Eurobilltracker

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil jullie een interesant project laten zien het volgen van Eurobiljetten bij:

www.eurobilltracker.com

 

Op deze internet site hebben ongeveer 106.000 europeanen zich ingeschreven en die hebben samen zo`n 30 miljoen eurobiljetten geregistreerd.

 

Op elk biljet uit elk land staat een unieke serial code en een zogenaamde shortcode. Deze 2 codes moet je dan invoeren op Eurbilltracker. Voor elke sericode staat een letter. Aan die letter kan je zien waar het biljet vandaan komt, L is bijvoorbeeld Finland.

 

Dit project kan ook je eurobiljetten volgen. Je voert gewoon de shortcodes en serial codes in op de website, dan kan je precies zien waar je eurobiljet is gedrukt en voor wel land.

 

Als iemand anders uit bijvoorbeeld uit Duitsland ook jouw zelfde biljet heeft ingevoerd dan heb je een zogenaamde 'hit' dan kan je zien welke weg je biljet heeft afgelegt met de reistijd en de kilometers erbij.

 

Hier kan je zien waar alle users leven over de hele wereld: usermap.php?area=europe

 

Biljet verspreiding: diffusion__nl.png

 

Kortom het is gewoon een mooie hobby.

 

Hopelijk zie ik jullie op Eurobilltracker!

Link naar reactie

of ik begrijp het verkeerd ...of er is iemand die meer dan 411000 nummers ingegeven heeft?

 

Dat is wat gesuggereerd wordt, maar dan zou Ans sinds haar inschrijving in november 2003 tijdens 24 uur per dag ongeveer 13 biljetten per uur moeten hebben ingevoerd.

 

Op basis daarvan durf ik het wel onzin te noemen... ;)

 

Los daarvan - dit heeft niets met ondernemen te maken, en het enige doel van je registratie is om dit ook hier te posten, dus laten we deze maar dcihtgooien!

Link naar reactie
Los daarvan - dit heeft niets met ondernemen te maken, en het enige doel van je registratie is om dit ook hier te posten, dus laten we deze maar dichtgooien!

 

Pawdon. Dit initiatief misschien niet, maar het tracken van consumenten is waarschijnlijk één van de meest spannende terreinen voor marketing. Zeker als ze zelf het initiatief nemen. Het meten van feitelijk gedrag levert immers veel interessanter marktkennis op dan enquetes. Ik open deze draad dan ook weer, zodat we beter op dit fenomeen kunnen inzoomen.

 

Tuurlijk wel kritisch blijven. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.