• 0

Als Google het niet weet... bestaat het dan ook niet?

Onlangs zocht ik de adresgegevens van een Duitse uitgever die een bepaald tijdschrift in zijn assortiment zou moeten hebben. Met geen mogelijkheid was dit tijdschrift op hun site te vinden. Op het laatst maar een mailtje naar de info@.... gestuurd en jawel, bingo.

In het antwoord kreeg ik een link mee naar een pagina... op hun eigen site... over dit tijdschrift! Maar zowel Google als hun eigen zoekmachine konden deze pagina niet vinden.

 

Dat zette mij aan het denken: wat als Google (of welke willekeurige zoekmachine dan ook) een site niet kan vinden... In hoeverre kun je dan bijvoorbeeld roepen: ik ben de enige aanbieder van product abc op het internet?

Mijn voorbeeld zal zeker niet op zichzelf staan, dus ik vermoed dat er naast de zoekmachine wereld, er nog een onontgonnen terrein ligt van sites waar wij dus het bestaan blijkbaar niet van weten...

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sowieso moet je de duizenden nieuwe sites per dag al niet vergeten. Die zijn nog niet opgenomen in de indexen van de zoekmachines maar al wel online.

 

Wel erg slecht trouwens dat de eigen zoekmachine het ook niet kan vinden!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dat komt omdat sitebeheerders kunnen opgeven welke pagina's bezocht mogen worden door robots en welke niet.

 

Het tijdschrift dat jij zocht stond toevallig op een pagina die ontoegankelijk is voor zoekrobots.

 

Zo simpel is het. :)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar de overige 15 tijdschriften wel??

 

Ik kan begrijpen dat je je dataverkeer van spiders wilt indammen, maar om daarmee jezelf uit te sluiten van vermelding in relevante zoekmachines, dat snap ik niet.

 

Ik denk eerder dat het onkunde is van de website bouwers.

Nog een voorbeeld: met welke zoektermen bereik je de site van de eigenaar van een bepaalde merknaam? Of beter, de 'homepage' van de fabrikant? Daar hebben toch bosjes websitebouwers enorm veel moeite mee, om daar goed op te scoren, vooral als de 'voor de hand liggende' url naam niet wordt gebruikt.

 

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Maar de overige 15 tijdschriften wel??

Mogelijk is het tijdschrift dat jij zocht eerder aan de site toegevoegd dan de rest en heeft die nog een header met 'norobots' in de meta tag, terwijl dat later niet meer nodig werd geacht en dus ontbreekt.

 

Ik kan begrijpen dat je je dataverkeer van spiders wilt indammen, maar om daarmee jezelf uit te sluiten van vermelding in relevante zoekmachines, dat snap ik niet.

 

Ik denk eerder dat het onkunde is van de website bouwers.

Ach onkunde, misschien is het geen high profile tijdschrift met een lage oplage en heeft men niet de moeite genomen om te kijken of het wel te vinden is via google.

 

Nog een voorbeeld: met welke zoektermen bereik je de site van de eigenaar van een bepaalde merknaam? Of beter, de 'homepage' van de fabrikant? Daar hebben toch bosjes websitebouwers enorm veel moeite mee, om daar goed op te scoren, vooral als de 'voor de hand liggende' url naam niet wordt gebruikt.

ik begrijp de vraag niet want als je de fabrikant weet is het meestal toch niet zo moeilijk om de bijbehorende website te vinden?

Link naar reactie
  • 0

Misschien iets meer zoektermen gebruiken (bijv. fabrikant o.i.d.)

 

en als je eenmaal een fabrikant hebt gevonden is het zeer gemakkelijk om andere fabrikanten te vinden, gewoon zoeken met: fabrikantX + concurrent

 

dan kom je meestal uit ben een link pagina of een artiekel

 

succes

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Helaas, was het maar zo gemakkelijk...

 

Fabrikant moet dan worden manufacturer, maar die kreet kom je dan weer bijna niet tegen op de site van een dergelijke fabrikant... Of producent, hoe je het ook noemt.

De tak van sport waarbinnen ik opereer is nog niet zo uitgekristalliseerd op Internet en al helemaal niet met link pagina's, artikelen oid...

 

Je moet maar eens iets willekeurigs op willen zoeken op Internet in of binnen een bedrijfstak die van orgine niets met Internet van doen heeft. Vaak loop je dan tegen dergelijke problemen aan, ooit is er een website gebouwd en die wordt niet meer onderhouden 'want we hebben er toch eentje'.

 

Het is trouwens een interessante optie om hier zelf eens wat aan te gaan doen binnen mijn vakgebied...

 

Maar de discussie dwaalt af. wat als een bedrijf of product gewoonweg niet gevonden kan worden...

 

Ik pretendeer het grootste aanbod op internet te hebben in mijn nice, tenminste, dat is het volgens google en andere zoekvriendjes.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Dat zette mij aan het denken: wat als Google (of welke willekeurige zoekmachine dan ook) een site niet kan vinden... In hoeverre kun je dan bijvoorbeeld roepen: ik ben de enige aanbieder van product abc op het internet?

 

Interessante discussie, helemaal als je het naar een iets hoger niveau trekt. In hoeverre is iets geen nieuws als het niet in het journaal geweest is. Dit niet alleen een relevante vraag omdat het journaal maar een beperkte reikwijdte heeft en niet in alle hoeken en gaten kan kijken, maar ook vanwege het feit dat het journaal bijvoorbeeld recentelijk in het nieuws was vanwege de zgn. veel te linkse invalshoek van Hans Laroes.

 

Ik denk een half jaar geleden was er een interessante docu op TV over Google, de privacywetgeving en het imago van Google als 'de enige machthebbende bron van informatie'. Werd vlgs mij uitgezonden bij de KRO. Hoe groter Google wordt, des te groter de kans dat mensen het gaan gebruiken als 'the one source of information', maar allesomvattend zal het natuurlijk nooit worden en de vraag is zelfs of we dat met z'n allen wel moeten willen, hoe makkelijk het ook zou zijn.

 

Persoonlijk zou ik er totaal geen moeite mee hebben, maar ik ben iets te pragmatisch en gemakkelijk in dat soort dingen geloof ik en in het algemeen heb ik altijd wel het idee dat er andere activistische rakkers wel op de buhne springen om dit te voorkomen ;-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.