• 0

Overdracht aandelen van prive naar holding (BBM)

Hallo,

 

Ik ben sinds 2,5 jaar eigenaar van een bedrijf dat ik samen met twee anderen ben gestart. We zijn nu op het punt beland dat we aan het kijken zijn of het nuttig is om onze aandelen (iedereen eenderde) onder te brengen in een persoonlijke holding (BBM) zodat we vanuit die holding in andere ondernemingen kunnen participeren.

 

Voordat we dit hele traject in gaan, vroeg ik me af welke voorwaarden er verbonden zijn voor het overdragen van de aandelen (die ik nu prive heb) naar een holding (die 100% van mij is).

 

Als iemand hier een antwoord op zou weten, graag!

 

Groeten,

 

Michiel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Als ik het goed begrijp hebben jullie 1 BV met 3 aandeelhouders. Als je je aandelen rechtstreeks overdraagt aan je Holding moet je over de waardestijging van je aandelen 25% aanmerkelijk belang heffing betalen. Dat is niet zo slim.

 

Volgens mij kunnen jullie het beste de huidige onderneming laten doorzakken in een nieuwe werkmaatschappij en vervolgens de oude B.V. door middel van juridische splitsing splitsen in 3 afzonderlijke Persoonlijke Holdings. Dit is een kostbaar traject, dus je moet wel afwegen of de kosten opwegen tegen de baten.

 

Is bijvoorbeeld maar een paar € 1.000 AB-heffing verschuldigd, kun je beter kiezen voor de 1ste optie.

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.