• 0

incassobureau uit buitenland

Wij zijn importeur van hekwerken uit Engeland.

Nu hebben wij in november 2006 een zending gekregen waar wij niet content mee waren. Dit hebben wij gelijk laten weten en kregen de garantie dat de kwaliteit 100% was.

Vanf december hebben wij echter al problemen met dit hekwerk en ook meerdere malen aangegeven bij de leverancier.

Bedrijf in engeland reageerde echter met de opmerking dat zij nooit problemen hebben met dit hekwerk en waar de betaling blijft.

Heb ze uiteindelijk kunnen overtuigen van de slechte kwaliteit en hebben 2 man overgestuurd naar nederland om te komen kijken.

Zij waren het er mee eens dat de kwaliteit niet super was, en ze zouden een oplossing sturen.

Week later kreeg ik een email waarin gevraagd werd wanneer ik nu eindelijk ging betalen etc. etc.

Ik had toen nog niks ontvangen, de week erna hebben ze een aantal nieuwe moeren opgestuurd die niet toereikend waren voor het aantal dat vervangen moest worden.

Gelijk daarop ontving ik weer een mail met de eis dat ik nu echt moest betalen aangezien zij ook al kosten gemaakt hebben om naar nederland te komen.

Al met al is het probleem nog steeds niet opgelost en dat heb ik ze ook laten weten.

Nu ontving ik vorige week ineens een brief van een incassobureau uit Eingeland met de eis om te betalen, vermeerderd met ongeveer 1500 euro aan kosten.

 

De vraag is nu? Kan deze leverancier de vordering zomaar uit handen geven? Moeten zij ons niet eerst aanmanen ed. (nog even los van het geschil over de kwaliteit.

Graag verneem ik jullie reactie, alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een zending uit 2006, dat is al een hele tijd terug. Je hebt het al 7 maanden(!) binnen. Je bent niet tevreden over de kwaliteit, maar je gebruikt het al maandenlang. Je had ze beter kunnen bellen, en ervoor zorgen dat er duidelijkheid kwam over de vervolg stappen. Maandenlang niet betalen lijkt me ook niet slim.

 

 

What betreft de vordering - ik denk dat ze de vele mails als aanmaningen beschouwen. Heb je gehandeld conform hun leveringsvoorwaarden wat betreft ontevredenheid over kwaliteit?

Link naar reactie
  • 0

We hebben het hier over stalen hekwerken die in de grond verankerd worden. Dit is dus gebeurd in december 2006.

Weghalen die je dus niet zomaar.

Ik heb ze zelf meerdere keren aan de lijn gehad om te klagen over de kwaliteit maar zei geven als antwoord dat ze in Engeland nog nooit klachten over de kwaliteit gehad hebben..... (raar antwoord, niet?)

en dat ik gewoon moet betalen, tevens hebben zij kosten moet maken om naar nederland te komen, dus moet ik maar betalen.

Heb aangegeven dat ik een deel vast wil betalen en de rest na oplossing probleem, maar daar willen ze niets van weten.

 

Belangrijkste vraag is eigenlijk of deze leverancier zomaar over kan gaan op het uit handen geven van een vordering?

Een mail als antwoord op een klacht van mij is toch geen herinnering / aanmaning?

Link naar reactie
  • 0

 

Belangrijkste vraag is eigenlijk of deze leverancier zomaar over kan gaan op het uit handen geven van een vordering?

Een mail als antwoord op een klacht van mij is toch geen herinnering / aanmaning?

 

Allereerst is het verstandig om de factuur minus de kosten van het ontbrekende of vervangende materiaal, moeren in dit geval, zo snel mogelijk te betalen aan de leverancier. Hiermee laat je de goede wil van jouw bedrijf blijken. Immers, je gebruikt de hekken al een tijdje. Laat in een brief nogmaals weten dat de goederen niet voldoen aan de gewenste eisen en dat je dit in een eerder stadium kenbaar hebt gemaakt zowel aan de leverancier als aan de inspecteurs. De kosten van de inspecteurs moet je eventueel terug kunnen vinden in de Terms & Conditions of sale. Als dit al dan niet vermeld staat kun je in de brief schrijven dat je pas tot volledige betaling overgaat als de ontbrekende goederen zijn geleverd (en eventueel de kosten van de inspectie.)

 

Kijk nog eens in de Terms & Conditions wat ze zeggen onder 'disputes' en hoe te handelen en of je daaraan voldaan hebt.

 

E-mails kunnen als aanmaning(en) worden beschouwd, waarschijnlijk heb je op hun laatste mail niet adequaat gereageerd. Wel is het verstandig om in de toekomst in dergelijke gevallen een dossier op te bouwen. Zo sta je altijd sterk bij een eventuele betwisting c.q. incassoprocedure.

 

Succes

 

CMart

 

 

 

CMart - The Art of Credit management

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.