• 0

moderniseren website

Geachte mede forum leden.

 

Heb al een tijdje een website die in essentie door een ontwerpstudio is ontwikkeld. Ik heb er de flash intro uitgesloopt omdat die veel mensen meteen wegjoeg. Ik heb hem zo proberen op te zetten dat mijn doelgroep meteen kan zien wat ik te bieden heb en als ze meer willen weten worden ze tot in detail op hun wenken bediend.

Gemiddeld worden 3 pagina's bezocht en is men enkele minuten op de site.

 

Scoor inmiddels redelijk in Google. Ook krijg ik veel trafic van special interest sites zoals caravans.net.

 

Mijn doelgroep (caravanners en camperaars) is gemiddeld 40+ en goed opgeleid.

 

Aan de ene kant zou ik hem wel wat "strakker" willen maar aan de andere kant is hij nu zo "eigen" dat hij juist wel bij een eenmanszaak past.

 

Wat vinden jullie?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat 'eigen' kan hij behouden terwijl hij wel beter wordt: nu is de informatie op 'papierleesstand' gepresenteerd waardoor ik veel moet scrollen. Met bijvoorbeeld meerdere kolommen naast elkaar kun je alle producten in één oogopslag presenteren en per product alle verkoopargumenten in één oogopslag presenteren. Op die manier stem je de getoond informatie meer af op het 'zoekende'leze nva sitebezoekers. Zo kun je lezers in een 'fuik' sturen waardoor ze precies bij de argumenten die aansluiten bij hun behoefte uitkomen.

 

 

De techniek werkt perfect, alhoewel wel een beetje 2005... gewoon houden zo, alleen verbeteren wat een rendement oplevert: de producten- en argumentenfuik.

 

 

In plaats van 'bezoek deze pagina regelmatig ... kampeerbeurzen' zou ik hier een tekst plaatsen met veelgebruikte zoektermen erin.

 

Als ik overigens op die hele zin zoek (bezoek deze pagina regelmatig voor acties en aankondigingen en kampeerbeurzen') kom ik op een 'kopie' van je site: http://www.reeffishcenter.nl/overons.htm. Misschien is het wel van dezelfde ontwerper (HvN ;) ), dat is het probleem niet, maar die andere site wordt wel een stuk beter gevonden, dus ook daar kun je nog wat aan verbeteren.

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd of anderen het scrollen ook als "minder" zien. Op een site waar veel informatie in kolommen staat gaan mijn (dyslectische) hersenen hevig protesteren en wil ik meteen weg.

 

Is niet altijd het geval. Alles is afhankelijk van de totale opmaak van de website... Wanneer een site goed en overzichtelijk is opgebouwd, hoeft het er niet "rommelig" o.i.d. uit te zien wanneer je met kolommen werkt.

 

Al met kleine punten kun je jouw website iets beter laten overkomen. Bijvoorbeeld wanneer je 2 foto's naast elkaar zet, zorg dan dat deze even hoog zijn. Zo komt het wat strakker en minder rommelig over...

Link naar reactie
  • 1

Om je zoekresultaten te verbeteren zou je dezelfde site (of een iets andere) ook op andere domeinen kunne plaatsen. Nieamnd zoekt op Kemdirect tenzij ze je al kennen. Mensen zoeken wel op reukvrij campingtoilet of reukvrijtoilet. De nl-domeinen voor die woorden zijn beide nog vrij, en voor ca. 22 euro per jaar heb je ze onder gebracht incl domeinregistratie en hosting (bij een hoster waar ik ervaring mee heb).

 

Zeker omdat steeds meer mensen een zoekwoord direct in de adresbalk tikken kan dit veel verkeer opleveren en allemaal gekwalificeerde prospects.

