Ga naar inhoud
  • 0

Software verkopen en aansprakelijkheid

Junior     6 0

Ik ontvang al tijden het Sprout blad, maar heb nu ineens dit forum "ontdekt". geweldig!

Vraagje:

Mijn bedrijf verkoopt al meer dan 10 jaar licenties voor software welke in de USA gemaakt wordt. Als een klant niet tevreden is over de werking van deze software, in hoeverre kunnen ze mijn bedrijf dan aansprakelijk stellen? Ik vraag dit omdat er nu toevallig 2 klanten zijn die klagen (van de 500 klanten) en ik lig er wakker van.

bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Junior     6 0

Ik sluit geen overeenkomst met de klanten af. Ze kopen het amerikaanse pakket en ik lever trainingen en ondersteuning op uurbasis. Vergelijkbaar met als je MsOffice verkoopt aan een klant. Wat als een klant zegt dat hij niet tevreden is met de software. Hij loopt vast of hij krijgt een foutmelding. Kan hij dat mij als verkoper aanrekenen, of moet hij naar Microsoft gaan. De klant heeft geen onderhoudscontract. Volgens mij hebben ze dan ook geen rechten maar dat weet ik niet zeker.

Stel je gaat naar OfficeCentre en je koopt daar Software. Kun je dan OfficeCentre aansprakelijk stellen voor foutmeldingen en vastlopers? Dat is eigenlijk wat ik bedoel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 25 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.