• 0

Eindbalans ondernemingsplan

Lieve mensen,

 

Ik heb jullie hulp eventjes nodig.

Ik ben bezig met een ondernemingsplan, maar kom niet uit de eindbalans. Ik heb totaal geen idee wat ik fout doe of welke posten niet kloppen, maar ik hou een verschil van 4700 euro op de eindbalans. Heb er ook al mensen naar laten kijken, maar ook zij zien de fout niet...

 

Zou iemand mij kunnen helpen alsjeblieft?

In de bijlage het excel-bestand waar het om gaat.

 

Bedankt!! Marijke van der Linden

financieel_MAID.xls

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar dit eigen vermogen blijft onveranderd doordat we de winst onder de post winst na belasting gezet hebben.

 

En stel dat ik er een formule van moet maken? hoe zal deze dan luiden? Volgens mij is er geen formule van te maken...

Link naar reactie
  • 0

Beginstand eigen vermogen - privé opnamen + privé stortingen + resultaat = Eindstand eigen vermogen

 

Overigens heb ik het document even snel geopend en krijg dan een foutmelding over een kringverwijzing. Hier moet je dus ook nog even naar kijken.

 

Daarnaast lijkt mij dat de afschrijving in de exploitatiebegroting ook als mutatie in de balans moet zijn opgenomen, maar hier zit een klein verschil in.

 

Ben dus bang dat het eigen vermogen niet de enige onjuistheid is.

 

Succs met plannen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Heb er vluchtig naar gekeken. Volgens mij ga je op je expl.begr. de mist in, je hebt daar een resultaat, komt met een belastingvrij getal van 34K op de proppen en hebt daarna een winst na belasting van 14K of zo over.

 

Alternatief:

 

je hebt een resultaat zeg 40000 euro, vervolgens neem je prive 30000 op, van die 30000 moet je dan ook zelf je IB verplichtingen betalen over die 40000 (dit is ff lastig te volgen misschien) en je laat 10000 euro in de zaak zitten waarmee het eigen vermogen dan groeit.

 

Heb later meer tijd als een ander de oplossing nog niet aangedragen heeft.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de verschillende wijzigingen zo goed mogelijk doorgevoerd, maar hou nu nog een verschil van 2019 euro.. die ik nog niet kan plaatsen.

 

Ik heb de afschrijvingen e.d. wel toegevoegd op de balans, hierdoor wordt het gat iets kleiner.. maar is nog steeds niet weg..

 

Ben dus nog steeds op zoek naar de heldere oplossing ;)

 

 

In deze bijlage de nieuwste versie van ons financiele plan..

 

Marijke

financieel_MAIDa.xls

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een foutje ontdekt in de formules.. de foutmelding is nu weg die excel zelf geeft.

 

Hierdoor veranderen de posten op de eindbalans zodanig dat er een

verschil van 1332 euro ontstaat, alleen aan de andere kant van de balans..

 

:( Nogmaals vraag ik dus om jullie hulp. Ik begrijp nu echt niet meer wat er fout is... sorry

 

(bijgevoegd de nieuwste versie)

financieel_MAIDfinal.xls

Link naar reactie
  • 0

deze heb ik ook aangepast..

het zijn inderdaad allemaal van die kleine foutjes waardoor het net niet uitkomt.. :S zelf zie ik ze al helemaal niet meer..

 

bedankt alvast.. hoop dat je er nog meer kunt vinden.. :)

Link naar reactie
  • 0

Je schrijft af over je aanschafwaarde machines inclusief de BTW. Dat is niet juist.

 

Je uitgangspunt voor de afschrijving is de aanschafwaarde exclusief BTW, in dit geval 9989,00

 

Die BTW ga je dus ook in het eerste kwartaal terugontvangen.

 

Door de manier waarop je rekent in je overzichten (inclusief en exclusief BTW door elkaar) wordt het allemaal erg onverzichtelijk en lastig te analyseren.

 

Bij je "inventaris" zitten ook diverse zaken die je gewoon als kosten ten laste brengt van het resultaat. Daarnaast zitten er ook zaken tussen die je afschrijft (burostoel, koelkast etc)

Link naar reactie
  • 0

die afschrijving had ik al berekend van de machines excl. BTW.

deze stond alleen nog niet op de liquiditeitsbegroting bij januari.

Nu wel.

 

 

Hoe had ik het dan beter kunnen doen ? inclusief of exclusief btw?? Ik dacht dat sommige begrotingen met en andere zonder moesten.. Niet handig dus, misschien voor de volgende keer een tip?

 

wat bedoel je met kosten die ik ten laste moet brengen van het resultaat? Moet ik ze dan aftrekken van mijn omzet? Zo ja, in welke maand? Gelijk aan het begin van het jaar?

Link naar reactie
  • 0

 

wat bedoel je met kosten die ik ten laste moet brengen van het resultaat? Moet ik ze dan aftrekken van mijn omzet? Zo ja, in welke maand? Gelijk aan het begin van het jaar?

 

Een beetje afhankelijk van je winstverwachting kun je er voor kiezen wat defensiever of offensiever te boekhouden m.b.t. je kosten en afschrijven.

 

Zaken onder de 450,00 kun je in een keer t.l.v. je winst brengen als kostenpost,

 

of je gaat ze over meerdere uitsmeren m.b.v. de afschrijvingstechniek. Dus je buro en je brueaustoel en de brievenbakjes, prullebak etc beschouw je in het tweede geval als "kantoorinventaris" die je over een aantal jaren afschrijft.

 

Daarbuiten zijn er voor ondernemers, die ook als zodanig voor de Inkomstenbelasting gezien worden, nog fiscale faciliteiten zoals de willekeurige afschrijving.

 

Succes met je plan en je bedrijf!!!! Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 307 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.