 

Over de kolommen: jou zou natuurlijk ook één tekstkolom kunenn maken, en aan de rechterzijde van het scherm afbeeldingen kunnen zetten met daarin de testimonials die nu verderop staan. Kleine dingetjes die wel interessant zijn voor het AIDA-principe.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al caravanshampoo.nl en (had*) citroenzuurontkalker.nl dus ik heb er zeker al aangedacht. Voor de toiletkorrels zou eigenlijk alleen chemischtoilet.nl in aanmerking komen maar die is bezet. Verwacht eigenlijk niet dat mensen zoeken op reukvrijtoilet.nl of analoog. Bij intikken in Google van "reukvrij toilet" kom ik trouwens op de 3e plaats.

 

De naamsbekendheid onder caravanners en camperaars is heel behoorlijk ondanks het beperkte advertentiebudget. We hebben heel veel free publicity gegeneerd in de bladen, de forums en binnen de diverse clubs. Het hoogst scorende zoekwoord in Google is dan ook Kemdirect of Kem direct.

 

Het verschil in hoogte van 2 plaatjes op de default was bewust. Ik heb het verschil maar wat groter gemaakt om dat te benadrukken.

 

edit: had* want citroenzuurontkalker was nauwelijks effectief

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp. "geurvrij chemisch toilet" heeft een zeer laag zoekvolume. Ingetikt in Google kom ik trouwens op nr1.

Bedoel je nu dat www.geurvrijchemischtoilet.nl als schaduwdomein interessant zou zijn omdat mensen dat rechtstreeks in de adresbalk intikken of omdat de zoekwoorden in de domeinnaam zelf terug komen zodat eventueel een hogere Googel ranking wordt verkregen? Naar aanleiding van je opmerking dacht ik dat www.toiletkorrels.nl wel interessant zou zijn maar die is al vergeven. Ik zie nu trouwens pas dat de heer die ik een persbericht stuurde de domeinnaam vastgelegd heeft. "Toiletkorrels" hebben weer een zeer laag zoekvolume.

 

Annedien:

Tja het is natuurlijk bij alles wat je doet nuttig om je af te vragen waarom doe ik het eigenlijk. Essentieel is wellicht de vraag welke investering het meeste rendement oplevert. Stop ik mijn geld een flitsende website of is het zelfde bedrag besteed aan een "instore" promotie veel effectiever om mijn doelen (wat die ook mogen zijn) te bereiken.

 

Link naar reactie
  • 0

"geurvrij chemisch toilet" heeft een zeer laag zoekvolume. Ingetikt in Google kom ik trouwens op nr1.

Bedoel je nu dat www.geurvrijchemischtoilet.nl als schaduwdomein interessant zou zijn omdat mensen dat rechtstreeks in de adresbalk intikken of omdat de zoekwoorden in de domeinnaam zelf terug komen zodat eventueel een hogere Googel ranking wordt verkregen?

 

 

Beide. Van de week las ik dat een amerikaans marketingbedrijf een vna de grootste registrars uit Amerika had overgenomen omdat die heel vele 'generieke' domeinnamen hadden. Die domeinnamen komen meteen in beeld als in de adresbalk zo'n woord getikt werd. Zij wilden jusit dat bedrijf hebben om al die generieke domeinnamen voor hun campagnes in te kunnen zetten. Als je dus zou uitvogelen waar al die mensen wel op zoeken, dan kun je daar goed mee scoren.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben toch maar eens aan de slag gegaan met het zoeken naar relevante zoekwoorden. Dit kan met het speciale programma van Google.

https://adwords.google.be/select/KeywordToolExternal

Je kan dan meteen het zoekvolume bekijken en alternatieve worden aangeboden.

Uiteindelijk heb ik 3 termen gevonden met een redelijk zoekvolumen die zeer relevant zijn.

Mijn belangrijkste product wordt gebruikt in een porta potti of een cassette toilet. Beide wordt redelijk op gezocht. PortaPotti.nl was bezet maar Potti niet. Andere bedrijven hebben ook potti toiletten (Ik heb dus www.potti.nl en www.cassettetoilet.nl geregistreerd.

