• 0

Waar vind ik startkapitaal?

We zijn een nieuw bedrijfje begonnen in internet bouw en marketing nu hebben we een starter kapitaal nodig maar geen 1 bank wil met ons in zee omdat we een BKR verleden hebben......

 

Iemand enig idee, of wie kan ons helpen we praten over een bedrag van 5 tot 8000,- dus op zich een klein bedrag.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik zou voordat je naar investeerders gaat eerst even jullie site goed doorlopen, het zit namelijk vol kleine en onnodige foutjes, vooral in de zinsopbouw.

 

daarnaast een mooi plan opstellen met o.a. een goed geformuleerd USP en een goede onderbouwing.

 

een marktonderzoek (met een positive uitkomst) zal ook wel helpen.

 

misschien heb je dit allemaal al gedaan, wordt je dan nog afgewezen, dan zou ik even goed onderzoeken wat daar de oorzaak precies van is.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Ik snap nooit zo goed waarom/waarvoor die internetbedrijfjes zoveel startkapitaal nodig hebben ?

Misschien kan de topicstarter dat even toelichten, want ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

 

Dat vroeg ik me ook af, een laptop en wat kleine extratjes zoals een printer e.d. lijkt mij voldoende voor deze activiteiten.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Je kunt overigens ook altijd een beroep de BBz regeling of een starterskrediet bij je eigen gemeente.

 

Dit is totale onzin! (dus ik reageer meer even fel ;D)

 

Slechts onder zeer specifieke voorwaarden en na het doorlopen van tal van procedures kan een kleine groep starters (o.a. uitkeringsgerechtigden WW/WWB) een beroep doen op dergelijke regelingen. Dus om even te roepen "je kunt overigens ook altijd" is totale onzin.

Link naar reactie
  • 0

Helemaal niet doen. Waarom jezelf in de schulden steken?

Daarbij jullie eigen website...

 

Draait op Joomla (geen punt)

Met een standaard en onaangepast template

Teksten staan vol met fouten

Copyright in de footer 2005-2007, terwijl het domein in april geregistreerd is.

 

Webdesign is een vak, weet je zeker dat je er genoeg verstand van hebt?

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Als expert zou ik zeggen:

 

1e optie: SBB (steal, beg and borrow), zorg dat je geen geld nodig hebt.

2e optie: FFF (Friends, family and other fools), eigen netwerk.

 

Optie 1 heeft mijn voorkeur.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Je kunt overigens ook altijd een beroep de BBz regeling of een starterskrediet bij je eigen gemeente.

 

Dit is totale onzin! (dus ik reageer meer even fel ;D)

 

Slechts onder zeer specifieke voorwaarden en na het doorlopen van tal van procedures kan een kleine groep starters (o.a. uitkeringsgerechtigden WW/WWB) een beroep doen op dergelijke regelingen. Dus om even te roepen "je kunt overigens ook altijd" is totale onzin.

Ja, er zijn voorwaarden aan verbonden. Wil niet zeggen dat als je ergens beroep op doet dat je het daadwerkelijk ook toegewezen krijgt, daarmee kun je dus wel altijd een beroep doen op iets of het toegewezen wordt is een geheel ander verhaal. ;) :P

 

 

Wie niet waagt, wie niet wint......

 

http://www.lannation.nl

More than just LAN - gaming

 

http://www.gameforceone.nl

The number One Force in Gaming

Link naar reactie
  • 0

Even wat opmerkingen op een aantal posts:

 

Bizner is out of the question zijn er al afgewezen door BKR verleden.

 

Joomla is goed genoeg te beveiligen als je de bron maar aanpast.

 

Joomla dit, dat enz enz daar gaat het hier toch niet om?? al is het een HTML pagina met alleen mijn naam erop bij wijze van spreken, het gaat erom dat ik nergens terecht kan.

 

8000,- op spaarrekening???? dan zou ik ook geen BKR notering hebben gehad.......

 

Als ik bij familie en vrienden terecht zou kunnen had ik het hier niet gepost.

 

Geld is nodig voor reklame,aanschaf hardware.

 

Bedrijfsplan zet geen voeten aan de grond want banken wijzen ons toch ten alle tijden af vanwege het BKR.

 

Website klopt dat er nog typfouten in zitten maar hier wordt aangewerkt.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik weet niet of je te lang veel geld hebt, Christine, maar 8000 euro heeft niet iedereen zomaar.. volgens weet je dat ook wel. En zeker iemand die met BKR melding komt, niet. ''internet bedrijfje'' is een beetje breed anyway, beetje web designer bureau spelen is weer wat anders dan een grote web 2.0 startup..

