• 0

Webwinkel exclusieve merken

Beste mensen,

 

Laatst ben ik op het idee gekomen om een webwinkel te beginnen waarin zeer exclusieve merken worden verkocht. Het zullen vooral accesoires zijn die zullen worden verkocht zoals handtasjes, zonnebrillen en cosmetica.

Onder exclusive merken versta ik Gucci, Versace, Prada, Burberry etc.

Ik denk dat dit gaat werken omdat er in Nederland weinig winkels zijn waar deze merken verkocht worden en de prijzen ver onder de winkelprijzen zullen liggen.

Ik zou van jullie graag willen weten of jullie denken dat dit gaat werken, ik wil de site in het Engels en Nederlands laten bouwen dus de klanten hoeven niet persé uit Nederland te komen! ::)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het kan zeker iets worden maar dit is geheel afhankelijk van je ondernemerskwaliteiten. Daarom is er opzich in het algemeen ook niet echt iets over te zeggen.

 

Zit je al in de markt? Krijg je, en mag je, die merken ook daadwerkelijk verkopen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit al een tijdje in de kledingmarkt maar er bestaan al zoveel websites voor exclusieve kleding en daar kan ik de komende tijd nog niet mee concureren. Het bedrijf waar ik de spullen vandaan haal is voor mijn gevoel legaal, toen ik de eerste keer wat bij hun bestelde vroegen ze direct naar BTW-indentificatienummers etc.

Ik moet nog een afspraak maken met de KvK om de boel op een rijtje te zetten en om te horen waar ik allemaal rekening mee moet houden en hoe dit compleet legaal kan.

Link naar reactie
  • 1

Beste Bas,

 

Als je er zelf in geloofd kan alles werken. Ook het idee is goed. Er wordt vaak veel geld verdiend met "impuls aankopen". Alleen moet je jezelf de vraag stellen:

 

  • Wie zijn mijn concurrenten?
  • Waar haal ik mijn producten vandaan en wat is mijn marge?
  • Hoe bereik ik mijn doelgroep?

 

Twee talen is leuk. Maar richt je eerst maar eens op Nederland. Dat is moeilijk genoeg. Begin rustig.

 

En het allerbelangrijkste: probeer je te onderscheiden.

Je site moet de uitstraling hebben van je producten. Moet dus klasse uitstralen.

 

Zo las ik laatst een artikel over een site van een startende ondernemer met merkkleding. Zij pakte alles in aparte (met haar naam) doosjes in. Vervolgend deed ze er een handgeschreven kaart bij (zoals: bedankt voor de aankoop. Ik hoop dat je veel plezier hebt van het product etc). Daar heeft ze A: veel publiciteit mee gehaald en B: een hele hoge attentie waarde mee gegenereerd. De site loopt nu om jaloers op te zijn.

 

Kortom: Alles kan, maar zorg dat je onderscheidend werkt en werk stap voor stap.

Regel eerst je producten en bepaal je marge

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Rein, goed idee van die doosjes en briefjes, zou je me de site van die vrouw kunnen geven? Kan ik wat ideeën opdoen. Als het allemaal doorgaat zal ik hier ook zeker iets mee doen, ik had al bedacht dat het misschien leuk zou zijn om bij de iets duurdere modellen accesoires voor aan je mobiel bij te doen of sleutelhangers. Dit klinkt klein maar zelfs voor deze dingetjes wordt al veel betaald.

het gaat hier wel om tasjes tussen de 120 en 1500 euro, ik weet niet of Nederland bereid is deze prijzen te betalen vandaar dat ik de website ook in het engels wilde laten uitvoeren.

Link naar reactie
  • 0

Kijk even bij twinkle.nl. is een platvorm voor webwinkeliers. Daar kan je een boekje bestellen: "finest 50 e-commerce". Heel handig boekje met verhalen en tips over top webwinkels in Nederland.

 

Kijk dan ook even naar het verhaal van : girlshop.com. blz 65. Past in grote lijnen bij je idee (hoe je je doelgroep moet bereiken).

 

succes

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk toch dat je een best moeilijke productgroep hebt gekozen. Vooral wat betreft zonnebrillen en cosmetica.

