• 0

Kersverse concurrent voor hyves en Myspace

Gast Verwijderd account

Hallo allemaal,

 

Zoals het onderwerp al doet voorspellen ben ik van plan de zoveelste profielensite op het internet te zetten ..Het wordt een site als hyves, maar dan net even anders, waarmee ik serieus de concurrentie met ze wil aangaan! Heeft iemand enig idee wat de eenmalige kosten zijn om een dergelijke site te laten bouwen, wat de onderhoudskosten zijn en waar verder reknening mee moet worden gehouden??

 

Vriendelijke groet,

 

Lars :o

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Lars,

 

Het is erg lastig om hiervan, met de door jou gegeven informatie, een indicatie af te geven. Er zijn erg veel facetten die meespelen in de bouw van zo`n site, denk bijvoorbeeld aan de beheerbaarheid, modules, en natuurlijk de mogelijkheden die jij je bezoekers wilt geven. Daarnaast moet je ook rekening houden met de kosten van de server.

 

succes dlvkk

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 1

Beste Lars,

 

Ik bewonder je ondernemersbloed, echter vraag ik me af of je wel de juiste insteek hebt. Hyves en Myspace zijn twee grote producten waar miljoenen euro's in omgaan. Het is erg moeilijk om hiermee te concurreren. Zeker wanneer je weinig ervaring en financiële middelen hebt.

 

Ik kan uit jouw post afleiden dat je weinig ervaring hebt op dit gebied. Maar om je toch tegemoet te komen, wil ik wel een poging doen je vragen te beantwoorden.

 

Om een dergelijke site te bouwen ben je een hoop geld kwijt. Je praat hier vaak over meer dan 10.000 euro. Het precieze bedrag is afhankelijk van je exacte wensen en uiteraard je keus van webdeveloper. Daarnaast moet je ook rekening houden met een flinke kostenpost aan licenties, hosting, domeinnamen etc...

 

Het lijkt misschien dat je website het belangrijkste element is, maar dat is het niet. Bij dit soort concepten draait het voorral aan de marketing. Wil jij serieus concurreren met de grote jongens? Dan zul je ergens een flink marketingbudget vandaan moeten gaan halen...

 

En erg belangrijk: Wat zijn je onderscheidende punten? Waarom is jouw site leuker dan die van Hyves en Myspace? Waarom maak ik bij jou een profiel aan en niet bij die andere?

 

Tot slot: veel succes... ik ben benieuwd hoe jouw plan zich zal ontvouwen. Hou ons op de hoogte

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Beste dlvkk,

 

Bedankt voor je reactie :) Laten we hyves anders als voorbeeld aanhouden.

 

Stel we laten een simpele hyveskloon nabouwen..Een website met iig een aanmeldfunctie voor een eigen profiel. Hierop kunnen gebruikers een foto uploaden en verdere gegevens invullen. Verder moeten ze berichten naar elkaar kunnen versturen en moet elke gebruiker een eigen netwerk hebben, welke ook zichtbaar is voor de gebruiker.( (Alle overige functies van hyves laten we buiten wegen) Stel dat de website 3000 profielen bevat en stel dat de website 300.000 profielen bevat..Wat zouden de kosten ongeveer zijn in beide situaties? Zitten de kosten in het design van de website of in de capaciteit?

 

Moet ik denken aan 1000 euro? 5000 euro? 10.000 euro? 20.000 euro? Of zelfs Meer? :o

 

Een hele hoop vragen zoals je ziet..hopelijk kan je me verder helpen. Ook als is het maar een beetje :)

 

Groeten,

 

Lars

Link naar reactie
  • 0

Je kunt eens zoeken met zoekwoorden als 'investering', 'Guy Spriggs', 'schoolbank.nl', http://www.schoolpagina.nl, overname, overnamesom, oprichting ed. In al die artikelen over schoolbank.nl zal vast wel ergens beschreven staan hoe Guy Spriggs is begonnen.

 

Alternatief: zoek in de kvk-historie van die sites.

