• 0

Grijs kenteken

Beste allemaal,

 

ik heb een eenmanszaak en heb een luxe auto waar ik in rij en uiteraard mijn bijtelling van heb.

 

Echter ik heb ook een bestelbusje nodig waar ik mijn spullen in moet vervoeren naar beurzen in zowel binnen als buitenland. Daarnaast breng ik producten die mijn klanten bij mij hebben gekocht zelf weg.

 

Als ik deze aanschaf krijg ik dan ook over de bestelbus bijtelling.

 

Met belangstelling wacht ik jullie reactie af.

 

Groeten,

 

Hugo

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het maakt voor de bijtelling niet uit hoeveel auto's je hebt. Al heb je er bij wijze van spreken 100, je krijgt bijtelling over de auto's waarvan jij niet kan aantonen dat er geen privégebruik van toepassing is.

 

Hierbij zijn wel een aantal uitzonderingen gemaakt, waarbij de meest bekende is dat wanneer de bestelauto dusdanig is ingericht dat er vanuit gegaan kan worden dat deze niet voor privédoeleinden wordt gebruikt. Meest recent is de uitspraak inzake de bloemist die een bestelauto met twee voorstoelen ookal als dusdanig ingericht bevond. Een ander voorbeeld is de auto van een stucadoor (stank en vuil).

 

Wanneer je dus onder de bijtelling van deze bus uit wilt komen, zorg er dan voor dat deze dusdanig is ingericht dat deze ongeschikt is voor privégebruik of houd een kilometeradministratie bij. Anders zul je er bijtelling krijgen.

 

Leuker kunnen wij het niet maken, wel gemakkelijker ?!

 

Succes met de keuze!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.