• 0

UMTS / Mobiel internet met notebooks

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onlangs heeft de Consumentenbond dergelijke mobiele internetoplossingen getest.

 

Kijk eens op: http://www.finntax.nl/data/SpecialMobiel%20Internet.pdf

 

T-Mobile bleek het snelst.

 

Ik gebruik zelf hun Web 'n' Walk-abonnement van € 9,95 per maand. Bevalt erg goed. Het is niet het snelste abonnement, maar voor e-mailen en incidenteel wat websites bekijken voldoet het prima.

 

Groet,

 

DennH.

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie
  • 0

Ook ik gebruik ik T-Mobile web en walk voor 9,95 per maand en het bevalt me eigenlijk super. Hiervoor krijg je umts snelheid via het HDSPA netwerk.Je kunt er eventueel ook voor kiezen om van het volledige HDSPA netwerk gebruik te maken bij andere abbonementsvormen.

 

Zelf heb ik er verder voor gekozen om een goed toestel te nemen met HDSPA functie en deze vervolgens via bluetooth / usb met mijn notebook te verbinden. Vind zo'n extra kaartje voor in je notebook niet echt handig en de miobiel heb ik toch vrijwel altijd bij me.

You can have it fast, cheap, or working. Choose two.

Link naar reactie
  • 1

ik had eerst 2x UTMS (45 e / maand) van XS4ALL ivm onbeperkte datatransfer

werkte perfect op 2 sony laptops

 

toen zijn we overgegaan naar Mac powerbook, hiervoor had XS4ALL geen ondersteuning..

 

dus zijn we daarbij overgestapt naar Vodafone die erg goeie dekking heeft, beter dan KPN zover ik heb kunnen ervaren.

 

vodafone heeft support voor Mac OS x en pcmcia express port (nieuwe laptops), mocht dat uit maken ..

 

gr vk

 

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me in ieder geval verstandig goed op te passen met de kosten voor traffic. De abo kosten op zich varieren niet eens zo gek veel, maar als je naar die consumententest krijgt verschilt het bij 2 GB verkeer tussen pakweg 50 en dik 6000 (!) euro per maand.

 

Wat ik er zelf erg jammer aan vind, is dat je meteen aan exorbitante kosten per MB komt zodra je de grens over gaat. En dan niet eens in exotische landen of iets dergelijks, maar meteen vanaf de grens zit je aan 15 euro per mb of erger... daarmee kost even een vakantiefoto op vol formaat naar huis sturen dus maar zo een paar tientjes.

Link naar reactie
  • 0

Heb net UMTS in het buitenland gebruikt (Vodaphone, voordeelnetwerk in Zwitserland). 5 euro per MB gaat el heel erg hard. Alleen het opzoeken van de tarievenpagina van Vodaphone kost 12 euro.

 

Anyway, ze hebben ook een (gratis) package, waarbij je 12 euro per dag betaald dat je het gebruikt, tot max 50mb. Dat is over het algemeen genoeg voor een hele dag werken met Google Docs en Gmail. Op die manier is het nog enigzinds betaalbaar.

 

Ik heb trouwens geprobeerd in Zwitserland een pre-paid abonnement te kopen, maar dat is niet te doen. Je moet 1000 sf als borg storten. Echte pre-paid kennen ze niet. Swisscom is monopolist.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb bij KPN ook een buitenland modele erbij, krijg je 50% korting op de belachelijke bedragen per MB. Heel vreemd trouwens want voor mijn blackberry is buitenland gebruik helemaal afgekocht....

 

Nu maar hopen dat de EC na de de beltarieven in europa ook de data tarieven gaat aannpakken.

 

Mischien een goed idee voor een starter: verhuur van UMTS kaarten aan buitenlanders, kraampje op schiphol en je bent klaar...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

[...]

Mischien een goed idee voor een starter: verhuur van UMTS kaarten aan buitenlanders, kraampje op schiphol en je bent klaar...

Geen gek idee, 2 man helpdesk, 2 man sales en je kan tijdens de piekuren aan de slag. Ik weet niet hoe meneer KPN of Tmobile tegen een order staat van honderden kaartjes, zullen ze vast niet erg vinden ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook al langere tijd de T-Mobile Internet Totaal UMTS inclusief PDA (HTC Universal).

 

Zeer ideaal, zeker bij klanten zonder analoge lijn, de PDA kan zowel met kabel als bluetooth fungeren als modem ook voor VPN naar het bedrijfsnetwerk.

 

Dit is ook handig als andere personen internettoegang nodig hebben, je leent gewoonweg even je PDA.

 

Het is ook handig om onderweg in de file trafficnet te checken e.d.

 

Het nadeel van de kaartjes is dat je altijd je laptop tevoorschijn moet trekken.

 

Voor 9.95 per maand onmisbaar.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.