 

Van de week ook iets gelezen over de eerste 'hyves' uit Amerika, die het niet heeft gered en is ingehaald door Myspace. Ben de naam kwijt, maar daarin stond wel hoe ze begonenn waren. Succes met Google, misschien vindt je nog wat.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Beste Wouter,

 

Ik ben het helemaal met je eens :)..Gelukkig ben ik ook een marketeer in opleiding en wat het marketingconcept denk ik dat het goed zit..Ik ben niet van plan een directe concurent van Hyves en My space te worden, maar ik zie toch wel mogelijkheden om een even grote speler op de markt van community sites, of op de lange termijn zelfs groter! Je moet toch een ambitie hebben ;)

 

Mijn zwaktes zitten hem echter vooral in het technische gedeelte..Ik kan zelf helaas geen complexe website bouwen en ik heb ook geen idee wie dat wel zou kunnen en voor hoeveel geld..Mischien heb jij suggesties?

 

Meer dan 10.000 wil ik er overigens niet aan uitgeven..Is dit echt niet voor minder geld mogelijk??

 

Groeten,

 

Lars

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk kan het voor minder: zoek een andere student die de vaardigheden die jij mist wel heeft, zoek een student erbij die de het projectmanagement doet (bijv. Small business & retailmanagement) en vorm een team. Google was ook niet alleen, evenmin Palm en Apple. Bouw het geheel totdat het draait, studeer ermee af en zet dan meteen stagaires op de verdere uitbouw ervan, terwijl je al inkomsten genereert.

Link naar reactie
  • 0
Je moet toch een ambitie hebben

 

Daar zit je in ieder geval goed ;)

 

Er zijn genoeg spelers op de markt die een dergelijke applicatie kunnen leveren. Zelfs op dit forum zijn ze al te vinden. Zelf ben ik daar ook één van...

 

Nogmaals: benader een paar partijen en vraag een offerte aan. Kijk welke het meest concurrerent is.

 

Maar nogmaals: heb je een USP (ik neem aan dat ik ' vaktermen ' kan gebruiken bij een marketeer in opleiding ::)... haha)?

Link naar reactie
  • 0

Het bouwen van een dergelijke site kan je indien je het in het buitenland laat doen (rusland india of ander dergelijk land) wel voor een 5000 euro laten maken.

 

Dan heb je nog een design nodig, kost je 500 tot 1000 euro.

Indien je dit in nederland laat maken moet je een veelvoud hiervan in gedachten nemen.

 

 

Dan moet je een server kopen en goede hosting hebben.

kosten server ongeveer 1000 euro.

Ruimte voor je server ongeveer 150,00 per maand.

 

Indien de site goed gaat lopen en vele duizenden profielen krijgt zal je snel een tweede en derde server nodig hebben.

 

verder heb je tijd nodig, heeeeel erg veel tijd en doorzettings vermogen.

 

Vervolgens moet je de marketing gaan doen, afhankelijk van hoe je dat gaat doen kan dat van duizenden tot honderd duizenden euro's gaan kosten.

 

Kortom.... het opzetten is nog niet het grootste probleem maar het draaiende krijgen wel.

 

Ik heb zelf ook nog een (naar mijn mening) geweldig idee voor een profielen (communitie) site waarbij als je goed kan praten (lees het idee verkopen) je mogelijk zelfs subsidie zou kunnen krijgen van de overheid voor het opzetten en daarnaast ook een hoop gratis reclame.

 

het ontbreekt me echter volledig aan de tijd om dat project op te zetten waardoor dat enkel maar een goed idee blijft en niet meer....

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Een zoektocht naar de geschikte student is een goed idee inderdaad. Wat ik mij alleen afvraag is of een student met kennis ook daadwerkelijk zo'n complexe goedfunctionerende website kan bouwen..Ik kan me voorstellen dat daar de nodige ervaring voor nodig is.

 

Haha en Wouter, Ik heb geen unique selling point ;), maar eigenlijk een totaal andere en op dit moment unieke positionering..Daarbij ga ik iets meer niche zitten dan hyves en Myspace, aangezien zij een erg brede doelgroep hebben..Ik wil met mijn site een waarde creeren, waarmee ik mij onderscheid van alle concurrentie op de huidige markt. Eigenlijk wil ik een nieuwe invulling geven aan het gebruik van het web 2.0..

