• 0

Vermelding BTW?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een klein vraagje: als ik van de belastingdienst geen BTW-nummer toegekend krijg, moet ik dan bij het totaalbedrag op een factuur 'ex. btw' zetten? Want dan kan ik me voorstellen dat een klant verwacht dat daar nog btw bij komt. Of moet ik erbij zetten iets als:

 

Totaal ex. btw: €250,00

0% BTW over €250 + €0,00

---------------------------------------+

Totaal inc. btw €250.00

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je vrijgestelde prestaties voor de omzetbelasting verricht, dan mag de ontvanger van jouw factuur op geen enkele wijze de indruk hebben dat de prestaties belast zijn. Deze indruk kun je voorkomen door het woord omzetbelasting of BTW niet te gebruiken.

 

Eventuele vermelding op de facturen dat de prestaties zijn vrijgesteld van omzetbelasting of BTW is natuurlijk erg service gericht.

 

Vrijgesteld is iets anders den BTW 0%!

 

Succes met ondernemen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Nee, hoor.

 

Ik vind het zelfs erg service gericht en voorkomt vragen van de afnemers.

Heb zelf een tweetal klanten die ook dit vermelden op hun orders en facturen en horen hier nooit iets negatiefs over.

 

Een onduidelijke factuur is veel onproffesioneler.

 

Houd er wel rekening mee dat sommige ondernemers nog zullen vragen naar jouw BTW-nummer, omdat dit een factuurvereiste is en sommige ondernemers netjes deze checklist nalopen en vervolgens niet verder kijken. Dit was een reden voor een van die twee klanten van mij om zelfs een aparte paragraaf op te nemen in zijn offertes hierover.

Ik zelf zou gewoon zo starten en als ook jij hierover veel vragen krijgt, dan pas een dergelijke vermelding opnemen.

 

Succes met ondernemen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik dan dus gerust een zinnetje als 'Onze diensten zijn vrijgesteld van BTW-heffing' onderaan facturen zetten?

 

De Elsevier BTW Almanak 2006 spreekt zichzelf in een ingewikkeld verhaal tegen. Er staan twee dingen:

 

1) Een dergelijke vermelding van de vrijstelling is niet verplicht, maar wel aan te raden uit oogpunt van klantvriendelijkheid.

 

2) Een dergelijke vermelding is verplicht.

 

Hoe dan ook, het is i.i.g. aan te raden. Ik vind het zeker niet onprofessioneel staan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.