Als algemene zoekterm vond ik dat kamperen caravan (redelijk zoekvolume) vrij was dus dat werd www.kamperencaravan.nl.

Hopelijk mogen ze hier blijven staan dan worden ze snel door Google opgepikt.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte over de effectiviteit.

 

Deze domeinen heb ik trouwens bij http://www.mijndomein.nl ondergebracht. Eén met een complete hosting (nu 1 Euro eerste jaar daarna 29 Euro) en de anderen als doorverwijs account (eerste jaar 1 Euro daarna 19 Euro per jaar) Beide overigens inclusief BTW dus als ondernemer is het nog voordeliger. Er zijn diverse alternatieven voor het registreren maar deze werkt totaal automatisch dus geen formulieren e.d.

Hier is overigens meteen wat vreemds aan de hand omdat ik dus een rekening voor het volledige bedrag krijg en niet voor het aktie tarief van 1 Euro. Even afwachten wat wordt afgeschreven.

 

Link naar reactie
  • 0

Website (zie bodem) is inmiddels aangepast. Ik heb het uiteindelijk zelf gedaan. Niet zo zeer om de kosten laag te houden (is wel meegenomen natuurlijk) maar om zelf grip op veranderingen te houden.

Als er nog wat tips komen van higherlevelaars is dat uiteraard meegenomen.

Mijn doelgroep zijn mensen met een camper of caravan en dus gemiddeld wat ouder, beter dan gemiddeld opgeleid en met een bovenmodaal inkomen. Ik wil mijn website vooral het begin laten zijn van een gesprekje op de camping.

Link naar reactie
  • 1

Zag ook dat je 2 :( pagina's heb bekeken in 30 seconden.

Das toch juist een reactie die je wilt hebben? Misschien geen leuke, maar je weet wel dat "een potentiële klant" binnen 30 seconden al pleitos is omdat ie de website niet mooi vindt?

 

Ik kan nou niet zeggen dat ik je website mooi vind, maar ik vind em wel doeltreffend.

 

Paar puntjes:

 

- je logo ziet (en is) er in "geplakt" misschien kun je dat wat mooier doen?

- je hebt naast english ook francais maar dan kan ik niet aanklikken, haal het dan weg?

- de twee foto's bovenin zijn niet evenwijdig aan de bovenkant. bij foto 1 zou je de laatste 2 pixelrijen aan de rechterzijkant nog weg moeten halen (is wit of maakt niet echt deel uit van de foto?)

- je teller kun je verkleinen naar 1 pixel bij 1 pixel. Dan zien mensen niet dat je een (niet zelfgemaakte) teller op je webpagina hebt, maar blijft je teller nog wel zn werk doen.

- © sky unlimeted maar je hebt hem zelf gemaakt ?

 

Succes !

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Kijk hier kan ik wat mee. Nogmaals het is helemaal niet de bedoeling dat hij mooi is dat heb ik meerdere malen in dit topic duidelijk proberen te maken.

 

Ik reageer m.i. niet negatief op kritiek want daar vroeg ik juist om maar vind het minder prettig dat iemand gewoon boem wat lelijks roept op basis van een eerste indruk en weer weg is. Bovendien heeft hij de vraag niet gelezen. Misschien heb ik te lange tenen, dat kan ook.

 

De website een aantal keer aangepast na gesprekken met gebruikers en de reacties waren eigenlijk in mijn ogen té positief. Ook is hij geoptimaliseerd voor Google en dat werpt zijn vruchten af.

 

Zal morgen eens rustig door de punten heen lopen en hoop op nog meer opbouwende kritiek.

 

Link naar reactie
  • 0

Een aantal dingen vallen mij direct op zodra ik je website bezoek.

 

[*]Ik schrik vooral van de opmaak van de tekst, deze is niet echt consistent doorgevoerd. Veel verschillende spatiëringen, kleuren, lettergroottes en een wirwar van vet- en schuin gedrukte zinnen en zinsdelen. Kortom ik weet niet waar mijn aandacht naar uit moet gaan. Niets valt écht op, omdat je ogen van links naar rechts springen en weer terug. Breng wat rust in die tent! Arceer alleen wat daadwerkelijk belangrijk is, al het andere wordt vanzelf gelezen zodra de interesse is gewekt.

