• 0

Een site zoals Kieskeurig.nl en Kelkoo.nl

In mijn huidige baan ben ik inkoper van een middel grote organisatie. Wij kopen veel goederen (branche gerelateerd) via het internet. Met mij vele collega's.

 

Er is zo veel in onze branche te koop. En er komen steeds meer aanbieders bij. Tijdens een beurs zat ik met een aantal collega inkopers en kwam dit probleem ter spraken. Toen zei ik: "waarom niet een vergelijkingsite voor de branche". Dat vonden ze allemaal een goed idee.

 

Inmiddels ben ik zelf bezig met het opzetten van een nieuw bedrijf. Alleen blijft dit idee in mijn hoofd rond circuleren. Ik wil ook echt de stap maken om dit door te zetten.

 

Vraag: Zijn hier standaard applicaties voor om zo'n site op te zetten. Ik heb begrepen dat de meeste vergelijkingssites een soort "speurhond' hebben die het hele internet afzoekt naar de goedkoopste producten. Weet iemand hoe dat werkt en hoe ik dat moet opzetten. Zonder dat het mij duizenden euro's gaat kosten. Geld dat ik niet heb.

 

Maar waar een wil is, is een weg, toch?

 

Handige Horeca Links (www.handigehorecalinks.nl)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kieskeurig.nl begon met studenten die de prijzen van anderen overtypten geloof ik... :)

 

Je vraag is een beetje van de strekking van 'Ik wil een groot transportbedrijf, maar ik heb geen geld voor vrachtwagens, wat nu?'.

 

Het ontwikkelen van goede crawler-technologie (de speurhond zeg maar) is redelijk complex en tijdrovend, en kant en klare oplossing zou ik zo niet direct kennen. Ik denk dat je meer in de richting zult moeten denken van een joint venture met een bedrijf dat dit soort dingen goed kan, waarbij jij de niet-technologische aspecten inbrengt. Is dat wellicht een optie?

Link naar reactie
  • 0

@Jeroen Bakker. Bedankt voor je reactie

 

Je vraag is een beetje van de strekking van 'Ik wil een groot transportbedrijf, maar ik heb geen geld voor vrachtwagens, wat nu?'.

 

Daar is dus een "lease"mogelijkheid voor . Dat bedoel ik ook met mijn vraag. Misschien zijn er pakketten op de markt zoals Os-commerce die dit soort applicaties vrijgeven.

 

Het gaat mij niet zozeer om de "crawler". Onze markt is nog klein. Dus wij kunnen ook zelf de sites bezoeken en de prijzen ervan afhalen.

 

Het gaat er mij om zijn er (gratis) applicaties voor het opstarten van een vergelijkingssite.

 

 

Handige Horeca Links (www.handigehorecalinks.nl)

Link naar reactie
  • 0

Dit is een OSCommerce contributie waarmee je vanuit een bestaande OSCommerce webwinkel een databestand kunt genereren, die dan ergens anders weer geuploaded kan worden.

 

Dit is alleen van toepassing als de eigenaar van de winkel het scriptje laat draaien, dit is niet bedoeld om als botje het net over te crossen.

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ok Dat is dan ook duidelijk.

 

Ben niet opzoek naar een "botje" om het internet over te crossen. Ben meer opzoek naar een script vergelijkbaar met kelkoo, kieskeurig etc.

 

Binnen onze bracnhe zijn de toeleveranciers bekend. Dus achter de prijzen etc kom ik zelf wel.

 

Maar tegenwoordig hebben ze diverse scripts op de markt om bijv een webwinkel te beginnen. Dus dacht ik: Misschien bestaat dat ook voor een vergelijkingssite. Maar niet dus.

Handige Horeca Links (www.handigehorecalinks.nl)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij lopen er twee dingen door elkaar heen:

 

Ben niet opzoek naar een "botje" om het internet over te crossen. Ben meer opzoek naar een script vergelijkbaar met kelkoo, kieskeurig etc.

 

Ik dacht dus dat je, net als déze sites, op zoek was naar de technologie om de prijzen van pagina's af te halen en netjes in een database te plaatsen, waarna je een vergelijkingstool op die database loslaat (zó werken Kelkoo en Kieskeurig namelijk). Dat tweede is niet zo moeilijk, het eerste is moeilijker. Maar dat zoek je dus niet:

 

Maar tegenwoordig hebben ze diverse scripts op de markt om bijv een webwinkel te beginnen. Dus dacht ik: Misschien bestaat dat ook voor een vergelijkingssite. Maar niet dus.

 

Je wilt de prijzen handmatig invoeren, en dan met elkaar laten vergelijken door een scriptje? Dat laatste is niet heel complex, om hoeveel leveranciers gaat het? Vraag iemand die sites bouwt en dit dit voor je wil realiseren, dat kan redelijk eenvoudig als het om een behapbare hoeveelheid prijzen gaat.

Link naar reactie
  • 0

Het zijn niet veel leveranciers. Een stuk of 15 a 20. Alleen zijn er erg veel producten.

 

Misschien dat je even kan kijken naar winkelwinkel.nl. Dat is wat ik bedoel.

 

Is toch een behoorlijk stukje programmeer werk. Naar mijn mening.

Handige Horeca Links (www.handigehorecalinks.nl)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.