• 0

webwinkel kinderkleding en accesoires

Hoi,

 

Ik heb het voornemen een webwinkel te beginnen met kinderkleding (baby en peuter) in het laag/middensegment (vooral non-merk en wat goedkopere kledingmerken), en dat aan te vullen met leuke accesoires. Zo zit ik denken aan prijzen die liggen tussen de 7 en 10 euro voor de meeste kledingstukken, en als accesoires wil ik houten kralenkettingen, armbandjes, haarspeldjes, petten, tassen ed. verkopen.

 

Zelf heb ik ook een dochtertje, en daarvoor ben ik altijd op zoek naar leuke goedkope kleding. Gewoon, kleertjes van de HEMA, leuk, goedkoop en als ze er snel uitgroeien of viesmaken is dat geen probleem. Als ik op internet wel eens zoek naar goedkope kleertjes, kom je gauw op marktplaats uit. Hoeveel moeders zoeken wel niet goedkope kleertjes?? Erg veel.

Daarom lijkt het me best haalbaar hierin een winkeltje te beginnen.

 

Mijn man bouwt voor zijn werk websites, en heeft ervaring met webshops bouwen. Ook heeft hij via zijn werk nauw contact met grafisch vormgevers. De shop word geen probleem. Doel is een duidelijke, gebruikersvriendelijke, goed vormgegeven shop.

promotie willen we doen via Adwords, proberen monsters te laten plaatsen in magazines voor "ouders" (ouders van nu, Viva Mama, Zwanger, etc)

 

Ik heb zelf een parttime baan, en niet voornemens die al op te geven. We willen wel investeren in deze shop, maar hebben natuurlijk geen ongelimiteerd budget. En daarnaast.... we hebben geen enkele ervaring met een "eigen bedrijf". Ik heb een hekel aan nuffige huisvrouwen-websites die hun kraaltjes en zelfgemaakte prulletjes willen verkopen, maar ben wel bang zo over te komen als startend ondernemer die nog nergens kaas van heeft gegeten. Nu zal een proffesioneel ogende site al een deel van dat gevoel wegnemen, en goede en snelle service ook. Maar toch... Hoe win je vertrouwen bij je klant? En wie is je klant?

 

Ik ben zelf redelijk actief op internet, en stel best wel eisen aan een webwinkel voor ik er iets koop (mooie vormgeving omdat dat vertrouwen wekt, goede betaalmogelijkheden zoals paypal en creditcard, scherpe prijzen). Hebben mijn klanten dat eigenlijk ook wel?? Misschien zijn mijn klanten juist wel de huisvrouwen die een klunzige site juist leuker vinden?

 

Euh... wat wil ik eigenlijk van jullie? Nou... tips! Wat willen kinderkleding kopers? Kan ik juist beter merkkleding verkopen? Daar sta ik niet achter... Mijn doel is overigens niet om er van te kunnen leven, een kleine aanvulling op de inkomsten die we al hebben zou leuk zijn.

Hoe bereik ik mijn klanten het beste?

Wat is belangrijker? Een start investering op een groot assortiment en weinig promotie? Of veel budget richting promotie en starten met een klein assortiment, waarna uitbreiden. Ik neig naar het laatste, want zonder promotie geen klanten.... Maar goed, ik zoek dus tips en truuks vwb internetwinkels!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat betreft lelijke sites en de invloed op verkopen: http://www.site-reference.com/articles/Website-Development/The-Surprising-Truth-About-Ugly-Websites.html

 

Ik denk dat je jezelf met name moet focussen op het krijgen van bezoekers. In principe begin je gewoon op 0. Waarom komen bezoekers naar je site toe? Dus voordat je investeerd in een webshop enzovoorts is dat je eerste punt. Er zijn honderden, zo niet duizenden, sites waarop je kinderkleertjes kunt kopen. Waarom zal jouw site er uit springen en meer bezoekers trekken?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf redelijk actief op internet, en stel best wel eisen aan een webwinkel voor ik er iets koop (mooie vormgeving omdat dat vertrouwen wekt, goede betaalmogelijkheden zoals paypal en creditcard, scherpe prijzen). Hebben mijn klanten dat eigenlijk ook wel?? Misschien zijn mijn klanten juist wel de huisvrouwen die een klunzige site juist leuker vinden?

 

Een ''klunzige website'' zal het altijd verliezen van een site die ''betrouwbaarheid,duidelijkheid en professionaliteit'' uitstraalt.

Als je dat niet goed voor elkaar hebt is elke investering in promotionele activiteiten weggegooid geld.

 

Veel potentiele klanten zullen via Google komen,die hoef jij niet te zoeken,ze moeten jouw shop weten te vinden 8)

 

Zorg voor een goed (google) geoptimaliseerde site,als deze nog gerealiseerd moet worden kan het gelijk meegenomen worden.(Metatags,structuur,sitemap etc)

 

Er zijn op dit moment kwalitatief goede zoek/linksites te vinden waar je de webwinkel gratis kunt aanmelden(Kellysearch,ilocal,startpagina dochters etc) en die met een beetje eigen creativiteit je site op bepaalde trefwoorden hoog kunnen weergeven in de resultaten van Google

 

Het kost tijd/inspanning om je site goed in de rankings (google) te krijgen maar het is de moeite meer dan waard,een klein budget voor extra promotionele doeleinden volstaat dan

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je daar op deze wijze ook ervaring mee Peter? Ik heb diverse initiatieven, die technisch gezien wel goed in elkaar zaten, toch zien floppen. Gewoon omdat ze één van de vele sites in de markt zijn. Dan kan je wel hoog in Google staan, maar uiteindelijk heb je gewoon niet genoeg massa om voldoende kopende bezoekers tegen te komen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Heb je daar op deze wijze ook ervaring mee Peter? Ik heb diverse initiatieven, die technisch gezien wel goed in elkaar zaten, toch zien floppen. Gewoon omdat ze één van de vele sites in de markt zijn. Dan kan je wel hoog in Google staan, maar uiteindelijk heb je gewoon niet genoeg massa om voldoende kopende bezoekers tegen te komen.

 

Persoonlijk heb ik er zeer goede ervaringen mee,meer dan 80% van de totale omzet komt via Google klanten (zonder gebruik te maken van adwords) en kwalitatief goede linksites.(voor een paar goede ''teksttuele'' linkvermeldingen betalen we een relatief klein bedrag op jaarbasis)

 

Een site (of initiatief ) kan technisch nog zo goed in elkaar zitten,als het de doelgroep niet aanspreekt ben je met èèn klik van het beeldscherm verdwenen

Veel ondernemers zien een website nml. nog als een soort verlengstuk van de huidige marketing activiteiten,in de trent van ''je moet wel hè'' ::)

Klanten die op het internet zoeken hebben onbewust toch een bepaald verwachtingspatroon van een site,ze zoeken informatie.(dat kan in tekst zijn,maar voor sommige doelgroepen zijn foto`s bijv.veel belangerijker)

 

Voldoet de website zoveel mogelijk aan het verwachtingspatroon van je doelgroep (uitstraling (professionele indruk),betrouwbaarheid,goede contactinformatie dus incl adres en KvK gegevens,redelijk prijsniveau van de produkten etc) zul je ook een goede conversie halen.

 

Getoond worden bij de eerste resultaten van Google is zeer belangerijk en lucratief maar als een site niet aan het verwachtingspatroon van de klant voldoet levert het je niets op.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.