 

Nu weet ik niet wat je precies bedoelt met cosmetica, maar in het geval van make-up etc. zijn er zoveel verschillende producten; die willen vrouwen vaak even proberen (hoe het haar staat) en daarna pas kopen. Ik weet niet precies hoe deze producten zijn gecodeerd zodat deze na het bekijken in de winkel op internet kunnen worden besteld. Dit lijkt me een heel stuk makkelijker bij parfums. Misschien zou het een idee zijn een 'monsterpakketje' bij elke verzending mee te sturen.

 

In het geval dat je de producten tegen de inkoopprijs zult kunnen krijgen van de detailhandel denk ik dat wat prijs betreft redelijk kan concurreren, zeker omdat jij veel minder risico hebt op diefstal (wat natuurlijk in hun marge is meegerekend)

 

Zonnebrillen zijn naar mijn mening nog wat moeilijker, want elk gezicht is weer anders en je kan niet op een plaatje zien hoe iets jou staat.

 

Op een "legale" manier aan deze exclusieve producten te komen tegen de reguliere inkoopprijs lijkt mij vrijwel onmogelijk. Ik denk ook dat, dat één van de redenen is dat er weinig concurrentie is. Importeurs van de grotere merken staan niet te springen om op internet verkocht te worden en al helemaal niet onder de adviesprijs. Bij veel van deze grotere merken moeten er bij winkels al foto's van het interier naar de licentiehouder (Italië, Frankrijk) gestuurd worden ter goedkeuring.

 

Om op een andere manier aan deze producten te komen zou ik adviseren om restpartijen op te kopen, in NL en Europa, buiten Europa wordt het weer een stukje moeilijker. Of om proberen samen te werken met een detailhandelaar die deze producten al verkoopt. Een eigen winkel opstarten met dit doel lijkt me wat moeilijker en kwantiteit is korting (interessant voor een evt. partner met een winkel)

 

Veel succes verder iig.

Link naar reactie
  • 0

Wat je zegt met die cosmetica ben ik het helemaal mee eens, wat betreft de zonnebrillen niet. Er bestaan al een aantal sites die zonnebrillen verkopen via internet en dat loopt allemaal goed.

Het zijn voornamelijk handtasjes die zullen worden verkocht en het zijn volgens mij restpartijen aangezien het geen standaard hoeveelheden zijn die ze verkopen, ik krijg telkens e-mails als ze weer wat nieuws hebben en de hoeveelheden zijn niet standaard bijv. 59 stuks of maar 3 stuks van een produkt. Daaruit maak ik op dat het geen groothandel is.

Link naar reactie
  • 0

Naja, aan de slag, he? Onderzoek je markt, schrijf een businessplan, regel geld...

 

Ik denk dat dit wel interessant is voor je:

 

www.hotbrandz.nl

 

Niet helemaal jouw concept, maar wel een innovatieve manier van merkenverkoop.

 

P.S. Als je zegt ''ik weet niet of Nederland bereid is deze prijzen te betalen vandaar dat ik de website ook in het engels wilde laten uitvoeren.'', dan zou ik zeggen: marktonderzoek. Niet aan beginnen voordat je antwoorden hebt op zulke vragen.

Link naar reactie
  • 0

Exclusieve merken, dan heb je te maken met zoekproducten. Ik wilde iemand bedanken en ik wist dat die persoon erg van exclusieve horloge's van een bepaald merk hield. Dus toen ben ik ook wat internetshops afgegaan en uiteindelijk heb ik er een gekocht via www.samewatch.nl. Dat is allemaal prima verlopen. Het gaat denk ik om vertrouwen bij dit soort bedragen. Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel. Ook het feit dat ze relatief in de buurt gevestigd zijn deed mij besluiten om een bestelling te plaatsen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Onder rembours verzenden is zeker aan te raden, maar geef mensen ook de mogelijkheid vooruit te betalen en maak dit iets goedkoper dan heb je het geld tenminste binnen voordat het produkt de deur uitgaat en mensen kunnen toch kiezen.

 

Als je het vertrouwen bij de mensen wilt winnen zou ik ook de mogelijkheden van IDEAL eens onder de loep nemen. Ook wat eerder al genoemd is, lid worden van de Thuiswinkel organisatie is een aanrader.

 

Beschrijf ook je werkwijze m.b.t het verzenden van de produkten duidelijk op je website. Mensen vinden het prettig om te weten hoe het na betaling verder gaat.