 

[*]De bovenbalk nodigt niet bepaald uit. Ik begrijp er uit dat de website iets te maken heeft met campers en caravans, en dat Kemdirect perfect werkt. Maar waarvoor werkt het perfect? Kun je hier grafisch niet iets meer mee? Bovendien zijn de foto's wat klein en onscherp. Verder ben ik het met Sp00n eens dat het lijkt alsof het logo erin geplakt is, dat komt vooral door de afwijkende achtergrondkleur.

 

Uit onderzoek is gebleken dat internetters bij een bezoek aan een website eerst het bovenste gedeelte bekijken, vervolgens het linkergedeelte en tot slot de inhoud. Dit gebeurt allemaal in een aantal luttele milliseconden, maar het blijkt bepalend voor de verdere duur van de sessie. Een goede eerste indruk is dus belangrijk.

 

[*]Het kleurgebruik op de website is naar mijn mening te gevarieerd. Ik zie rood, oranje, groen en verschillende tinten blauw. Probeer dit wat meer te beperken, twee verschillende kleuren (naast grijstonen) zorgt vaak al voor voldoende afwisseling en leidt bovendien minder af.

 

[*]Probeer wat meer met de marges te spelen om ruimte te creëren, maar voer het niet te ver door. Bijvoorbeeld in de middelste- en rechterkolom staat de tekst te dicht op de randen van de witte vlakken. Je zult zien dat het prettiger leest wanneer de afstand tot de randen wat vergroot wordt.

 

Hopelijk kun je wat met bovenstaande kritiek ;)

 

P.S.: Het talenmenu veranderd zodra ik voor de Engelstalige versie gekozen heb en er verschijnt een derde taal bij (Deens). Waarom wordt de Deense versie niet aangeboden op de hoofdpagina? Tevens kan ik ook niet meer terug naar de Engelse versie als ik voor Deens heb gekozen (behalve via de "terug"-knop van mijn browser natuurlijk).

Felesta - Webontwikkeling & internet marketing

www: felesta.nl tel: 0184 769008

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat je site er een heel stuk beter uitziet in vergelijking met wat maanden terug (toen had ik je zelfs op een lijstje gezet om dat toch eens aan te kaarten met je, zo'n mooi product met zo'n site kon eigenlijk gewoon niet) dus in die zin ben je nu zeker op het goede pad.

 

Door middel van wat kleine aanpassingen kan je alweer een heel stuk verder komen, zowel grafisch als layout technisch.

 

Zorg er bijvoorbeeld voor dat er wat witruimte komt tussen je teksten en de kolom randen, dat alleen geeft de zaak al een heel ander (minder gepropt) uiterlijk. Net zoals consistent gebruik van dezelfde lettergrootte. Dit wil nog weleens per pagina verschillen nu.

 

Een vaste kleur en lettergrootte voor je testimonials zou ik ook aanbevelen, want ook hier zit er verschil in per pagina. Het lichtere blauw staat te goedkoop vind ik. Tevens leest zoveel schuingedrukte tekst niet lekker.

 

Ik zou adviseren een wat kleinere lettergrootte voor je testimonials te nemen, in een rustige blauwtint. Dan wordt het al een heel ander gezicht en staat het een stuk minder schreeuwerig.

 

Grafisch kan de zaak hier en daar ook wel een kleine facelift gebruiken maar ik begrijp dat je daar wat minder handigheid in hebt (hierover stuur ik je nog even een PM) maar al met al ga je absoluut de goede kant op met je site :)

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik geef even wat advies rondom het hoog scoren in Google.

 

De website scoort vooral hoog op termen waar weinig tot geen concurrentie is. Ik denk dat het goed is om na te denken over hoe het bedrijf zich op internet wil presenteren.

