• 0

Online administratie voor particulieren

Ik ben momenteel bezig met het maken van een administratiesysteem voor mijn privé-leven echter is dit niet alleen handig voor mij maar mijn moeder had ook al interesse in een dergelijk systeem waar zij wel eens iets heeft geprobeerd met een huishoud-excelsheet wat niet echt goed werkte.

 

Zou er meer vraag zijn naar een dergelijke online service. Hoe denken jullie hier over?

 

 

Groeten,

 

Bas (ookwel bekend onder de naam KovaK op HL)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben het niet helemaal met Solitair eens. Tenslotte bankieren we ook vrolijk on-line.

 

Een on-line oplossing, waarin je je loonbelasting-, ziektekosten-, energiekosten-, toeslagen-, kinderopvang-, en weet ik wat voor andere administratie kan opslaan lijkt mij een gat in de markt. Kijk maar eens in de ordners in je kast hoe de gemiddelde administratie van een gezin met een huis met hypotheek er uit ziet....., dat zijn behoorlijke administratieve lasten. Als je vanuit die on-line administratie dan ook nog betalingen e.d. kan verzorgen (zoals de Rabobank met zijn Rabo Notabox), dan wordt het interessant.

Van alle gebieden waarop ICT (administratieve) ondersteuning kan bieden, is de 'persoonlijke automatisering' m.i. toch een achtergebleven gebied.

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Vraag naar online diensten op dat soort gebieden is er zeker. De moeilijkheid zit hem echter in het bekend maken van het product en mensen te overtuigen om het te gaan gebruiken. Veel mensen zijn huiverig voor ICT (wat gebeurt er met mijn gegevens?) of blijven liever bij het oude (wat ik nu doe werkt toch ook goed?).

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn op dit moment een systeem aan het testen dat gelijk de gegevens inleest van online bankieren.

 

Er loopt een pilot bij 20 mensen en ik moet zeggen de resultaten zijn goed.....ECHTER nu kost het niets en daar zit hem de kneep. Gebruiken willen ze het allemaal, alleen voor betalen...dan is de animo weg. Daarbij mocht dit een suc6 worden dat is het voor bankinstellingen simpel om deze dienst ook aan te bieden..

 

Ik denk zeker dat er een markt voor is en dat de consument die dit gaat gebruiken makkelijk te benaderen is.

Link naar reactie
  • 0

 

Een online gezinsboekhouding wordt met voldoende gebruikers interessant voor allerlei leveranciers. Nutsdiensten, verzekeraars, vakantiedienstverleners, enz. Niet om er banners op te plaatsen, maar om direct leads te leveren. Maak een heel gebruiksvriendelijke opzet en ga dan eens met Paul Molenaar van Sanoma praten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat ook ideaal zou zijn dat het programma zichzelf terug verdient door belastingvoordeeltjes aan te kaarten die anders onbenut blijven. Valt prima te verkopen lijkt me.

 

Hoe moet ik dat zien? Als ik kinderkleertjes boek krijg ik een popup dat ik niet moet vergeten kinderbijslag en kinderopvangtoeslag aan te vragen?

Link naar reactie
  • 0

Beste Bas,

 

Zover ik weet zijn er reeds een aantal bedrijven die online administratie leveren. (weet overigens niet zo snel een voorbeeld, iemand anders toevallig???)

 

Daarnaast zul je vaak horen dat veel mensen hun administratie liever niet via de mail/internet versturen. Het is immers nogal delicate iformatie, waarvan je niet graag hebt dat derden hiermee aan de haal gaan.

 

Wellicht kun je een soort veiligheid inbouwen o.i.d.

Vraag je niet af waarom, vraag je af waarom niet!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat is de motivatie om het online te doen? Waarom niet een applicatie die kan draaien op de computer van de klant zelf?

Link naar reactie
  • 0

Doe net als Google ;D

Eerst een goede applicatie maken waar hel veel mensen tevreden gebruik van maken, daarna komen die inkomsten wel!

 

Online is natuurlijk ideaal om het systeem verder te tweaken zonder dat de gebruiker direct nieuwe updates moet downloaden.

