• 0

Vanuit loondienst in de zaak

Ik ben sinds 13 jaar werkzaam bij een adviesbureau. Na wat personeel zijn we sinds enige jaren met z'n tweeen. De eigenaar van de zaak en ik. We hebben het erover gehad dat ik de zaak kan overnemen als hem wat gebeurt en als ik wil kan ik nu ook instappen. De omzet die we draaien is niet evenredig ik doe 65% hij de rest. Hij is geen voorstander van zaken regelen via advocaten of een notaris. Kost alleen maar geld en een afspraak op een kladje door beiden ondertekend is ook geldig.

 

Hij laat het initiatief aan mij. Hoe moet ik e.e.a. aanpakken. Hoe werkt zoiets. Moet er een VOF komen en betalen de klanten dan aan de VOF? Hoe werkt de verdeling van omzet dan en wat zijn redelijke afspraken hieromtrend. En als ik over dit soort dingen van gedachten wil wisselen doe ik dit dan bij een bank of een accounten en moet dat dan de huidige accoutent zijn. Veel vragen dus. Ik zoek dus een soort handleiding. De eigenaar is nu 60 en moet door tot 65. Ik vindt zelf dat er nu afspraken gemaakt moeten worden.

 

Graag jullie reacties op deze case.

 

Dank

 

Rob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hiervoor zou ik naar een accountant gaan. Als de accountant die je nu hebt vertrouwt is, waarom niet naar hem toe gaan? Deze persoon hoort een onafhankelijk advies te geven.

 

Een goede accountant kent exact die wegen die jullie moeten gaan om een voor jullie beide zo gunstig mogelijke regeling te treffen.

 

Het is denk ik niet verstandig om zelf een regeling op papier aan te gaan zonder tussenkomst van accountant en/of notaris. Je weet nooit waar je in de toekomst tegenaan loopt. Ga in ieder geval na wat de risico's zijn van de verschillende opties die je hebt. Een bedrijf overnemen is wel even iets anders dan het aanschaffen van een computer. En dan wil je toch ook weten wat het beste bij jou past.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.