• 0

Online Groente en fruit veiling

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

nu gaat de bleomkool boer naar de greenry die koopt hun bloemkool voor een dagprijs bijvoorbeld 40 cent per stuk dit word besloten door een persoon.

 

Mijn idee :

 

Boer x:

zet op de veilingsite dat tussen 12.00 uur en 12.15 zijn partij van 5 pallets bloemkool word geveild. Ondertussen op het hoofkantoor van een supermarkt gaat de inkoper op dat tijdstip zitten bieden op die partij bloemkool

Link naar reactie
  • 0

welke toegevoegde waarde heb je? welke concurrenten heb je? hoe wil het gaan aanpakken technisch gezien? Wat zijn je USP? hoe ga jij je centen verdienen enz enz.

 

oftewel heb je al een ondernemingsplan geschreven waaruit deze antwoorden blijken. Nu lijkt het heel erg algemeen " heeft iemand een script zoals e-bay". " Ik ga een veiling beginnen" Als je alleen op zoek bent naar een script kun je denk ik beter gaan kijken op tweakers of een soortgelijke website.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Heb jij ervaring met het veilen van groente of andere aan bederf onderhevige waren ?

Op veilingen waar bederfelijke waar wordt verhandeld lopen keurmeesters rond. Zij geven een waardering af voor een partij zodat een koper in kan schatten wat hij koopt.

Daarnaast is er een hele logistieke keten actief bij dergelijke ketens.

Ook dat zul je allemaal op poten moeten zetten als jij echt iets aan wilt bieden.

Als een winkelier op een pallet bloemkolen biedt moet hij ook nog andere groentesoorten inkopen, als die allemaal op een andere plaats staan dan wordt het een logistiek drama om nog maar te zwijgen over de kosten.

Nu worden grote partijen vaak in stukken gekocht door AGF handelaren die het weer uitventen bij onafhankelijke groente en fruit winkels.

Grote supermarkten kopen groente rechtstreeks in, dus voor een AH of een C1000 heb jij sowieso al geen toegevoegde waarde.

Link naar reactie
  • 0

idd dat met dat keuren heb je een punt en met c1000 en ah ook die hebben dat zelf allemaal maar de rest dat transport is niet zo'n probleem om dat er zoveel van die vrachtwagens rondrijden en de kwaliteit kun je opbouwen net zoals bij ebay met sterren .....

 

ik wil gel;d verdienen doormiddel van veiling kosten dus als er voor 1500 euro bloemkool word geveild dat ik 3 % veilingkosten reken dus dat zou dan 45 euro zijn als het een succes word kun je altijd nog koelhuizen gaan openen onder jouw naam.

 

 

Link naar reactie
  • 0
idd dat met dat keuren heb je een punt en met c1000 en ah ook die hebben dat zelf allemaal maar de rest dat transport is niet zo'n probleem om dat er zoveel van die vrachtwagens rondrijden en de kwaliteit kun je opbouwen net zoals bij ebay met sterren .....

 

ik wil gel;d verdienen doormiddel van veiling kosten dus als er voor 1500 euro bloemkool word geveild dat ik 3 % veilingkosten reken dus dat zou dan 45 euro zijn als het een succes word kun je altijd nog koelhuizen gaan openen onder jouw naam.

 

Beste leeton,

 

Wie zouden dan jou klanten zijn als je de grote supermarkten weglaat. er zouden alleen enkele groentboeren overblijven die niet zelf in de buurt verse groenten kunnen halen en dekken de baten de kosten niet als daar nog een logistiek proces op gang moet komen. Ik denk dat jij je idee eens goed op papier moet zetten en een OP moet gaan schrijven. Zodoende kom je alle struikelblokken tegen diee je zult moeten gaan omzeilen of oplossen.

 

succes ermee.

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

;D je heb ook nog de buitenlandse supermarkten

 

Stel je heb bij ons de regio een bloemkool boer die 100 HA bleomkool heeft die heeft op een dag 20 pallets bloemkool een supermarkt uit engeland ziet bijv. dat het goede kwaliteit is en gaat erop bieden maar in nederland of ergens anders in de eu zittten nog een hoop inkopers die die party wel intressant vinden. Dus je heb niet alleen de nederlandse markt ik hoop dat jullie dat begrijpen

 

maar je heb gelijk mijn idee moet ik eerst volledig uitwerken wat ik ook al bijna af heb

Link naar reactie
  • 0

ik heb genoeg tips kan iemand dit allemaal ff verwijderen voordat de wereld wegloopt met mijn iedeen

 

Dit forum is bedoeld om kennis te delen.

Als we bij elk verzoek berichten moeten gaan verwijderen omdat het andere misschien op ideeen brengt dan is de waardet van dit forum snel verdwenen.

 

Berichten verwijderen doen we alleen bij hoge uitzondering.

 

Los daarvan is het nogal kwetsend naar de posters die de moeite nemen om op jouw vragen een antwoord te geven, di ezien hun inspanningen dan als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Ook voor hun is het dan niet langer aantrekkelijk om nog mensen verder te helpen.

Link naar reactie
  • 0

ow kee bedankt voor de tip maar ik ga proberen om het tegen deel te bewijzen.

 

Kunt u de zeggen waarom het economisch niet haalbaar is

 

Stap naar de bieb of gebruik Google en zoek eens uit wat er allemaal al bedacht is voor veilingen. Je bent niet de eerste die dit bedacht heeft.

 

Succes, ik doe dit topic op slot. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.