• 0

Fin. plan zonder BTW

Van een collega hoorde ik dat het mogelijk is om in het ondernemersplan de begrotingen te maken zonder de BTW... Dit is natuurlijk een stuk makkelijker. Mijn vraag is: komt dit inderdaad vaker voor? Of gaat een geldverstrekker hier erg moeilijk over doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zou ik niet zomaar doen, zeker niet omdat je dan slecht inzicht hebt in je liquiditeit als je bijvoorbeeld wanbetalers incalculeerd. Die BTW moet jij wel afdragen aan de belastingdienst omdat jij het als omzet ziet. Als je hier niet goed op let kom je kas geld tekort.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je het plan voor extern gebruik schrijft en op basis van het plan financiering binnen wil halen, dan is het doorrekenen met BTW wel zinvol, aan de ene kant om er qua liquiditeit rekening mee te kunnen houden, aan de andere kant om ook aan de financier te laten zien dat je over de vaardigheid (en inzicht) beschikt om met BTW om te gaan. Het is dus ook een impliciete proef van bekwaamheid.

 

Succes met schrijven, schrappen, rekenen en narekenen.

 

Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je geen BTW-ondernemer bent, kun je natuurlijk het ondernemersplan opstellen zonder rekening te houden met BTW. Wanneer je echter wel BTW-plichtig bent, zou ik het niet vergeten om op te nemen.

 

Weet best dat het dan iets ingewikkeler wordt, maar dat neemt niet weg dat het inderdaad een veel beter inzicht geeft in jouw geldstromen. Niets is vervelender om een keer geld te kort te komen, omdat jij net de BTW moest afdragen op een bepaald moment, terwijl bijvoorbeeld ook de salarissen de deur uit moesten. Naast het feit dat het niet leuk is om geld te kort te komen, is het nog veel erger om weer opnieuw een financiering te moeten aanvragen om ook die hobbel gefinancieerd te krijgen en je kan er dan ook op rekenen dat het dan een stuk moeilijker wordt!

 

Succes met plannen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.