• 0

Merken importeren

Wij zitten hier met een grote vraag. De bedoeling is om kleding en schoenen te importeren uit China en dit in een winkel te verkopen. De kleding zal merkkleding zijn. Ik leg het uit adv een voorbeeldje.

 

Stel wij importeren kleren van het merk X. En wij verkopen dit in onze winkel. Maar er is ergens in de stad een X winkel.

Hebben wij nu een probleem? Kunnen wij dit gewoon doen importeren vanuit China, moeten wij toestemming vragen aan X zelf.

 

Of hoe zit dat nu precies?

 

mvg

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja natuurlijk heb jij toestemming nodig van de merknaamhouder merk x.

Als je spullen merk x binnen de grenzen van de unie inkoopt ligt dat anders, importeer jij zelf merk x van buiten de Unie dan heet dat grijze import.

Los daarvan kunnen de spullen die jij onder merk x importeert als namaak aangemerkt worden als deze illegale copieen van fabrikant x zijn.. Dat betekent in beslag name van de goederen plus een boete, en dan kun je fluiten naar je centen.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen. Hangt ook veel af van de merken. Maar als je merken bedoeld zoals: Diesel, Replay, Nike etc. Dan gaat dat je niet lukken. Spreek vanuit ervaring.

 

Ik geloof dat deze vraag (soort gelijk) wekelijks wordt gesteld op HL Forum.

 

En zoals je weet wordt bijna alles nagemaakt in China. Ik heb onlangs een merk artikel gekregen vanuit China met "licentie van echtheid" 1 keer raden? Zelfs de licentie was nagemaakt.

 

Niet doen dus.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Waw, dat is een stuk minder dan. Enig idee hoe ik dit zou kunnen controleren op echtheid.

Probleem met de merken die wij willen importeren is dat de merken allemaal in amerika zitten. Het zijn voornamelijk urban/hiphop merken. En die merken in amerika beschikken in 9 van de 10 gevallen niet over een wholesale. En wij hebben dus die merken gevonden bij fabrikanten/ distributeurs in china.

Dus dat zou dan een ongeloofelijk zware opdracht worden om dit dus voor elkaar te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Van de 30 merken die we willen verkopen zijn er 4 die een kantoor in Europa hebben. En de meeste hebben geen wholesale naar Europa. Dus dan kunnen we een heleboel merken niet verkopen, vandaar dus dat we vanuit china willen importeren. Dat betekent dat als we het 'gewoon' moeten kopen, dus niet wholesale. Dan betalen wij de volle retail prijs voor de kleding, wat weer leidt tot veels te hoge prijzen voor onze winkel.

Maar als wij dus de toestemming niet krijgen van die bepaalde merken om het uit china te halen of als die merken vanuit china dus grotendeels niet echt zijn. Dus we zullen waarschijnlijk zeer vindingrijk actie moeten ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

30 merken ? in één winkel ?

Ik denk dat je beter eerst eens kunt beginnen met een businessplan.

 

Als 26 merken niet in Europa bverkrijgbaar zijn dan zullen ze er weinig op tegen hebben als jullie hun merk hier gaan verkopen.

Blijft echter wel dat je dit via de officieele kanalen moet laten lopen.

 

Zoals je de afgelopen maanden in de krant hebt kunnen lezen worden er heel veel containers met kleding gecontroleerd op inhoud.

Daarnaast heeft China een exportquotum voor kleding, als jullie vracht net buiten het quotum valt dan heb je een robleem.

 

Ga eerst maar eens plannen maken im te kijken of het met één winkel sowieso wel rendabel te maken is. Veel kledingwinkels leggen al snel na de start het loodje.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.