EBTer Geplaatst: 22 juni 2007 Geplaatst: 22 juni 2007 EBTer Newbee 1 0 Hallo, Ik wil jullie een interesant project laten zien het volgen van Eurobiljetten bij: www.eurobilltracker.com Op deze internet site hebben ongeveer 106.000 europeanen zich ingeschreven en die hebben samen zo`n 30 miljoen eurobiljetten geregistreerd. Op elk biljet uit elk land staat een unieke serial code en een zogenaamde shortcode. Deze 2 codes moet je dan invoeren op Eurbilltracker. Voor elke sericode staat een letter. Aan die letter kan je zien waar het biljet vandaan komt, L is bijvoorbeeld Finland. Dit project kan ook je eurobiljetten volgen. Je voert gewoon de shortcodes en serial codes in op de website, dan kan je precies zien waar je eurobiljet is gedrukt en voor wel land. Als iemand anders uit bijvoorbeeld uit Duitsland ook jouw zelfde biljet heeft ingevoerd dan heb je een zogenaamde 'hit' dan kan je zien welke weg je biljet heeft afgelegt met de reistijd en de kilometers erbij. Hier kan je zien waar alle users leven over de hele wereld: Biljet verspreiding: Kortom het is gewoon een mooie hobby. Hopelijk zie ik jullie op Eurobilltracker! Link naar reactie
Ard-Sc Geplaatst: 22 juni 2007 Geplaatst: 22 juni 2007 Ard-Sc Legend 2,3k 226 Ik ben er stil van ... :o of ik begrijp het verkeerd ...of er is iemand die meer dan 411000 nummers ingegeven heeft? Uw online yoga magazijn ... Poweryoga: Meer dan een goed voornemen Inspiratie Link naar reactie
R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 22 juni 2007 Geplaatst: 22 juni 2007 R.I.P. | Peter Bonjernoor Retired Mod 8,7k 582 of ik begrijp het verkeerd ...of er is iemand die meer dan 411000 nummers ingegeven heeft? Dat is wat gesuggereerd wordt, maar dan zou Ans sinds haar inschrijving in november 2003 tijdens 24 uur per dag ongeveer 13 biljetten per uur moeten hebben ingevoerd. Op basis daarvan durf ik het wel onzin te noemen... ;) Los daarvan - dit heeft niets met ondernemen te maken, en het enige doel van je registratie is om dit ook hier te posten, dus laten we deze maar dcihtgooien! IN MEMORIAM Link naar reactie
TwaBla Geplaatst: 22 juni 2007 Geplaatst: 22 juni 2007 TwaBla Legend 22,3k 1360 Los daarvan - dit heeft niets met ondernemen te maken, en het enige doel van je registratie is om dit ook hier te posten, dus laten we deze maar dichtgooien! Pawdon. Dit initiatief misschien niet, maar het tracken van consumenten is waarschijnlijk één van de meest spannende terreinen voor marketing. Zeker als ze zelf het initiatief nemen. Het meten van feitelijk gedrag levert immers veel interessanter marktkennis op dan enquetes. Ik open deze draad dan ook weer, zodat we beter op dit fenomeen kunnen inzoomen. Tuurlijk wel kritisch blijven. ;) Lees ook eens de Moscow Times, één van de laatste onafhankelijke media in Rusland (tijdelijk in Amsterdam). 🕊 🕊 🕊 Link naar reactie
R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 23 juni 2007 Geplaatst: 23 juni 2007 R.I.P. | Peter Bonjernoor Retired Mod 8,7k 582 Dit initiatief misschien niet, maar het tracken van consumenten is waarschijnlijk één van de meest spannende terreinen voor marketing. Niet als die consumenten de hele dag serienummers in zitten te kloppen, maar wie weet kan Ruben even uitleggen hoe dat zit... ;) IN MEMORIAM Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen