• 0

Ontwikkelen als ondernemer (14 jaar!)

Hoi,

 

Mijn eerste post hier is gelijk een vrij pittige vraag.

 

Ik ben een 14-jarige jongen en het ondernemen interesseert mij zéér. Ik ben al langer bezig met het ontwerpen van websites. Circa een jaar geleden ontwierp ik websites voor slechts een paar tientjes. Dit is in de loop van het jaar gegroeid naar bedragen vanaf €125,- (drie kwartalen geleden), €200,- (half jaar geleden), €350,- (een kwartaal geleden) en €450,- (nu) voor een basiswebsite.

 

Uiteraard leer je bij en draagt dit bij aan de grotere bedragen die je kan vragen, maar al enkele maanden heb ik gemerkt dat er belangrijkere dingen zijn dan skills: het uitbreiden van je klantenkring, vertrouwen winnen en grote bedrijven als cliënt binnenslepen. Ik kan tot mijn klantenkring nu onder andere een bedrijf met een miljoenenomzet rekenen en hoop meer dergelijke bedrijven te kunnen binnenslepen.

 

Ook ben ik me meer gaan verdiepen in het kopen en verkopen van producten zodat je in feite verdient door niks te doen (behalve wat onderzoek). Dit heeft er toe geleid dat ik al bijna duizend euro in een paar maanden heb verdient met in feite een paar uurtjes werk. Voor jullie misschien niet veel, maar vergeet niet dat ik 14 jaar ben en dit mijn eerste ervaringen met handelen zijn zonder dienstverlening.

 

Dit samen, het binnenslepen van grotere klanten en het verdienen met vrijwel niks doen, heeft een grote interesse bij mij gewekt: de groei in ondernemen. Hoe kan ik verder groeien? Hoe kom ik bij nóg grotere bedrijven terecht en kan ik met zo min mogelijk werk zo veel mogelijk verdienen? Dit klinkt misschien lui, maar is eigenlijk uitermate boeiend!

 

Wat ik alleen wil is uit het wereldje van webontwikkeling stappen, zodat ik mij met een ander soort onderneming kan ontwikkelen. Dit omdat ik het webwereldje toch vrij 'plat' vind, het is design en scripting wat je levert tegen een afgesproken tarief. Gigantische successen met leuke ideeën en grote deals binnenslepen zit hier minder bij dan dat je een eigen product exploiteert (zo heb ik tenminste het idee).

 

Wie o wie heeft de tip voor een 14-jarige jongen die wilt gaan ondernemen in een leuke markt? Waar moet ik het zoeken?

 

Michiel.

 

P.S. Flexibele werktijden zijn erg belangrijk, i.v.m. school.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Voor je leeftijd bel je al aardig ver. Ik zou zeggen dat je als ondernemer waarde moet toevoegen. Geld verdienen met "niets doen" bestaat niet. Het geld dat je tot nu toe verdiend hebt komt doordat je iets hebt toegevoegd ook al realiseer je het niet of je hebt gewoon geluk gehad met een domme klant en deze zijn zeer schaars.

 

Daarnaast moet je je afvragen wat je wil. Dienst of product, groothandel of detaillist, en werken aan je skills blijft belangrijk. Ik denk dat je gezien je leeftijf nof vrij weinig weet van BE. Schrijf voor de grap eens een bedrijfs plan en ga ermee naar de bank, bezoek een aandeelhouders vergadering.

 

En als laatste tip kan ik je geven zorg voor een goede opleiding, HBO of WO. Dit maakt het een stuk makkelijker. Veel succes.

 

O ja, ben zeer nieuwsgierig naar de websites die je tot nu toe gemaakt hebt.

Link naar reactie
  • 1

Hoi,

 

Bedankt voor je reactie! Ik weet dat geld verdienen met niets doen niet bestaat, maar wat ik wel heb ontdekt is dat de tijd besteed aan een project vaak toch niet heel erg in relatie staat met de opbrengst.

 

Dienst of product maakt niet veel uit, zolang ik maar een beetje uit het webontwikkelen ga, dit vind ik zoals al gezegd toch veel te saai (zie mijn portfolio op http://michielhennink.nl/ -> niet compleet). Communicatief ben ik vrij sterk en hier wil ik graag gebruik van maken. Van bedrijfsplannen e.d. heb ik zeer weinig verstand, ik zoek eigenlijk een leuke manier van ondernemen om daarmee mijn verstand van zaken wat op te krikken. Maar waar moet ik beginnen? Een nieuw (fysiek) product is zeker als minderjarige nauwelijks in de markt neer te zetten.

Link naar reactie
  • 1

Hey Michiel,

 

Ik ben zelf (pas) ::) 20 jaar en ben ook begonnen met een soort gelijke onderneming als die van jou toen ik 16 was.

 

Echter ben ik, om het even plat te zeggen, gigantisch op mijn bek gegaan. Of dit nou komt omdat ik verkeerde beslissingen heb genomen of omdat ik gewoon niet tegen de concurrenten op kon bieden, ik weet het niet.

Wat ik wel heb geleerd is dat je al doende leert. Ik deel jouw interesse in het ondernemerschap aangezien ik zelf ook ( op relatief jonge leeftijd kijkende naar jou;) ) ben begonnen.

 

Ik zelf ben op dit moment bezig met het opzetten van een bedrijfje wederom. Een ondernemingsplan opzetten is niet moeilijk, als je eenmaal de goede bronnen en ideeen hebt kom je er wel. Het is alleen veel zoek, lees en reken werk.

 

Als 14 jarige een product op de markt zetten is moeilijk, dat geef ik toe. Maar kijkende naar wat je al bereikt hebt, denk ik dat het zeker voor jou de moeite waard is om daar toch even dieper naar te kijken dan je nu doet.

 

Het is zeer zeker te combineren met een eventuele studie, als je een studie doet die een beetje dezelfde richting als jijzelf uit gaat.

 

Heb jij zelf al een idee wat je op de markt wil brengen of is dat nog helemaal blanco?

 

Groetjes,

 

Floriaan

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ten eerste bedankt voor je reactie! Ik houd er zelf ook zeker rekening mee dat je gigantisch op je bek kan gaan (en die kans zeer reëel is) maar ik kijk er gelukkig op dezelfde manier als jij tegenaan: hier leer je van :).

 

Ik heb vaak wel goede ideeën, maar deze zijn gewoon níet uit te voeren. Ik ben een beetje op zoek naar iemand die een soortgelijk idee heeft als een webontwikkelingonderneming: je leert veel aspecten van ondernemen kennen en hebt geringe investeringen nodig. Het enige is dan alleen dat ik het niet meer in die richting wil zoeken, omdat ik het gevoel heb hier té weinig te leren.

 

Niet zo'n groot deel van de kinderen is op mijn leeftijd echt bezig met ondernemen heb ik zo het gevoel, maar wat ik wel merk is dat diegene die het wél doen vrijwel allemaal iets met de computer doen. En dat is net waar ik uit wil stappen!

 

Hoe is mij een raadsel en ik zou dan ook graag wat ideëen geopperd krijgen ... ??? Natuurlijk geen kant-en-klare bedrijfsplannen: die moet je net hebben en als je er een hebt ga je die niet aan mij vertellen :P. Maar misschien weet iemand een richting waarin ik eens wat kan gaan proberen?

 

Sowieso al bedankt voor je antwoord! Hopelijk kan je me nog verder helpen.

 

Michiel.

Link naar reactie
  • 0

Ik herken dit heel erg... Heel veel ideeen hebben, maar daar eigenlijk het nut niet van inzien.

 

Ik heb ooit het idee gekregen om een site op te richten waarop bedrijven speciale aanbiedingen op kunnen doen tegen betaling uiteraard. De naam was aanbiedingenweb.nl , maar hetzelfde als jij kreeg ik voor mijn kiezen. Het is wederom weeeeer iets achter de PC.

 

Nou gaat zo een beetje alles met de pc op dit moment, maar niet meer dat makkelijke werk, dat wilde ik niet meer. Ik wilde echt iets opbouwen, waar je wel eventueel geld voor nodig hebt om het op te bouwen.

Waar je echt een markt mee moet penetreren omdat je of veel concurrentie hebt, OF je een gloednieuw product hebt.

 

Ik ben nu bezig met het opbouwen van een bedrijfje wat niet binnen de catagorie webdesign e.d. valt maar daar eigenlijk compleet valt.

 

Hoewel bijvoorbeeld webwinkels weer wel een hele grote doelgroep voor mij is. Hoe wil ik mijn bedrijf neerzetten? De manier waarop ik mijn taken uitvoer verschillen sterk van de concurrentie.

De Unieke wijze waarop ik handel.

 

Je hoeft niet perse een nieuw product te verzinnen. Vaak is een Unieke handelwijze al genoeg. Ik ben niet zo een expert als de mensen hier op deze site, ik ben zelf namelijk ook pas 20 :P

 

Wellicht is het een idee om bijvoorbeeld modieuze T-shirts met bedrukking te gaan aanbieden? Bedrukking die mensen zelf kunnen uitkiezen, of dingen die jij ontwerpt.... Weinig investering, aardig vraag naar, makkelijk naast je school te doen. En buiten dat je leert er ontzettend veel van. Je stelt een ondernemingsplan, een financieel plan en een marketingplan op. En met een kleine investering kan je in principe al beginnen.

 

Mocht je boven al hulp nodig hebben met een ondernemingsplan of je ideeen bespreken, geef maar een gil hoor:)

 

Groetjes,

Floriaan

Link naar reactie
  • 0

Hmm, ik klink misschien verwend nu, maar naast webdesign zie ik ook kleding niet zo zitten. Ik ben meer van het nadenken en oplossingen voor problemen zoeken, heb genoeg van het simpelweg ontwerpen van websitetjes en dus ook T-shirts (hoewel dat heel moeilijk kan zijn). Ik vind het te afgezaagd.

 

Ik ben communicatief sterk en leer vrij snel, waar ik gebruik van wil gaan maken. In bijvoorbeeld een debat win ik vaak, of ik er nou verstand van heb of niet. Dit zijn mijn sterke punten en hier wil ik dus echt gebruik van gaan maken!

 

Een zwakkere kant van mezelf is toch een beetje de verwendheid: iets moet altijd blijven veranderen en ik moet altijd de kans hebben om me te ontwikkelen, anders gaat het gewoon fout. Routine ben ik allergisch voor, wat best lastig is omdat het vaak niet te voorkomen is.

 

Wat ik in feite zoek is iets waar veel variatie in zit en, wil het woord talent eigenlijk niet gebruiken/doe het toch, waar ik mijn talent voor communicatie in kan gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

@Floriaan - Het bedrijf zul je wellicht kennen (in PM naar je onderweg), het is een vrij groot bedrijf en op mijn verkooptekst op SiteDeals.nl zijn ze afgekomen. Ik heb daarna persoonlijk contact gehad met de directeur waarna hij overgegaan is tot verkoop. Vond dit toch wel een van de leukste verkopen!

 

Dat zo iemand me toch serieus neemt en is overgegaan tot koop was voor mij tegelijkertijd ook weer een zetje in de richting van: ik wil eigenlijk gewoon stoppen met dit soort projecten (project was qua ontwikkeling niet zo bijzonder, ging om idee) en meer gaan doen met waar ik echt goed in ben, praten ..

 

@Nico - Bedankt! Heb het toevallig een uur geleden even doorgelezen, maar het sprak me toch niet echt aan. Lijkt me eerlijk gezegd echt routinewerk waar je zeer weinig direct contact hebt met personen.

Link naar reactie
  • 1

Michiel,

 

Aantrekkelijk rustige site heb je. Less is more. Ik herken veel van mezelf in jou. (communicatie, anti-routine). Ik zou je aanraden vooral veel dingen doen die je leuk vindt, je creatief te uiten. Ik denk dat je in de toekomst je het lekkerst voelt als CEO van een bedrijf, waarin je vooral strategie en visie kan inzetten, en daarin moet leiden.. aanvullend doe je marketing en je verkoop. Zo doe je vooral wat je het leukst vindt(strategie, visie, verkoop = afwisseling/creatief&ideeën en communicatief)

 

Waar je het echt in moet gaan zoeken is echt moeilijk te zeggen.. heb je sterke passies/hobbies? Wellicht kan je die extrapoleren naar een onderneming..

 

Een website is inderdaad vaak gedaan en het is nu hot. Je bent wel erg jong nog voor andersoortige bedrijven..maar met een sterke passie is geen obstakel te groot. Maar doe wel wat je echt wil en met passie.. je meot ook inderdaad waarde leveren...dit is een goede samenvatting hiervan:

 

(3 minuten)

 

Als je zin hebt een beetje privé te sparren kan je me een bericht of email sturen. Ik ben behoorlijk thuis in creativiteit/ontplooiing..Ik heb lang met het dilemma ''wat wil ik het liefst'' gezeten.. ik kan je verklappen dat ik het ''allemaal'' wil.. alleen op een bepaalde volgorde.. wat wil ik nu, wat ik later? Als je dat niet snel kan beantwoorden helpt het soms om te denken vanuit zinnen als ''als ik 30 ben wil ik in ieder geval....''

Een voorbeeld: ik wil absoluut de filosofie in. Ik ben er veel mee bezig normaal gesproken, nu veel minder omdat ik m'n onderneming bouw..

Ik wil NU ondernemen, filosofie mag tegen me 30ste pas echt ''groots''. Of ik uiteindelijk nog master wil halen weet ik niet heelmaal zeker, maar het hoeft niet nu. Ik zou niet nu filosofie studie willen afmaken en dan pas ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Dit samen, het binnenslepen van grotere klanten en het verdienen met vrijwel niks doen, heeft een grote interesse bij mij gewekt: de groei in ondernemen.

 

Deze mag in een tegeltje. 8)

 

Geef je geld niet uit aan prullaria, maar spaar het op en gebruik die tijd waarin je niks doet om echte interesses uit te diepen, kennis op te doen: dan ga je vanzelf kansen zien die je als ondernemer kan benutten. Neem een abonnement op interessante nieuwsbrieven, lees blogs, stap in de trein en ga eens ergens langs. Het wemelt van de groeikansen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@Romano,

 

Vanaf het moment, en je moet dit natuurlijk niet te letterlijk nemen, dat je geboren wordt ben je belastingplichtig in Nederland. Dus belasting betalen zal geen probleem zijn. Daarnaast is niet iedere ondernemer een ondernemer voor de omzetbelasting.

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 1

Hoi Michiel,

 

Je zegt een paar keer dat je communicatief sterk bent. Deze eigenschap kun je overal voor gebruiken en wordt (meestal) erg gewaardeerd in organisaties. Als er iets verkeerd gaat in een bedrijf, krijgt 'de communicatie', of beter: het gebrek daaraan, vaak de schuld. Je zou eens kunnen onderzoeken hoe je dit sterke punt wilt gaan gebruiken in je toekomst. In welke 'rol' zie jij je? Als werknemer of als zelfstandig adviseur van een organisatie? In welk vakgebied of welke branche? Voor de hand liggende rollen zijn 'iets' in de communicatie, verkoop of marketing, maar goede communicatie is essentieel voor elk bedrijf en nodig in elke functie.

 

Misschien helpt het je als je websites gaat zien als 'instrumenten' om een communicatieboodschap over te brengen? Je kunt je dan gaan verdiepen in andere aspecten dan het bouwen van het instrument. Denk bijvoorbeeld aan de boodschap zelf die je wilt overbrengen. Wat is die? Is een website inderdaad het beste instrument om deze over te brengen aan de doelgroep? Veel bedrijven kunnen hier nog wel wat hulp bij gebruiken.

 

Wat ook helpt is om gewoon met een paar bedrijven die je interesseren te bellen en te vragen of je eens langs mag komen voor een gesprek over wat ze doen (en waarom ze het zo doen). Afgaande op het verhaal dat je hier gepost hebt, zullen ondernemers vast graag met je van gedachten willen wisselen! Zo krijg jij helder wat je zoekt (en waarschijnlijk ook wat je vooral niet wilt) en welke opleiding hierbij past.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Het grootste probleem op jouw leeftijd is denk ik dat je de waarde van geld nog niet goed kent. 1000 euro omzet betekent in jouw geval misschien 1000 euro uitgeven. Dat is denk ik ook het grootste struikelblok voor jonge ondernemers. Als je eenmaal op je bek bent gegaan ken je de waarde pas naar mijn mening. Er is volgens mij een Amerikaans gezegde dat zegt dat kleine gaten een schip laten zinken, altijd op de kleintjes letten dus ;).