 

Verplaats je in de klant. Is het niet beter om hoog te scoren op bijvoorbeeld caravan producten of caravan benodigheden?

 

Ik heb even naar de website gekeken en er zijn nogal wat dingen die verbeterd moeten worden. Eigenlijk moet alles verbeterd worden :)

 

De structuur van de website is niet geoptimaliseerd voor Google.

 

-Er is geen home pagina. Ik zou de homepagina voor de algemene termen optimaliseren. En dan land pagina's maken voor toiletkorrels, tankreiniger etc.

 

-http://www.kemdirect.nl/ en http://www.kemdirect.nl/default.htm is dezelfde (toiletkorrels) pagina. De waarde die Google geeft aan deze pagina wordt gedeeld door 2 url's. De site kan veel hoger scoren in Google!

 

-Bezoekers komen niet alleen binnen via kemdirect.nl, de andere pagina's moeten ook worden geoptimaliseerd. Het is belangrijk om te focussen per pagina, daardoor scoor je hoog voor elk product.

 

- De andere product pagina's hebben trouwens allemaal de meta tags van de toiletkorrels pagina.

 

-Maar een klein deel van de waarde die een website krijgt (en daardoor de ranking voor een zoekterm) komt door de pagina zelf. Kijk ook eens naar de factoren buiten de website. Zoals het aantal inkomende links.

 

Ik weet echt nog 20 verbeterpunten. De website heeft bijvoorbeeld geen structuur waardoor Google niet kan zien wat belangrijk is. Er staan veel overbodige dingen in de html etc.

 

Nog even een tip:

Veel webdesign bedrijven hebben geen flauw idee hoe ze een zoekmachine vriendelijke site moeten onwikkelen. Zoek naar een bedrijf dat hier wel rekening meer houdt.

 

Als u nog vragen heeft kunt u altijd contact met me opnemen.

Als ik even reclame voor mezelf mag maken, ik denk dat wij u heel goed kunnen helpen bij uw website. :)

Daan Walraven is internet marketier en de oprichter van Indepth Internet Marketing.

(marketing voor ondernemers met een klein budget)

 

We geven nu alle nieuwe klanten een korting van 20%!

-> www.indepth.nl <-

Link naar reactie
  • 0

Hoi Daan,

 

Bedankt voor je tips maar ik kan er vooralsnog weinig mee.

 

Hoofdpagina is algemene landpagina omdat de toiletkorrels het belangrijkste product zijn. De andere productpagina's worden vanzelf landpagina's voor google.

 

De url is kemdirect.nl maar ik moet van mijn provider de startpagina default.html noemen. Hoe maak ik daar 1 pagina voor Google van?

 

Google kijkt al lang niet meer naar Meta's, dus daar heb ik niet naar gekeken. Ik heb wel aandacht geschonken aan de titels en de headers. Ook zijn alle foto's van tag's voorzien.

 

Ik doe het vooralsnog zelf dus kom maar op met je tips dan kunnen andere forumleden er ook hun voordeel mee doen.

Link naar reactie
  • 0

Korte punten omtrent SEO:

 

- Title / header / naam van je pagina (als je bijvoorbeel een pagina over toiletkorrels hebt noem je deze toiletkorrels.html en niet pagina3.html)

- Meta tags: Hoewel google ze niet gebruikt op een manier waarop je zou willen helpen alle kleine beetjes

- keywords in bold / tekst en in de juiste verhouding

- gebruik bij links (ook intern) het title attribuut zodat de link wordt omschreven

- Maak ook gebruik van interne links naar pagina's (in je tekst over een bepaald product hier ook een klikbare link van maken)

- Geef plaatjes duidelijke namen en gebruik het alt attribuut

- Maak een sitemap (of laat deze genereren: http://www.neuroticweb.com/recursos/sitemap/#) en meld hem aan bij google

