want via mijn homepage kan ik ze toch wel simpel doorverwijzen met zo'n 301 verwijzing?

Blijf je dat eigenlijk altijd doen of vind google de nieuwe site ook snel? want volgens mij moet ik nu dus 2 providers aanhouden of begrijp ik het niet helemaal?!?!

 

Link naar reactie
  • 0
En weet iemand hoe het tegenwoordig zit met de Sandbox.

 

Sommigen beweren dat die bestaat, anderen dat hij niet bestaat. Alleen Google-medewerkers kennen de waarheid.

 

Zelf denk ik dat er wel een dergelijk effect is, maar dat het vermoedelijk een neveneffect is van algemene tijdfactoren in het algoritme van Google, in plaats van een expliciet 'sandbox'-onderdeel in het algoritme. Die tijdfactoren hebben te maken met het verzamelen van gegevens als inkomende links die in de loop der tijd verschijnen, bezoekersgedrag (te volgen via Analytics, de Google toolbar en Adsense) e.d.

 

En verder is een redelijk vermoeden dat Google de 'versheid'-knop heeft teruggedraaid, waardoor een bevoordeling van nieuwe sites/pagina's die er in het verleden was aanzienlijk is verminderd. Ook daardoor lijkt het alsof er een 'sandbox' is voor nieuwe sites.

 

Maar dit is allemaal speculatief.

Link naar reactie
  • 0

En weet iemand hoe het tegenwoordig zit met de Sandbox.

 

Sommigen beweren dat die bestaat, anderen dat hij niet bestaat. Alleen Google-medewerkers kennen de waarheid.

 

Zelf denk ik dat er wel een dergelijk effect is, maar dat het vermoedelijk een neveneffect is van algemene tijdfactoren in het algoritme van Google, in plaats van een expliciet 'sandbox'-onderdeel in het algoritme. Die tijdfactoren hebben te maken met het verzamelen van gegevens als inkomende links die in de loop der tijd verschijnen, bezoekersgedrag (te volgen via Analytics, de Google toolbar en Adsense) e.d.

 

En verder is een redelijk vermoeden dat Google de 'versheid'-knop heeft teruggedraaid, waardoor een bevoordeling van nieuwe sites/pagina's die er in het verleden was aanzienlijk is verminderd. Ook daardoor lijkt het alsof er een 'sandbox' is voor nieuwe sites.

 

Maar dit is allemaal speculatief.

 

We zullen het inderdaad nooit zeker weten. Het is voor Google van groots belang om zulke informatie binnen de deuren te houden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.