 

Amst4ff,

 

Ik denk dat je bedrijf te klein is om echte investeerders aan te trekken, dus je moet het inderdaad van banken hebben. Je instelling is naar mijn bescheiden mening toch wat verkeerd - een bedrijfsplan is belangrijk voor jezelf en voor de bank. Als de bank heel duidelijk heil ziet in je zaak, kan je ze misschien toch mee krijgen.. Als je als BKR genoteerde ondernemer zonder ondernemersplan aan komt lopen, dan lijk je eerder precies uit te stralen waarom je een BKR notering hebt: je plant niet goed. Je denkt toch zeker niet dat je zomaar bij de bank kan aankomen en roepen, gimme 8k zonder plan.. Ik kan je verzekeren dat je om die reden sowieso afgewezen wordt, BKR of niet. Banken lenen je niet zomaar geld omdat je dat zegt nodig te hebben. Laat maar zien waarvoor, en hoe je het terugverdient.

Link naar reactie
  • 0

Waarvoor heb je concreet het geld nodig? Waarom begin je niet met een stapel visitekaartjes (50 euro bij Vistaprint) en je huidige PC? Zodra jij kan laten zien dat je klanten hebt die factuurtjes betalen is het een stuk eenvoudiger om een investering te krijgen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kijk net op je site, je hebt absoluut een bedrijfsplan nodig:

 

- Je prijzen zijn niet concurrerend: onverantwoord hoog

- De diensten zijn vaag omschreven, vol met fouten in de spelling

- Nergens blijkt uit dat je ervaring hebt of expertise - het gebruik van joomla is voor de kenners eerder iets wat afschrikt

- Nergens blijkt wat je exclusieve verkoopargumenten zijn. Waarom zou iemand nou juist jouw diensten afnemen?

 

Ik probeer je niet aan te vallen, maar je moet echt begrijpen hoe ongelooflijk onprofessioneel het geheel is, als achtergrond voor je vraag om een lening te krijgen met BKR notering, zonder ondernemingsplan.

 

edit: Ik zeg dit ook zo, want geloof me, banken hebben echt een instelling van ''Die had het lef om een beetje om geld te vragen zonder ook maar iets op papier te hebben''. Gebruik dan teminste een voorbeeldplan. Voor een klein bedrijfje moet dat wel okee zijn, rabobank heeft zelfs een voorbeeldplan voor een software ontwikkelaar. Dat nemen ze gewoon niet serieus. En als je dan een BKR notering hebt, creëert dat meteen een ''zie je wel'' reactie.

Link naar reactie
  • 0

...

 

Geld is nodig voor reklame,aanschaf hardware....

 

Bedrijfsplan zet geen voeten aan de grond want banken wijzen ons toch ten alle tijden af vanwege het BKR.....

 

Een ondernemingsplan schrijf je ook niet voor de bank, mar vooral om voor jezelf je verhaal helder te krijgen. En wat er dan precies helderder wordt, ja, dat kan ik je niet vertellen: zoals Johan Cruyff zegt: 'je gaat het pas zien als je het door hebt'.

 

Geld voro reklame heb je niet nodig: ondernemers kopen helemaal niet zo snel omdat ze reclame hebben gezien: reclame is van belang voor de grote merken om huin bedrijfsnaam in het hoofd van mensen te houden, maar reclame is een slecht middle om die naam in het hoofd van mensen te krijgen. Mensen ontmoeten en leren kennen: dat heeft zin. Een ontmoeting kunnen ze jaren later nog herrinneren, een reclamedingetje al na een kwartier niet meer.

 

In je ondernemingsplan neem je ook een exploiattiebegroting op: dan kun je gaan rekenen hoeveel kalnten je verwacht, en wat dat oplevert. Dan weet je meteen wanneer je nieuwe investeringen kunt gaan doen en wanneer je geen bijbaantje meer nodig hebt.

 

'Als je geen geld uitgeeft wat je niet hebt, kun je niet failliet gaan' (quote Nils de Witte). Als je nu al geld uitgeeft wat je niet hebt, kun je dus failliet gaan, dus het slimste is om het zo te spelen dat je geen geld van anderen nodig hebt.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Geld voro reklame heb je niet nodig: ondernemers kopen helemaal niet zo snel omdat ze reclame hebben gezien: reclame is van belang voor de grote merken om huin bedrijfsnaam in het hoofd van mensen te houden, maar reclame is een slecht middle om die naam in het hoofd van mensen te krijgen. Mensen ontmoeten en leren kennen: dat heeft zin. Een ontmoeting kunnen ze jaren later nog herrinneren, een reclamedingetje al na een kwartier niet meer.

 

Lees het boek Calimeromarketing maar eens.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht dat de Borgstellingskrediet, BBMKB, interessant voor je kan zijn. Zie de volgende link voor meer informatie.

Link: http://www.senternovem.nl/bbmkb/

 

En je zou kunnen informeren bij de KvK in je regio of bij je gemeente naar regionale regelingen.

Zo kent de gemeente Rotterdam de starterssubsidie OOR (Ondersteuning Ondernemers R'dam).

Link: http://www.ondernemerswinkel.rotterdam.nl/smartsite2093912.dws?Menu=645569

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.