Nico Schouten Geplaatst: 12 juni 2007 Geplaatst: 12 juni 2007 Nico Schouten Retired Mod 5k 322 De afgelopen weken stuit ik bij twee internetfora op een vreemd probleem. Het lijkt erop dat een deel van de mensen die zich registreren voor het forum nooit de mail ontvangen met het wachtwoord om hun account te activeren. Zelf heb ik het getest met een aantal inschrijvingen, ook hotmail, maar ondervind geen problemen. Mijn vermoeden is nu dat een deel van de mail door providers eruit gefilterd wordt op basis van inhoud danwel op basis van ip adres. Iemand enig idee wat hier aan de hand is ? Synergeon Link naar reactie
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 12 juni 2007 Geplaatst: 12 juni 2007 Jeroen Bakker Retired Mod 9,9k 461 bij twee internetfora Even voor de volledigheid: niet bij Higherlevel.nl toch? Link naar reactie
0 Nico Schouten Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Geplaatst: 12 juni 2007 Nico Schouten Retired Mod 5k 322 Eh nee sorry, het gaat oa om het forum van bloedziekten.nl Synergeon Link naar reactie
0 Tonino Geplaatst: 12 juni 2007 Geplaatst: 12 juni 2007 Tonino Legend 1,7k 1 82 Ben met mijn domeinnaam al minimaal 1000 keer geregistreerd voor diverse fora.... :-\ Loopt iets terug sinds TIP niet meer bestaat. Je wilt niet weten hoeveel fouten mensen maken in iets simpel als een e-mail adres... Maar vast in een Spam-filter komt ook, sporadisch, voor. Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie
0 Gast Verwijderd account Geplaatst: 12 juni 2007 Geplaatst: 12 juni 2007 Gast Verwijderd account Guests E-mail wordt opgesteld en verstuurd volgens een bepaald protocol. Er bestaan verschillende interpretaties en daarom is er geen garantie te geven dat elke verstuurde mail wordt geaccepteerd. Bij mail verstuurd door een webserver ontbreken er wel eens een aantal headers. Bijvoorbeeld een "From: " specificatie. Ook kan het IP van de server bij mailservers op een blacklist staan waardoor mail geweigerd wordt. Hotmail weigert berichten als het account een tijd lang inactief is geweest. In een aantal gevallen wordt het gezien als spam en zet hij ze in de ongewenste map. Raad forumbezoekers eerst aan in alle mappen te kijken. Onderzoek daarna of mails van uw webserver sowieso bij die provider kunnen aankomen. Gebruik bijvoorbeeld een webgebaseerde mailclient. Pas daarna eventueel de manier van mailen aan als dat mogelijk is. U kunt ook kijken of er in de hoofdmailbox van uw webserver mails zitten die teruggestuurd zijn. Vaak kunt u in die mails informatie vinden waarom een mail is afgewezen bij een mailserver. Link naar reactie
0 YD01101975 Geplaatst: 12 juni 2007 Geplaatst: 12 juni 2007 YD01101975 Senior 92 1 Een collega van mij heeft zich laatste geregistreerd bij Higherlevel.nl. Maar nooit een bevestigingsmail ontvangen. Hij kan nog steeds niet inloggen. Ik dacht dat het vanwege de IP nummer kwam. Maar Higherlevel heeft dit probleem ook denk ik. Link naar reactie
0 wouteronline Geplaatst: 14 juni 2007 Geplaatst: 14 juni 2007 wouteronline Super Senior 235 8 Ik denk niet dat het een probleem is dat bij de diverse fora ligt. Het kan altijd voorkomen dat bepaalde mailservers niet goed communiceren o.i.d. Zeker wanneer dit automatisch gegenereerde e-mailtjes zijn. Ik weet uit ervaring dat in sommige gevallen de spamfilter (dan wel lokaal, dan wel die van de e-mailverstrekkende partij), ook wel eens parten speelt. Link naar reactie
0 Deimos Geplaatst: 14 juni 2007 Geplaatst: 14 juni 2007 Deimos Junior 29 0 Persoonlijk denk ik dat er tegenwoordig veel meer servers zijn die geen mail meer accepteren die niet volgens de geldende RFC's worden afgeleverd. Hierdoor kan het voorkomen dat mail die wordt verzonden vanaf een server die niet volgens de richtlijnen is opgesteld niet meer aankomen. De enige manier om dit echter te valideren is door naar de maillogs op de server te kijken. You can have it fast, cheap, or working. Choose two. Link naar reactie
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 14 juni 2007 Geplaatst: 14 juni 2007 Jeroen Bakker Retired Mod 9,9k 461 Een collega van mij heeft zich laatste geregistreerd bij Higherlevel.nl. Maar nooit een bevestigingsmail ontvangen. Hij kan nog steeds niet inloggen. Ik dacht dat het vanwege de IP nummer kwam. Maar Higherlevel heeft dit probleem ook denk ik. Het probleem is wel ernstig dus ik wil het niet bagetaliseren, maar het kan evenzeer aan de inschrijver zelf liggen. Bij HL hebben we wel eens problemen en dan helpen we de mensen uiteraard als zij dit aangeven. Er worden bijvoorbeeld zéér veel e-mailadressen fout ingetypt, ik zie vrij vaak "@hotmail" voorbijkomen. Ik denk echter dat we in het geval van Nico een overijverig spamfilter o.i.d. hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat HL daar ooit last van heeft. HL verzendt namelijk de meest neutrale mail ooit, dus als er iets foutgaat met het aankomen ervan is het vaak iets wat bij mijn weten echte uitzonderingen zijn. @renovation, kun je me een PM of mail sturen met het e-mailadres van je collega, zodat ik even kan kijken wat er mis is gegaan en hem online kan helpen? Link naar reactie
Nico Schouten
Nico Schouten
De afgelopen weken stuit ik bij twee internetfora op een vreemd probleem.
Het lijkt erop dat een deel van de mensen die zich registreren voor het forum nooit de mail ontvangen met het wachtwoord om hun account te activeren.
Zelf heb ik het getest met een aantal inschrijvingen, ook hotmail, maar ondervind geen problemen.
Mijn vermoeden is nu dat een deel van de mail door providers eruit gefilterd wordt op basis van inhoud danwel op basis van ip adres.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is ?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag