• 0

Waar is m'n Google-advertentie?

Beste mede-ondernemers,

 

Ik weet mij geen raad! Sinds twee maanden adverteer ik via Google AdWords. Tot op heden was ik tevreden maar sinds deze week wordt mijn advertentie niet meer getoond wanneer men op mijn meest relevante zoekterm zoekt. Hoe is dat mogelijk? Ook op een aantal andere zoektermen wordt de advertentie niet meer weergegeven.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Groeten,

Susanne

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Meestal geeft google toch wat aan?

Ben je al door je maandbudget heen? Of heb je zelf de kosten ter hand genomen en is de conversie voor die kosten te laag voor google?

 

Ze hebben trouwens wel een aardig goeie support daar, dus waag er eens een mailtje aan? :)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een budget van € 30 per maand. Tot op heden heb ik 20 hits gehad waardoor het bedrag dat wordt afgerekend zo'n € 3 is. Niet veel, maar de zoekterm is ook wel redelijk specifiek.

 

Vanzelfsprekend heb ik contact opgenomen met Google om het probleem voor te leggen maar je krijgt een standaard mail terug waarin alle mogelijke oorzaken uiteen zijn gezet. Ik heb hen nog een mail gestuurd waarin ik heb uitgelegd dat die oorzaken (mijn inziens) geen betrekking hebben op mijn advertentie. Nog geen reactie ontvangen.

 

Concurrenten die dezelfde zoekterm gebruiken worden wel getoond...

 

Ik snap er niets meer van :)

 

Link naar reactie
  • 0

je krijgt een standaard mail terug waarin alle mogelijke oorzaken uiteen zijn gezet. Ik heb hen nog een mail gestuurd waarin ik heb uitgelegd dat die oorzaken (mijn inziens) geen betrekking hebben op mijn advertentie.

 

Vermoedelijk heeft minimaal één van de oorzaken wel degelijk betrekking op jouw advertentie.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Heb je misschien de dagplanning aangezet? Zodat je niet meer altijd wordt geplaatst, maar alleen op gezette tijden?

Of is je bod op deze zoektermen (inmiddels) te laag geworden?

Heb je het een paar keer geprobeerd en komt de advertentie helemaal niet meer? Misschien sta je op de volgende pagina, dan moet je voorkeursposities aanzetten en eventueel hoger bieden.

 

Groeten,

Eric

Link naar reactie
  • 0

Let er ook op dat wanneer je een dagbudget hebt ingesteld, Google automatisch je advertenties weghaald wanneer deze overschreden is...

 

Misschien ligt daar je probleem...

 

Ik heb zelf ook als ervaring dat de Ierse (= ook Nederlandse) helpdesk van Google Adwords je vaak 'afscheept' met een standaard mailtje. Ik heb al een aantal keer het idee gehad dat ze mijn mail niet eens goed doorgelezen hadden...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels m´n maandelijke budget verhoogd van € 30 naar € 50. Daarnaast heb ik de maximale kosten per klik vastgesteld op € 1. Nu wordt de advertentie weer weergegeven, maar ik begrijp de logica hier niet achter.

 

Tot op heden heb ik namelijk nog maar voor € 3 aan hits gehad. Hoe kan het dan dat door het verhogen van het budget naar € 50 de advertentie weer wordt weergegeven?

 

Link naar reactie
  • 0

Daar gaat het niet echt om.

Het is meer dat Google berekent of het logisch is om jouw advertentie weer te geven. Klikken er relatief meer mensen op, dan maken iets minder inkomsten per klik niet zo veel uit. Klikken er weinig mensen op, dan moet je meer betalen.

 

Ik zou eens kijken naar de advertentie. Probeer een paar verschillende versies uit en controleer op welke het meest geklikt wordt.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk heb je zeer concurrerende zoekwoorden ingesteld in de campagne. Je kunt het beste gebruik maken van long tail zoekwoorden welke de meeste conversie opleveren.

 

 

Zorg ervoor dat de zoekwoorden zo specifiek mogelijk zijn en zorg er tevens voor dat deze zoekwoorden terugkomen in je website ( landingspage ). Het is niet alleen maar een biedprijs, de prijs per click wordt ook bepaald aan de hand van de relevantie tussen de zoekwoord, advertentie en de pagina waar men op uitkomt.

Ik hoop dat je hiermee bent geholpen.

 

http://www.e-asy.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is er zo´n 20 keer geklikt op de advertentie. In totaal is de advertentie op basis van mijn twee meest relevante zoektermen 700 keer weergegeven. Geen goede score dus.

 

Ik heb al geexperimenteerd met verschillende advertenties, de huidige advertentie genereert de meeste hits.

 

Ik denk dat ik mijn site en mijn advertentie maar eens laat bekijken door een Google-expert. Ik begrijp er namelijk helemaal niets van! :)

Link naar reactie
  • 0

Ik ontvang net een e-mail van het Google contact centre. Het heeft inderdaad te maken gehad met de kosten per klik (die nu overigens op € 1 staat).

 

De advertentie wordt gelukkig weer weergegeven. Nu nog zorgen dat m'n website als eerste komt te staan bij de zoekresultaten. Maar daarvoor moet ik bij m'n webdesigner zijn!

 

Bedankt voor jullie tips. Ik ben weer iets wijzer geworden in de wereld die Google heet :)

Link naar reactie
  • 0

Laat je niet al teveel wijsmaken wanneer het om optimalisatie van de website gaat, ter verbetering van de positie in de organische zoekresultaten.

 

Lees zelf ook het een en ander over dit onderwerp, maak duidelijke afspraken over de te gebruiken methodes en wees op je hoede wanneer er gesproken wordt over garanties voor topposities.

 

De markt voor zoekmachinemarketing, zowel optimalisatie als adverteren, kent vele cowboys die maar al te graag profiteren van het gebrek aan transparantie op het gebied van prijs, algoritmes en daadwerkelijk resultaat.

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk heeft eea. te maken met hoe relevant Google jouw landingspage vindt in relatie tot jouw opgegeven zoekwoord(en)....

 

Optimaliseer je landingspage(s) en waarschijnlijk wordt je advertentie

beter gewaardeerd en dus beter vertoond...

 

Ook kun je natuurlijk om kosten te besparen je zoekwoorden verbeteren en specifieker maken..

Link naar reactie
  • 0

De landingspage is toch de eerste pagina van de website? Mijn eerste pagina bevat namelijk 4 blokken waarop men kan klikken om naar specifieke delen van de site te gaan. Aangezien deze pagina geen tekst bevat, kan het probleem 'm daarin zitten.... zit ik goed?

Link naar reactie
  • 0

de landingspage is de pagina waar je advertentie naar toe linkt, het beste is vaak om een speciale pagina te maken (mits nodig...) waarbij

de inhoud zeer gerelateerd is aan je zoekwoord(en), dit is veelal niet de hoofdpagina (soms ook wel hangt van meerdere factoren af).

 

Als je landingspage geen of weinig tekst bevat is dit niet handig, dit zowel voor Google als je bezoekers. Je landingspage moet veelal direct die informatie geven welke in relatie staat tot je zoekwoorden,dit verhoogt namelijk je conversie aanzenlijk.

 

Kortom maak eerst goede landingspages en zet dan een effectieve adwords campagne op (niet omgekeerd ! dat kost je echt geld hoor)

 

OK succes ermee, anders lees ik het wel ;)

Link naar reactie
  • 0

Aangezien deze pagina geen tekst bevat, kan het probleem 'm daarin zitten.... zit ik goed?

 

Dit is hoe een spider je landingspage beoordeeld:

 

 

Company Hr

URL http://www.---.nl/

Date Wed 20 Jun 2007, 8:36.04am

Comments Overall grade 13/24 (55%)

Body text doesn't contain credible amount of content

No description

No H1 text

No keywords

Some images don't have descriptions

 

Deze test ( een zoekmachinesimulator) kun je hier uitvoeren.

 

Kijk hier voor een landingspage met score 96%:

 

Company Nonex

URL http://www.nonex.nl/

Date Wed 20 Jun 2007, 8:38.31am

Comments Overall grade 23/24 (96%)

No immediate problems

 

Hier kun je dus nog wat verbeteren, en daarnaast kun je specifieke pagina's aanmaken waar mensen na het intikken van bepaalde zoekwoorden terechtkomen.

 

Ik heb bijvoorbeeld: http://www.nonex.nl/retaildesign.htm en dat levert positie 3 in Google op: zie hier.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.