Link naar reactie
  • 2

Hi Bas,

 

Denk je er even aan dat rembours verzenden wel een bewuste keus -marketing - moet zijn, want:

 

- rekening houden met voorfinanciering (je krijgt binnen 10 dagen na aflevering pas uitbetaald)

 

- hoeveel % van jouw klanten zullen het als impuls aankoop bestellen onder rembours en wat verwacht je aan % geweigerde zendingen bij de deur?

 

- hoe verifieer je de remboursbestellingen? Misbruik van adressen komt vaak voor: bel je eerst voordat je de zonnebril onder rembours verzend?

 

Daarnaast denk ik dat je heel goed moet nadenken over jouw concept: merken hebben het recht om restricties & copyright vergoedingen aan retailers te vragen. De rechten worden verdeeld door het merk, distributeurs en agenten.

 

Realiseer je ook, dat in de High fashion wereld inkopen 2 tot 3 seizoenen voorafgaand aan het verkoopseizoen plaatsvinden, wat inhoudt dat je nú moet inkopen voor iets wat je pas over 2 seizoenen krijgt geleverd en vaak nog in hoeveelheden die het merk bepaalt. Doe je dat niet: dan schrappen ze je simpelweg van hun lijstje en wordt je niet meer uitgenodigd voor een belangrijk inkoop evenement (zoals een beurs).

 

Je zult ook veel moeten reizen, kletsen en netwerken: iedereen wil wel een voordeel halen uit de marges die er zijn: voor jou zijn er 1000 anderen wereldwijd die hun webshop wel willen vullen. Wat maakt jou aantrekkelijk voor een groot merk, wat is hun voordeel? Probeer de juiste mensen in het bedrijf te spreken, boek reizen naar belangrijke beurzen en klets veel af met de belangrijke spelers...

 

Ik denk zelfs dat het niet de verkoop moet zijn waar je goed over na moet denken: een merk kan zichzelf verkopen en jij kunt er van profiteren. Gewilde gevoels-artikelen maakt mensen gemakkelijk in het kopen.

Maar realiseer je ook, dat vóórdat je de verkoop hebt geregeld heel wat moet worden geregeld en gelobbied en dat kost tijd, aandacht maar vooral ook veel geld...

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat je zegt van geweigerde zendingen aan de deur had ik nog helemaal niet bij stil gestaan.

Ik koop van een bedrijf dat restpartijen verkoopt, zij verkopen de collectie van deze zomer die de meeste winkels al in januari/februari binnen hebben.

Ik ga morgen naar de Kamer van Koophandel die zullen mij waarschijnlijk wel vertellen wat wel en niet kan.

Ik hoop natuurlijk dat het allemaal gewoon door kan gaan! ::)

 

Link naar reactie
  • 1

Hallo,

Bij dergelijke exclusieve merken ga je problemen krijgen met je plan.

Het zeer goedkoop verkopen van dergelijke producten wordt absoluut niet gewardeerd door dergelijke merken aangezien ze een bepaald imago willen houden en goedkope dump daar zeker niet onder valt.

Als je al geleverd gaat krijgen zullen de fabrikanten er alles aan doen om je de nek om te draaien (zoals leveringen aan jouw shop stop zetten).

 

Een shop met exclusieve merken die tegen extreem lage prijzen gaat verkopen zal dus erg lastig worden vermoed ik.

Link naar reactie
  • 0

Het zal ook zeker duur blijven alleen goedkoper dan in de winkel, maar het zou inderdaad een groot probleem kunnen worden.

De levering is ook het probleem niet want het word geleverd door een bedrijf dat totaal onafhankelijk is van Gucci, zij verkopen restpartijen van grote merken.

Ben net wel naar de KvK geweest en zij zeggen wat ons betreft gooi je het allemaal op de markt, dat moet je regelen met de licentie eigenaren.

Ik ga hard mn best doen maar ik vrees het ergste...

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou wel kunnen proberen of je zelf een outlet concept kunt lanceren. Waarbij je een goed contract probeert af te sluiten met het merk.

Je zou dan hun overstock kunnen gaan verkopen tegen lage prijzen (waarvan het merk vaak ook de prijs nog kan bepalen...). Dan zien ze je waarschijnlijk als noodzakelijk kwaad, maar gedogen ze je... en kun je toch jouw marge behalen op alle artikelen. Je hebt dan alleen niet de nieuwste collectie...

