• 0

Eigenzinnige huisvesting voor je onderneming

Ik lees vandaag een artikel over een makelaar die zich verplaatst in zijn mobiele kantoor, een camper. (makelaarmobiel.nl)

 

Zelf heb ik ook wel eens ideeen over de huisvesting van mijn eigen bedrijf. Ik heb weleens overwogen om een recreatiewoning hiervoor aan te schaffen. Het is rustig, je kunt er goed parkeren, mijn klanten worden dan weggehaald uit hun eigen omgeving ("een dagje op de hei effect"), je hebt privacy (in mijn geval ook belangrijk).

 

Ben benieuwd naar andere voorbeelden van "anders-dan-normale" huisvesting voor je bedrijf.

 

Wat zijn voordelen? Wat zijn nadelen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het grote verschil is dat het bestemmingsplan het er niet mee eens is dat je een bedrijf voert vanuit een recreatiewoning ;)

 

Zo'n boslocatie als Eckart gebruikt heb ik dus ook op het oog. Qua bestemming maak ik me niet zo druk. Het is enkel om 1 of hooguit enkele mensen tijdelijk te ontvangen en te spreken. In die zin kun je dat ook recreatie noemen ;D.

Link naar reactie
  • 0

Een watertoren is ook een mooi voorbeeld. Heeft b.v. als voordeel dat je heel gemakkelijk uit kunt leggen waar je te vinden bent.

 

Hier in de buurt zit een galerie gevestigd in een molen. Doordat daar een windvanggebied omheen ligt staat hij dus heel mooi in het zicht.

 

Een oude school lijkt me ook wel wat. Mooie grote ruimte's, hoge plafond's, veel ramen en dus veel licht, brede gangen.

Link naar reactie
  • 0

Even een kick geven aan dit topic.

 

Zakelijk gezien kan het aantrekkelijk zijn om ook met je keuze van bedrijfslocatie te laten zien wat voor toko je bent. (kort omschreven)

 

Wie heeft er ervaring met het vestigen van je bedrijf in een monument?

Ik begrijp dat er allerlei gradaties zijn (gemeentelijk, prov., rijks etc)

 

Veel regelgeving maar ook mogelijkheden.

 

Het zou leuk zijn wanneer iemand zijn eigen ervaringen hier met anderen zou willen delen.

Link naar reactie
  • 0

Even een kick geven aan dit topic.

 

Zakelijk gezien kan het aantrekkelijk zijn om ook met je keuze van bedrijfslocatie te laten zien wat voor toko je bent. (kort omschreven)

 

 

 

Ik zit sinds een paar maanden in een monumentaal pand in de binnenstad van Haarlem (20 meter van de grote markt), dit pand deel ik met een paar andere ondernemers (dit werkt heel verfrissend) en ik weet dat alle bezoekers een wouw reactie hebben als ze binnenkomen.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ben een tijd geleden bezig geweest met een oude kerk. Probleem was toen enerzijds een bodemonderzoek dat nog uitgevoerd moest worden en anderzijds de vraag bij de gemeente of de bestemming van deze kerk (religie) gewijzigd zou mogen worden in woon/werken. Omdat e.e.a. erg lang duurde heb ik besloten een "braaf" kantoor aan huis te bouwen.

Enkele weken geleden kreeg ik bericht dat zowel bodemonderzoek als bestemming inmiddels de mogelijkheden bieden voor wat ik van plan was. Helaas, te laat voor mij.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja,

 

Nogmaals dankje Iwan voor de link, Wel gaaf! De bus moet nog door de keuring heen zien te komen. André Rieu heeft hem met heel wat kilometers achter gelaten heb ik begrepen:-)

 

En leuk dat ze het op zich wel zien zitten, nog even kijken hoe we de zaak op rit krijgen, maar er is hulp genoeg als het moet :-)

 

Excuse even voor de Off Topic, maar blijft wel een gave werkplek :-)

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben hier ook hard aan het nadenken over hoe het anders kan.

dat de dames het woue gevoel krijgen

Ik ga op de garage een dak plaatsen. Vergunning is al rond en

de ruimte wordt 5x7 en het dak zit er 45gr op.

 

Ik moet een ruimte creeeren dat ik 10 werkplekken heb, waar de dames ruimte hebben om hun patronen te tekenen en stoffen kunnen uitleggen om te knippen. Goed licht en een inspirende ruimte.

Tevens moeten al de te verkopen materialen goed zichtbaar zijn

 

Hoe kan het anders, welke kleuren.

Hebben jullie ideeen

 

Cassandra

Lijfgoed

www.lijfgoed.nl

http://blog.lijfgoed.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.