 

 

Groeten,

 

Lars

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Ik ben bereid er de Tijd, bloed, zweet en tranen in te investeren de ervoor nodig zijn. Echter geld is wel een probleem, maar het buitenland zou dus een oplossing kunnen bieden.Ik ga onderzoeken wat de mogelijkheden daarvoor zijn! Bedankt voor de tip!

 

Lars

Link naar reactie
  • 0

Zoals het onderwerp al doet voorspellen ben ik van plan de zoveelste profielensite op het internet te zetten ..Het wordt een site als hyves, maar dan net even anders, waarmee ik serieus de concurrentie met ze wil aangaan! Heeft iemand enig idee wat de eenmalige kosten zijn om een dergelijke site te laten bouwen, wat de onderhoudskosten zijn en waar verder reknening mee moet worden gehouden??

 

Ehm, als je dit soort elementaire vragen stelt heb je blijkbaar geen verstand van het opzetten van zo'n site. Als je geen verstand hebt van of ervaring met het opzetten van een site, dan geef ik je geen kans om concurrentie aan te gaan met Hyves of Myspace, waar tientallen miljoenen euro's in zijn geinvesteerd.

 

Waarom niet gewoon iets nieuws maken?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Lars,

 

Ik kan nog steeds niet aan de hand van de gestelde items een prijsindicatie geven. Daarvoor is een gedetailleerde omschrijving nodig dan door maar hetzelfde als hyves. Of er 3000 of 300.000 mensen een profiel aanmaken doet voor de prijs van het bouwen van de techniek bij de website (UITZONDERING: sommige webdevelopers factureren wel naar gelang het aantal pagina`s )in ieder geval niet veel ter zake. Dit is meer een zaak betreffende de server/hosting-kosten.

 

Als je denkt dat, zoals je zelf zegt: een complexe goed functionerende website, voor een prikkie kan laten bouwen dan heb je het mis. Je zou inderdaad een student kunnen zoeken. Maar om een beetje in de buurt te komen technisch gezien zul je ook geld moeten investeren. Heel simplistisch gezegd: voor niks gaat de zon op.

 

Daarnaast moet je om enigszins te willen concurreren met hyves/myspace enzovoorts, een unique selling point hebben en een (heel) goed marketingplan. Zelfs als je wilt richten op een niche die hyves en de rest onbenut laten heb je een unique selling point, want waarom zou een bezoeker naar jou gaan terwijl hij ook naar hyves kan gaan die al goed in de markt is gepositioneerd.

 

Eigenlijk wil ik een nieuwe invulling geven aan het gebruik van het web 2.0..

 

Buiten dat web 2.0 een bingo woord zou moeten zijn vind dat een groot doel terwijl je niet eens een USP

hebt.

 

succes ermee

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Ik zou voor de grap een quote van een maand of 2 / 3 geleden er bij pakken, daar staat een heel lijstje in van sites a la hyves.

 

Je hebt ze voor de elite, de gemiddelde hollander, de rijke voor elke groep is er wel ergens een site voor te vinden. Ook speciale voor ondernemers ed zijn er volop.

 

Je kan inderdaad her en der software kopen voor zn site, wel nog een hoop aan knutselen.

 

Ik hoop dat je echt iets unieks hebt/maakt anders is het snel over, niets is zo veranderlijk als een puber (uitgaande dat je je op de grootste groep zou richten.)

Link naar reactie
  • 0

lars1985,

 

Ik zou eerst beginnen met een businessplan, en vervolgens het geld ervoor regelen. Minder dan 10.000 is onmogelijk. Al het geld moet dan naar servers/hosting, en is dan al te weinig bij de populariteit die nodig hebt om überhaupt te kunnen verdienen. Dit soort sites hebben talloze servers nodig: server farms. Dit doe je niet met consumenten hosting.

 

Je kan naam maken zonder een groot marketingbudget, maar dan moet je wel met een geniaal viraal ideetje komen. Sites als hyves en myspace zijn bovendien begonnen zonder enig benul van een businessmodel, die zijn gewoon professioneel geworden en dacht toen van ''hey, hier zouden wat aan moeten verdienen''. Als je geld van een bank wil, dan zul je zeker een echt business model in je site hebben. Met een verhaal van ''wordt leuk en druk en dan verdienen we wel'' hoef je niet aan te komen.

