Vorige week ben ik met een grote leverancier overeengekomen dat hij mijn over voorraad terugkoopt, deze was ontstaan na een ongelovelijk slecht inkoopbeleid door de vorige eigenaar. Dat was dus zeer goed nieuws. :)
Dit brengt mij echter tot het volgende probleem, ik zou deze retourzending/verkoop graag opnemen als omzet in mijn rapportage welke ik maandelijks voorleg aan mijn geldschieters.
Mijn vraag is alleen: mag dit? Kan ik dit inderdaad zien als verkoop, of mag ik dit zo niet opnemen (ook met oog op de belastingdienst).
Rest me nog te zeggen dat de levering van deze voorraad al lang betaald is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Leo Murkens
Leo Murkens
Ik zit met een vraagstuk,
Vorige week ben ik met een grote leverancier overeengekomen dat hij mijn over voorraad terugkoopt, deze was ontstaan na een ongelovelijk slecht inkoopbeleid door de vorige eigenaar. Dat was dus zeer goed nieuws. :)
Dit brengt mij echter tot het volgende probleem, ik zou deze retourzending/verkoop graag opnemen als omzet in mijn rapportage welke ik maandelijks voorleg aan mijn geldschieters.
Mijn vraag is alleen: mag dit? Kan ik dit inderdaad zien als verkoop, of mag ik dit zo niet opnemen (ook met oog op de belastingdienst).
Rest me nog te zeggen dat de levering van deze voorraad al lang betaald is.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12737-terug-verkopen-aan-leverancier/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag