• 0

Anti-spam

Gast Verwijderd account

Wij zijn bezig met het opzetten van een 2 tal forums. Wij gebruiken hier voor phpBB. Nu is mij opgevallen dat bij een groot aantal forums er gebruikers tussen zitten die spam verzenden. Hoe kan ik dit verhelpen?

 

Graag reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Spam in de zin van automatisch gegenereerde berichten:

 

Zorg voor een inlog om te kunnen reageren.

 

Spam in de zin van bezoekers die door te posten spammen:

 

Zorg voor een Admin

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Spam in de zin van automatisch gegenereerde berichten:

 

Zorg voor een inlog om te kunnen reageren.

 

Spam in de zin van bezoekers die door te posten spammen:

 

Zorg voor een Admin

 

Ik had begrepen dat er voor phpBB ook anti-spam software is. Kan ieman mij hier meer over vertellen?

Link naar reactie
  • 0

Spam op een forum als phpBB is nauwelijks te voorkomen.

 

Een dergelijk forum is zo lek als een mandje, kan het je dan ook ten zeerste afraden. Zelfs zeer grote fora wie ook met phpBB werkt hebben daar zeker last van (borsato.nl) bijvoorbeeld, kijk maar eens in de nachtelijke uren. Het antwoord van me voorganger ben ik het zeker mee oneens. Twee genoemde punten heb je normaal gesproken al bij genoemd forum.

 

Mijn advies: Laat zelf een forum maken. Ik heb er nooit geen last van gehad :-X

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook overwegen om forumsoftware van een minder bekend bedrijf te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan het Nederlandse: http://react.nl Daar draait o.a. het forum: http://tweakers.net op. Omdat zo'n pakket minder geimplementeerd wordt loont het minder de moeite voor spammers om er te posten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Vandaag kreeg ik via een contactformulier van mijn website een vervelend mailtje binnen "je bent duur.... als je niet op past heb je er concurrentie bij". :-X Het was een hotmailadres, waardoor ik in eerste instantie dacht dat het serieus bedoeld was. Nadat ik het opzocht in google, zag ik dat het in een lijst stond met spam. Toch lijkt het net een echt 'persoonlijk' bericht. Weet iemand een site o.d. waar ik kan bepalen of het echt spam is? Hahaha het baart me toch wel zorgen :P

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand een site o.d. waar ik kan bepalen of het echt spam is? Hahaha het baart me toch wel zorgen :P

 

Je kunt via de header van de email (Alt + Enter klikken en dan op details)kijken waar het ip adres van de verzender vandaan komt.

Vaak staat bij hotmail '' X-Originating-ip'' en daar vind je het gebruikte ip adres,via een ip tracker (bijv maxmind.com) kun je zien waar het vandaan komt (Land en plaats)

 

Als het email adres al op een spamlijst staat zal het ip adres waarschijnlijk een buitenlandse proxy zijn die vaker gebruikt wordt voor spam,voer het ip adres in bij Google en kijk wat er weergegeven wordt.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat de gebruiker zelf het mailadres invult in je contactformulier. Die kan er dan alles van maken wat hij zelf wil.

 

Slaat je contactformulier ook het ip-adres op? Dan zou je die kunnen natrekken met bf www.ipee.nl

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hey bedankt!

 

Als ik kijk bij het emailadres, komt er een hele boel te staan waaronder iets met "spam" en "worlds worst hacker"

 

Nou ja de meeste spam kan je eenvoudig herkennen aan de vunzige inhoud :P, maar gebeurt het vaker dat er dergelijke teksten in staan of is dit wel een uitzondering...

 

Het was nou niet echt een gezellig mailtje ;), maar het emailadres kon ik vinden via Google en dan in een lijst met spam adressen maar ik vond het zo vreemd dat er echt een boodschap in stond.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.