• 0

Referentie gebruiken ondanks verbod

Gevalletje wat speelt bij een klant van me:

Hij leeft in onmin met een vorige leverancier, kwestie speelt al enige tijd oa. beslaglegging geweest ed. Contact gaat alleen nog maar via advocaten.

Klant heeft zelf e.e.a. ontworpen (inrichting) en laten produceren en leveren door deze bewuste leverancier. Klant is zeer ontevreden over de geleverde kwalitiet waardoor dus ook huidige situatie is ontstaan.

 

Klant heeft tegen leverancier gezegd dat 'ie niet wil dat hij (klant) als referentie gebruikt wordt. Inmiddels staan er op de website van de leverancier onder "referenties" grote foto's van deze inrichting (overigens zonder vermelding van nadere info).

 

Mag dit zomaar en zou de klant hier wat tegen kunnen doen?

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De enige reden dat de leverancier de foto's niet zou laten zien is wellicht beleefdheid in het belang van een goede relatie. Maar omdat daar al geen sprake meer van is, schat ik de kans niet hoog in dat hij de foto's verwijdert.

 

De klant is wel de ontwerper en dus de copyrighthouder van het ontwerp. Maar dat wil nog niet zeggen dat de leverancier de foto's van het gerealiseerde project niet mag laten zien.

 

Dat de klant niet tevreden is lijkt mij los te staan van de fotovertoning.

 

http://www.bizzlog.blogspot.com/ > mijn weblog over startend ondernemen

http://www.managizer.nl/ > interne communicatie en gedragsverandering in organisaties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.