 

Mijn advies is dan ook, probeer niks van het geld dat je verdient uit te geven en spaar het op tot je kansen ziet het te investeren in iets. Je bent jong en je ouders zijn nu toch nog verantwoordelijk voor je uitgaven, het kan dus best. Daarnaast, nooit al je geld in één keer ergens op inzetten.

 

Je hebt op jouw leeftijd denk ik ook nog niet genoeg mensenkennis om te beseffen dat niet iedereen zijn beloftes zo maar na komt (of kan komen). Misschien is het ook niet altijd handig om zomaar met je leeftijd te koop te lopen. Veel mensen zullen dit waarderen, maar nog veel meer mensen zullen om die reden geen zaken met je willen doen.

 

1000 Euro is trouwens een hele hoop geld voor een paar uurtjes werk.

 

Veel succes in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0

@Pawelotti - Erg bedankt voor je reactie! Ik heb het filmpje gezien, kende het al. Blijft een goed filmpje! Ik zal eens nadenken over wat je gezegd hebt, ik heb echter nog niet echt grote passies. Ben meer van alles wat en heb niet iets (behalve dus ondernemen) wat ik echt wel de hele dag kan doen (uitslapen komt soms in de buurt, maar daar kan je niet zoveel mee :D). Ik denk dat ik binnenkort ook eens persoonlijk contact met je opneem, lijkt me erg leuk! Echter eerst maar eens dit topic afwachten, wie weet doe ik ondertussen al fantastische inspiratie op ;)!

 

Tot nu toe heb ik overigens gewoon zwart gewerkt, vond het niet lonen om legaal te gaan werken. Komt veel gedoe bij kijken als 14-jarige en uiteindelijk zou ik niet eens belasting hoeven te betalen (zit onder het bedrag wat je vrij mag verdienen).

 

@Daphne - Bedankt voor je reactie! Ik ben nog niet echt aan het nadenken voor een opleiding of wat voor baan ik wil hebben, het gaat nu puur om wat ik nú ga doen om het ondernemen beter onder de knie te gaan krijgen. Je idee is goed over hoe je een website moet gaan zien; als een instrument. Je bent dan echter vooral met marketing bezig en dit lijkt me toch ook niet alles. Ik wil graag iets gaan doen waar ik alle aspecten van ondernemen tegenkom, dat is gelijk de reden waarom ik liever niet iets als adviseur doe (je zit veel in je eigen wereldje waarin je adviseert).

 

@Solitair - Begrijp me niet verkeerd, maar hier onderschat je me toch een beetje ;). Al mijn winst gaat op een klein deel na direct op mijn spaarrekening en geef dit alleen uit aan investeringen en luxe-producten die ik echt graag wil. Ben al verscheidene malen opgelicht en ben dus wel op mijn hoede! Schijn bedriegt en het linke is meestal nog wel dat de aardigste mensen eerder oplichten dan onaardige.

 

Mijn leeftijd loop ik absoluut niet te koop mee, mensen schrikken er toch wel van en zeker bij grotere bedragen ben ik bang dat mensen afhaken. Nadat het eerste project succesvol is afgehandeld vertel ik meestal mijn leeftijd wel aangezien ik dan mijn kwaliteiten bewezen heb.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Michiel,

 

Leuk om je verhaal te lezen en te zien hoe actief je al bent. Ik ben vanaf jou leeftijd, weet niet meer precies maar in ieder geval aan het begin van de middelbare school bezig geweest met handelen. Vaak het het bij mij te maken met het inkopen en duurder doorverkopen van producten waar mijn omgeving naar opzoek was. Altijd bezig geweest met misschien niet ook nog is wat met websites gedaan.

