• 0

Verzendkosten vanuit China

Wil graag iets bestellen uit China uit de stad Guangzhou in China, echter reken ze voor een pakketje onder de 1kg redelijk veel verzendkosten namelijk ongeveer 120 usd (met EMS & Fedex met luchtpost). Eerder heb ik uit Hong Kong ook een pakketje ontvangen met zelfde gewicht echte voor 28 usd ( http://www.hongkongpost.com/eng/postage/index.htm dit is een postage calculator voor verzenden met EMS vanuit Hong Kong). Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een betaalbare verzendmethode vanuit Guangzhou naar Nederland, misschien iemand die me kan helpen om deze te vinden. Of misschien iemand die ervaring heeft of zelfs een link naar soort zelfde site als EMS in Hong Kong waar ik een post calculator kan vinden. Hopelijk kan iemand me helpen ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Blijkbaar wil de "fabrikant" nog wat verdienen aan de samples? Of is het pakketje ongebruikelijk groot?

 

Je zou kunnen voorstellen dat je zelf het vervoer regelt. Dat zou kunnen met ems, tnt, dhl oid. Een andere goede met vaak betere tarieven voor bedrijven die niet zeer regelmatig zendingen doen is http://www.hkdc.net/.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, ik had zelf ook vermoeden dat ze nog iets extra wouden verdienen. Terwijl ik gewoon goede prijs betaal en als proefzending redelijk groot aantal bestel om de prijs per stuk beetje te drukken, wat door verzending helemaal ten niets wordt gedaan. Maar naar tijdje goodle kwam ik volgende tegen http://www.ems.com.cn/products/e-guo-ji-ems-te-kuai.html , een goede indicatie met verzendkosten China Express/ EMS (<1000 = 39USD) . Heb de leverancier inmiddels gesproken en gaf aan dat zij dit bedrag van 120 usd hadden verkregen via telefoontje met ems. Nu ik dit heb ga ik de leverancier hier maar mee confronteren, mocht deze niet akoord gaan mag hij betaalde geld gewoon terug storen op mijn rekening en wordt er helemaal geen goederen gekocht. ;D

Link naar reactie
  • 0

Beste Johanh!

 

Wat je ook kan doen is dat jouw leverancier het pakketje vanuit guangzhou naar HK sturen en vandaar naar NL. Als het pakketje vanuit HK naar NL maar 28 usd is kan ik me niet voor stellen dat het van guangzhou naar HK 92 USD kost. trouwens HK ligt tegen guangzhou aan. Het is rond 200km naar HK toe. wat voor chinese begrippen dichtbij is :)

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad veel te duur.

 

Je kan ze vertellen het over de post te sturen, dan heb je de keuze tussen:

 

- vliegtuig (binnen een week);

- schip (1 maand, werkelijk 2 weken);

- en schip (2 maanden, werkelijk korter);

 

Minder dan 1 kilo per vliegtuig weet ik niet,maar zal onder de 40 of 30 euro liggen. De 1 maand optie zal tussen de 10 en 20 euro liggen. En de 2 maanden optie tussen de 5 en 10 euro.

 

Je kan zelf natuurlijk ook op internet zoeken op de zoektermen 'dhl' of 'ems' en 'Guangzhou'

 

Wil je trouwens doen voorkomen dat je perfect weet waar je het over hebt, moet je de bedragen vermenigvuldigen met tien en het over Chinese yuan's hebben.

Ideas worth spreading op Ted Talks, zie ook Change This.

Link naar reactie
  • 0

#offtopic# Hi Higher Levelers! Ik lees al een tijdje mee en heb me vandaag maar is geregistreerd.

Excuses voor het "kicken" van dit oude topic maar altijd beter als een nieuwe aanmaken denk ik maar.#offtopic#

 

Mijn vraag..

 

Als ik zo hierboven lees is 164 us dollar vanuit china via de lucht dus niet teveel voor 10 kg ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.