- Zorg voor een goede website structuur

- Gebruik een statistieken pakket (zoals bijvoorbeeld google analytics) om je website in de gaten te houden wat betreft bezoekers / keywords / wanneer verlaten ze je website en op wat voor pagina en analyseer je gegevens

- Zorg voor (veel) verse content en laat je website dan ook regelmatig spideren (meta index,follow en revisit attribuut)

 

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

 

Voor wat betreft de uitstraling van je website, het kan inderdaad nog wat beter. Visueel kan hij nog een stuk aantrekkelijker gemaakt worden wat meer uitnodigd tot het verder browsen of aanschaffen van je producten.

 

Link naar reactie
  • 2

Oke. Dan zal ik een aantal de verbeterpunten hier toelichten.

 

1. De html code is te vol. Het is goed om voor alles css te gaan gebruiken, en deze in een apart bestand te zetten. Al de layout informatie en de tabellen maken de pagina minder goed leesbaar voor Google. De pagina zou zoveel mogelijk uit de echte tekst moeten bestaan.

 

2. Vanuit eigen ervaring met marketing op internet weet ik dat het niet goed is om gelijk tot de verkoop over te gaan. Een bezoeker moet een bepaald proces door gaan tot deze tot de verkoop over gaat. Waarschijnlijk klikken veel mensen de pagina gelijk weg nu ze te snel met een commerciele boodschap worden geconfronteerd. Mijn advies is dus om de hoofdpagina te gebruiken om de interesse van een bezoeker te krijgen.

 

3. De naam toiletkorrels is bijna uniek. De naam wordt door bijna niemand anders gebruikt. Het is logisch dat u hiervoor hoog scoort in Google. Maar er zoekt dan ook niemand op deze term. Een zoekterm als caravan artikelen brengt meer bezoekers binnen.

Optimaliseer uw hoofdpagina voor deze term en de andere pagina's voor uw producten. Uw toiletkorrels worden dan net zo goed gevonden. En u krijgt ook mensen op uw site die nog nooit van toiletkorrels gehoord hebben.

 

4. Het probleem met de default.htm pagina is als volgt onstaan:

Wie op de pagina hoofdpagina komt vanuit Google krijgt de url zonder default.htm. Dit is wat de provider automatisch voor u doet. Het probleem onstaat als u daarna van een andere pagina een link naar de hoofdpagina plaatst. U linkt naar default.htm. Beter is het om gewoon naar http://www.kemdirect.nl te linken. Als u dit bij al uw links naar de hoofdpagina doet is het probleem opgelost.

 

5. Zoekt u bij Google even op site:www.kemdirect.nl

U ziet nu alle pagina's die Google heeft geindexeerd. Google gebruikt de meta tags om te bepalen hoe een site in de google resulaten eruit ziet. U bent bij veel pagina's vergeten een beschrijving toe te voegen. Bij pagina's als uw tankreiniger heeft u de beschrijving van de toiletkorrels.

 

6. U heeft alleen de hoofdpagina geoptimaliseerd. U verkoopt bijvoorbeeld polymeersschampoo. Deze term komt in de titel en andere onderdelen van de pagina niet voor. Het is goed om ook deze pagina's te optimaliseren. Een hoofdpagina hoeft niet per se beter te scoren dan een landpagina.

 

Ik hoop dat u aan deze basis verbeterpunten wat hebt.

Daan Walraven is internet marketier en de oprichter van Indepth Internet Marketing.

(marketing voor ondernemers met een klein budget)

 

We geven nu alle nieuwe klanten een korting van 20%!

-> www.indepth.nl <-

Link naar reactie
  • -1

Heb al een tijdje een website die in essentie door een ontwerpstudio is ontwikkeld.

 

Dat las ik HIER.

Kom op, de site ziet eruit als een slecht gesynchroniseerde silit BANG reclame.

 

Maak rechts wat icoonen en overal dezelfde tekst font. Verder logo's minder groot zodat op 1 pagina alle info te vinden is

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.