Maar wat je zegt ideeen hebben en kijken of je er wat mee kan komt mij heel bekend voor. Als je echt creatief bent moet je is denken aan het idee van bijvoorbeeld een Senseo; je wil koffie maken ouderwets gaat dat met koffie in een filter doen en water in het apparaat. Bij de senseo zit de koffie al in het filter. Er zijn ontzettend veel producten die op deze manier zijn ontstaan en zo het leven gemakkelijker maken.

Momenteel ben ik 22 en heb de afgelopen 3 jaar echt hard na gedacht over wat ik wilde gaan doen. Doe momenteel WO Bedrijfskunde en doe zo ook een hoop kennis op, maar je moet toch de ballen hebben, en het goeie idee dat laatste is het belangrijkste. Daar heeft het mij altijd aan ontbroken, maar ben laatst een bedrijfje tegen gekomen wat ter overname aangeboden werd, waar ik voor de service die zij bieden een heel goed idee(tenminste dat denk ik) had om die te verbeteren. Momenteel ben ik in onderhandeling over de prijs.Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je gewoon echt mazzel moet hebben dat je op een gegeven moment een idee hebt. Tot die tijd kun je niets anders dan veel lezen en mee bezig zijn.

In ieder geval veel succes!

Groeten Koen

Link naar reactie
  • 1

Michiel, leuk om je hier te treffen. Elwin S heeft het regelmatig over jou kwaliteiten als webdesigner gehad!

 

Ik herken veel van je verhaal. Ook ik ben voorzichtig begonnen toen ik 14 jaar was. Zoals veel van mijn leeftijd bied ik internet diensten aan. Het is lastig als jonge ondernemer om daadwerkelijke producten aan te bieden. Een behoorlijk budget en kennis is nodig om fatsoenlijk te starten. Deze twee facetten krijg je meestal op latere leeftijd pas de beschikking over, bijvoorbeeld tijdens/na je studie. Het afgelopen jaar ben ik begonnen aan een communicatie/economische opleiding. De vooruitgang die ik heb geboekt, ook als ondernemer, is enorm gebleken. Kennis is van grotere waarde dan je je wellicht kunt voorstellen.

 

De komende jaren kun je gebruiken om jezelf verder te verdiepen in het ondernemerschap. Je bent jong, tijd genoeg om jezelf te leren kennen als ondernemer. De ervaren en het netwerk dat je nu opbouwd, kan later heel belangrijk voor je zijn.

 

Succes!

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Hoi Michiel,

 

ik lees dat je je goed kan uitdrukken in een korte tekst. Dus het schrijven (zoals eerder geopperd) van teksten voor het web is jouw wel toevertrouwd! Verder moet ik zeggen dat je leuke professionele ontwerpen laat zien bij het webdesignen. Ik neem aan dat je er ook een database achter kan plakken.

 

Wellicht is het interessant voor je om een eigen website op te zetten met betalende leden. Lever een orginele (volledig geautomatiseerde) dienst.

 

Dit kan je naast je school doen en bovendien ben je tijd onafhankelijk (onderschat het niet, om iets dergelijks lopend te krijgen zal je er een hoop tijd in moeten stoppen!)

 

Door zelf de site te maken kan je het heel goedkoop doen. Wij gebruiken bijvoorbeeld siteground.com waar je voor $4,95 al een leuke virtuele server met 40 gb schrijfruimte kan huren (php/mysql).

 

En als je van 1000 man 10 euro per maand kan krijgen, schiet het aardig op, zeker als je alleen werkt!

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Toevallig ben ik net met dit onderwerp bezig m.b.t. inschrijven kamer van koophandel en belastingdienst:

 

Er zijn twee manieren om een minderjarige in te schrijven bij de KvK;

 

Door middel van meetekenen 1 der ouders bij inschrijving. Hiermee verklaart de ouder garant te staan voor de evt schulden die hieruit voortvloeien en in te stemmen met het feit dat de kroost zich inschrijft.

 

Er kan ook handlichting plaats vinden. Door middel van een rechterlijke uitspraak kan de hoofdelijke aansprakelijheid van de ouders opgeheven worden. Kroost is dan zelf hoofdelijk aansprakelijk.

 

Ik weet (nog) niet hoe e.e.a. zit bij de belastingdienst, maar zal ook een dergelijke constructie zijn.

 

groet,

Pauline

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.