 

Tip: Zorg voor een goede agenda functie, wanneer loopt mijn mobiele tel abbo af, wanneer krijg ik geld terug van die keukenboer (10 jaar na levering), etc.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou de particulier er niet voor betalen. Als je de zekerheid biedt van back-up en de bovengenoemde agenda functie moet het zeker kunnen. Er zijn online pakketten voor het bedrijfsleven vanaf ca € 20 p.m Als het voor de particuliere markt voor de helft zou kunnen...

 

Verder heb ik hier nog wel informatie over maar die deel ik alleen met je als je een een non-disclosure tekent. In de basis werk je aan een interessante case.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

ik gebruik zelf;

http://www.familyware.nl/content/wsHome.aspx

heb goede ervaring mee en is gratis tot 1 Gbyte

- import bankgegevens

- import facuren+belangrijke doc scannen en koppelen

- inventarisatie bezit ook effecten

- fotobeheer en afdrukken

- administrtie delen met familie

 

ik heb 20 euro betaald heb je garantie dat er wordt gebackuped

want bij gratis account willen er nogal eens gegevens kwijt raken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Interessant om een variatie te zien op een oud niet uitgewerkt idee van me, allemaal geboren uit het idee dat ik een online facturatieprogramma wilde hebben eventueel met wat cash flow/ en persoonlijke financien.

Aangezien het idee in de prullenbak ligt lijkt het me leuk om het te delen, wellicht kan de topicstarter hier zijn voordeel mee doen.

 

In principe was het basisidee voor een website voor het maken van een budget/ huishoudboekje/ administratie voor particulieren, freelancers en zzp'ers voor zowel kortere maar ook zeker de langere termijn.

Het was de bedoeling om alles zeer intuitief te maken, met veel uitleg beschikbaar. Ik had indertijd zelfs al een website geclaimd: www.goudkist.nl

 

Basisgegevens:

Het pakket moest natuurlijk gevoed worden van gegevens, al je bezittingen qua geld, eventueel qua goederen etc, en alle vaste en incidentele uitgaven.

Denk aan invoeren saldi van de bank- en spaarrekeningen, inkomsten, hypotheek, andere vaste lasten, zakgeld van de kids, wekelijkse bloemen van de vrouw, zondagse vette hap om de hoek en alle andere uitgaven etcetera etcetera. In principe vallen alle posten onder een bepaalde groep en kunnen er groepen aangemaakt worden voor het overzicht.

 

Wat kan ik uitgeven, en wanneer kan ik het kopen?

Of je nu een auto, een boot, een huis of wat dan ook wilt aanschaffen kun je hier een rekenmodel van maken (de site schotelt je verscheidene standaardmodellen voor dat type aankoop voor) en verwerkt dat in je kostenplaatje. Het is de bedoeling dat de gebruiker zoveel mogelijk geholpen wordt met de financiele gevolgen van een keuze zodat er zo veel mogelijk bekend is.

 

Gevolgen voor budget

Met alle 'wensen' ingevoerd is het mogelijk met 1, meerdere of alle wensen het budget op kortere en lange termijn te bekijken en zodoende een goed gevoel te krijgen op wat je kunt besteden, en wat de gevolgen zijn voor je financiele plaatje, eventuele aanbiedingen van financiele producten kunnen hierin verwerkt worden.

 

Uiteraard waren dit maar pas enkele van de vele basisideeen, de uitbreidingsmogelijkheden zijn legio, zowel op het gebied van wat doet het pakket als wat kan ik er allemaal mee aanbieden.

 

Andere uitbreidingen: facturering, administratie, hrm kortom vol aspect van bedrijfsapplicaties.

 

Verdienmodel?

Volledig werkend basismodel voor iedereen.

Uitbreidingsmodules: bepaalde vaste bedragen

Verkoop ruimte financiele producten aan banken/ financiele instellingen.

Molter ICT

www.molter.nl

 

Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience

Link naar reactie
  • 0

Nog een paar kleine vragen.

Mag je zomaar zo'n applicatie bouwen? Je verzamelt een berg zeer persoonlijke informatie. Wat vindt het colle bescherming persoonsgegevens (oid) ervan?

 

Hoe maak je zo'n applicatie totaal hacker proof? Met al die info wordt identiteitsroof door een hacker een fluitje van een cent...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.