• 0

privé en zakelijke uitgaves scheiden

Ik vroeg me zomaar af in hoeverre je uitgaves voor privé en zakelijk moet scheiden. Mag ik alleen btw terug vorderen van producten die 100% gebruikt worden door mijn bedrijf?

 

Stel ik doe wat inkopen bij de Makro, dan mag ik alleen van die producten die voor bedrijf zijn de btw terug vorderen?

Ik heb laatst bijv een hoop cardridges gekocht, maar ik print daar zowel privé als zakelijke printjes mee.

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals ze het bij de belastingdienst uitleggen is opzich wel logisch, maar voledig oncontroleerbaar voor beide partijen.

Zei geven daar als voorbeeld, dat je voor printerpapier dat je gemengd gebruikt een inschatting moet maken van de verhouding tussen zakelijk en privé gebruik.

In mijn geval werk ik aan huis en gebruik ik vrijwel alles zowel privé als zakelijk. Ik ben van mening dat het onbegonnen werk is om elk product op die manier op te gaan zitten splitsen.

Het kan toch niet zo zijn dat je zelfs elk velletje postzegels op die manier moet gaan opsplitsen?

 

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

 

Van alles wat je zakelijk gebruikt, kun je gewoon de btw aftrekken. De Belastingdienst gaat echt niet controleren of en voor hoeveel je je kantoorspullen privé gebruikt.

 

Voor een aantal posten moet je in de belastingaangifte voor het 4de kwartaal een privé correctie maken. Het gaat daarbij oa om:

- prive gebruik auto

- prive gebruik telefoon

- prive gebruik accountant

- prive gebruik energie etc.

 

De Belastingdienst hanteert hiervoor normbedragen. Deze zijn terug te vinden op de site van de Belastingdienst.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.