• 0

Bedrijfsnaam VS Merkenrecht

Hallo,

 

Voor mijn nog op te starte onderneming heb ik de bedrijfsnaam ATASA. Bij de KVK is deze handelsnaam nog niet geregistreerd. En bij het OCTROOIcentrum Nederland ook niet. Natuurlijk heb ik deze bedrijfsnaam ook gecontroleerd voor het merkenrecht. Deze naam is geregistreerd als merken. Zie ook -->

 

http://register.bmb-bbm.org/bmbonline/details/trademark/show.do?markID=280719&markNumberType=EUR&markNumber=988725

 

Kan ik de bedrijfsnaam ATASA in Nederland gebruiken ? Omdat de andere onderneming die het merkenrecht heeft zich in Spanje bevindt ?

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het is een Europese registratie.

Je kunt deze naam alleen gebruiken als jij niet in dezelfde classificatie actief bent. Lees voor meer achtergronden gewoon even de classificaties door zoals omschreven in op de pagina die je hebt gelinkt.

Zo te zien is het een leverancier fabrikant van voornamelijk agrarische machinerien. Als jij nu bijvoorbeeld cardanassen gaat verkopen onder die naam in de agrarische sector dan heb je een probleem.

Als jij een verfwinkel in Tuitjehorn gaat openen met de naam Asata dan is het geen enkel probleem.

 

Waar je ook even op moet letten of jou naam qua klank niet te veel lijkt op een naam van een bedrijf waar verwarring door kan ontstaan.

 

Bv Asata klinkt in ook een beetje als Esata, en dat is net zoiets als USB of Firewire.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.