 

Kortom: Je hebt een heel goed businessplan nodig en geld, plus een team. Ik zou rekenen om minstens 2 tot 4 maanden om dit te voor elkaar te boksen. Dit soort onderneming opzetten is echt geen sinecure.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Uit eigen ervaring weet ik dat het realiseren van het technische platform de minste bron van zorg oplevert. Sterker nog: het webloggedeelte van mijn onderneming had de beschikking over dergelijke functionaliteit, maar dan begint de uitdaging pas.

 

Om te beginnen moeten veel mensen de website gaan bezoeken. Met bezoeken doel ik dan alleen nog maar op het feit dat ze de pagina überhaupt opvragen. Pas als er vele bezoekers komen, groeit de kans dat mensen meer willen gaan doen dan enkel de voorpagina bekijken. Vervolgens staat de volgende uitdaging weer te wachten, want bezoekers voelen zich niet snel geroepen om zich overal te registreren. Op het moment heb ik de profielenfunctionaliteit dan ook uitgeschakeld en ligt de nadruk op het verkrijgen van registraties en het bouwen van een gemeenschap. Zonder gemeenschap hoeft er ook geen geld uitgegeven te worden aan koppel- en netwerkfunctionaliteit.

 

Goed, stel dat het gaat lopen. Dan bent u er niet met de ontwikkeling van de site alleen. Onderhoud, hardware en bandbreedte vormen de grootste kostenpost buiten promotie om de site te laten lopen. Kosten die zelf opgebracht moeten worden zolang er geen sponsoren zijn. En die willen pas iets met de site te maken hebben als het al redelijk loopt. Bedenk dat veel websites enkel verliezen draaien en dat u goed voor ogen moet hebben of wat u wilt bereiken wel realistisch is.

Link naar reactie
  • 0

Lars,

 

Kijk eens bij Vizami.

 

Oud studenten die ooit in Utrecht een community voor Utrechtse studenten wilden opzetten. Een groot deel van de hyves functionaliteit zit er in, maar volgens mij zijn ze een tijdje terug gestopt met doorontwikkelen.

 

Ik denk dat ze e.e.a wel voor een paar duizend euro aan je kwijt willen (licentie).

 

www.vizami.nl

 

Succes!

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

www.vizami.nl

Goed voorbeeldje! Ik ben er ook lid van maar kom er nooit, waarom niet? Omdat er niemand zit die ik ken. Van Hyves krijg ik constant berichtjes dat er iemand mij toegevoegd heeft enzovoorts. Daarom kom ik daar.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Voor een ieder die dit serieus wil gaan doen, werp eens een blik op KickApps (zie TechCrunch review hier).

 

Een zeer goed model. Geen ervaring mee, maar het ziet er op het eerste oog goed uit...

 

Free users get full range of functionality with KickApps taking a part of each site for advertising.

 

Echte low-budget sites zullen genoegen moeten nemen met een hoop advertenties!

 

Echter, misschien is het voor de topicstarter wel interessant om d.m.v. dit product een jaar lang te testen of zijn 'speciale format' aanslaat...

Link naar reactie
  • 0

www.vizami.nl

Goed voorbeeldje! Ik ben er ook lid van maar kom er nooit, waarom niet? Omdat er niemand zit die ik ken. Van Hyves krijg ik constant berichtjes dat er iemand mij toegevoegd heeft enzovoorts. Daarom kom ik daar.

 

Nee dat klopt, ik heb er ook nooit meer gekeken.

 

Maar de vraag van de topicstarter was of iemand weet waar hij een community-applicatie kan afnemen. Ik weet dat een tijdje terug de makers van Vizami de mogelijkheid hadden om een licentie te nemen op de software (event. incl. ondersteuning) Topictstarter mag er dan mee doen en laten wat hij wil en moet zelf voor de traffic zorgen en er een succes van maken. Vizami is het in ieder geval niet gelukt.

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.