• 0

Net een bedrijf gestart...

Ik ben twee maanden geleden langs de KVK geweest om mijn eigen (internet)bedrijfje te starten. Door persoonlijke omstandigheden ben ik helaas nog niet verder gekomen dan dat.

 

Nu wil ik dus verder alles gaan regelen. Wat is nou de beste manier om nu alles goed te regelen? Ik wil in ieder geval mijn prive- en zakelijke geldzaken gescheiden houden, dus ik ga deze week een zakelijke rekening openen. Deze week ga ik ook contact opnemen met de belastingdienst in verband met BTW en imkomstenbelasting.

 

Zijn er nou nog meer zaken waar je goed op moet letten als je net een bedrijf gestart bent?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Toevallig gisteren zitten lezen in een oude Sprout van dit jaar waarover het ging over HL en de mensen achter de site. Erg leuk stuk om te lezen!!

 

Maar wat er ook geschreven stond was dat de kwaliteit van het forum achteruit gaat, dat blijkt dan weer uit dit soort vragen....en om nog maar te zwijgen van die Belg die vandaag post dat hij een scootershop wil openen en afsluit met "laat maar wat weten"...

Link naar reactie
  • 0

Maar wat er ook geschreven stond was dat de kwaliteit van het forum achteruit gaat, dat blijkt dan weer uit dit soort vragen....en om nog maar te zwijgen van die Belg die vandaag post dat hij een scootershop wil openen en afsluit met "laat maar wat weten"...

 

Aan jou en mij dus om het niveau op peil te houden :) (er zitten namelijk nog zát interessante ondernemers die de eerste stappen al gezet hebben op, en er zijn nog zát topics die flink wat meer prikkelen, in dit forum!)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het er een beetje van af hangt in welke sector je een bedrijf bent gestart, maar wat je in ieder geval al snel nodig hebt is bijvoorbeeld een excelsheet waarin je je administratie meteen kunt zetten.

Ik ben eigenlijk niet zo handig met excel, maar dit lukte nog net. Een sheet met opbrengsten, een met kosten en, als je btw-plichtig bent, uiteraard een waar je goed je btw in kwijt kunt.

 

Verder moest er bij mij al snel een telefoonlijntje extra bij, zodat iedereen in huis ook wist wanneer de zakelijke telefoon ging en wanneer de privételefoon.

 

Verder heb ik wel meteen (omdat ik gedeeltelijk kostwinner ben) een overlijdensrisicoverzekering en een vaste lastenbeschermer afgesloten, om ervoor te zorgen dat er niet meteen rampen gebeuren als er iets vervelends met mij gebeurt. Ik ben zelf financieel planner, dus ik kon zelf vrij gemakkelijk bekijken wat ik moest verzekeren en wat allemaal niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.