 

Als ik jou was, zou ik heel goed navraag doen naar de licentie die de leverancier heeft. Waarom kan hij wel aan deze artikelen komen en jij niet? Weet je hoeveel nep-Gucci in omloop is? Mn op ebay en dat soort sites waar verschillende zichzelf groothandel noemende bedrijven actief zijn?

 

Je wilt het als starter niet meemaken dat je duur bij elkaar verdiende centjes verdwijnen als sneeuw voor de zon bij de douane, omdat jouw zending door de douane wordt aangemerkt als nep! Bovendien staan er forse boetes op het invoeren van nepartikelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat hier niet om nep producten, dat is zeker.

Bij elk product komt een identificatienummer en je kunt zo nachecken welk product het is en of het echt is. Het is ook geen ebay winkel, gewoon een professioneel bedrijf. Op hun website hebben ze ook een lijst staan met veel gestelde vragen waaronder dat ze alleen echte producten leveren.

Ik denk dat een bedrijf zo iets niet op hun website zal zetten als het niet zo is (hoop ik tenminste ;) ) lijkt me voor hun ook juridisch gezien niet zo'n slimme zet.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat hier niet om nep producten, dat is zeker.

Bij elk product komt een identificatienummer en je kunt zo nachecken welk product het is en of het echt is. Het is ook geen ebay winkel, gewoon een professioneel bedrijf. Op hun website hebben ze ook een lijst staan met veel gestelde vragen waaronder dat ze alleen echte producten leveren.

Ik denk dat een bedrijf zo iets niet op hun website zal zetten als het niet zo is (hoop ik tenminste ;) ) lijkt me voor hun ook juridisch gezien niet zo'n slimme zet.

 

Uhm, ik denk dat je nu toch wel een beetje naief bent.

Sites als Marktplaats staan ook vol met prachtige aanbiedingen.

 

Als de producten ingevoerd moeten worden van buiten de EU is het parallelimport, en die spullen kun je alleen verkopen met goedvinden van de officiele importeur. Deze heeft een overeenkomst met de fabrikant.

 

En wat bedoel je met een identificatienummer en waarom zou dat een garantie zijn dat het geen nep is ?

 

Een jaar geleden werden er bijvoorbeeld Chinese iPod Shuffles aangeboden in grote partijen. Als je goed keek zag je nergens op de doos staan dat het van Apple was, maar beeldmerk en dergelijke waren gewoon overgenomen. De kwaliteit was echter vreselijk slecht.

Af en toe duikt er weer ergens een partij van die rommel op, soms op Marktplaats.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een webwinkel in herencosmetica (en een beetje sieraden). Zelfs nu ik me niet eens manifesteer als prijsvechter is het vrijwel onmogelijk om bekende merken in je winkel te krijgen.

 

Als je de leverancier/importeur/distributeur spreekt dan geven ze bijna allemaal aan dat ze niet via internet verkocht willen worden of dat ze dat op termijn zelf willen doen.

 

Het argument dat alle bekende merken in Duitsland wel via (gerenommeerde) webwinkels te koop zijn verandere het standpunt helaas niet.

 

Ik heb overigens in mijn beginperiode contact gehad met SameWatch. Ik kon hun horloges in mijn winkel verkopen, maar de marge die me geboden werd was praktisch nihil. Maargoed, volgens mij lopen ze best goed!

 

In ieder geval veel succes!

 

Groet,

 

DennH.

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie
  • 0

Kijk even bij twinkle.nl. is een platvorm voor webwinkeliers. Daar kan je een boekje bestellen: "finest 50 e-commerce". Heel handig boekje met verhalen en tips over top webwinkels in Nederland.

 

Kijk dan ook even naar het verhaal van : girlshop.com. blz 65. Past in grote lijnen bij je idee (hoe je je doelgroep moet bereiken).

 

succes

 

Off topic: Bedankt voor de tip! Heb het boek besteld en vandaag ontvangen. Heb alleen maar ff snel gebladerd, maar het lijkt me inderdaad een zeer interessant boekje (of eigenlijk boekjes want ik heb de 2006 + 2007 uitgave :)).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.