• 0

Het outsourcen van designs

Beste medeondernemers,

 

Ik run een klein "digitaal communicatie" bureau wat fullservice webdesign doet. Momenteel lopen we vast op het design; het kost te veel tijd en uitbesteden is kwalitatief zwaar onder de maat of erg hoog qua prijs. Om een financieel aantrekkelijk en een hoogwaardig kwalitatief product te krijgen lijkt mij het buitenland interessant.

 

De pluspunten van een design outsourcen is het feit dat er niet al te veel fout kan lijkt me; je hebt geen problemen met codefouten waar je later achter komt, het is niet heel arbeidsintensief en je ziet wat je krijgt.

 

Wat ik me afvraag in welk land het design een beetje op een fatsoenlijk niveau ligt en hoe ik aan de contacten kom. Voor programmeer werk ben ik meerdere keren benaderd en kan ik veel informatie over vinden maar het designen valt tegen.

 

Kan iemand mij misschien in de juiste richting sturen met een advies of een tip? Alvast hartelijk dank!

 

Groeten,

 

Samuel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is de vraag niet ;) We lopen niet stevig vast, maar we gaan een drukke periode tegemoet en (laten) designen kost vaak tijd. Voor klasse designs ben je gewoon (erg) veel geld kwijt en de meeste designs die ik voorbij zie komen vind ik gewoon onder de maat. Daarom mijn interesse om in het buitenland te gaan kijken.

Link naar reactie
  • 0

er zijn bedrijven die hun designs in india laat maken, dat nederlandse bedrijf heeft 300 mensen in dienst in india, mooi groot kantoor (eu standaard).

 

ik weet echter niet hun naam uit mijn hoofd, maar het wordt dus gedaan en tevens veel geld mee verdient.

 

india zou dus mijn tip zijn voor designs.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Hoi Samuel

 

ben je Samuel van Intervisual webdesign of een andere Samuel ? :)

 

ik kan je wel helpen met design uitbesteden. Het is lastiger dan het uitbesteden van programmeerwerk, omdat het veel moeilijker af te bakenen is. Wat wil jouw klant precies hebben? kan hij dit onder woorden brengen of kun jij hem helpen met het onder woorden brengen van wat hij wil? Als je het op papier weet te krijgen, dan moet een designer een voorstel maken. En dan komt de subjectiviteit om de hoek kijken. 'mooi design' is heel moeilijk de definieren. Wat je designer (in het buitenland) mooi vind kun jij niet mooi vinden. Ik denk dat de enige manier om design effectief uit te besteden is om tijd te investeren. Je moet zorgen dat je designer op 1 lijn komt, jouw smaak begrijpt, zodat jullie weten wat je van elkaar verwacht.

Gelukkig zijn er ook goede designers in Oost Europa. Stuur me anders even een mailtje, dan stuur ik je wat voorbeelden van eerder gemaakt design door onze vaste designer in Odessa, Oekraine. h.messer bridge-int . nl

 

groet

 

hugo

Offshore & Nearshore outsourcing;

- web development - software development

- open source oplossingen - dedicated teams

 

http://www.bridge-outsourcing.nl

 

http://linkedin.com/in/hugomesser

Link naar reactie
  • 0

Hoi Samuel,

 

Ik weet natuurlijk niet wat jij duur vindt, of onder de maat, maar ik ben ervan overtuigd dat je ook in ons designland prima designs voor een redelijke prijs kunt krijgen.

 

Als je tijd investeert in twee zaken, dan vind je vast wel wat je zoekt:

1. Zoek een ontwerper waarmee het goed klikt en die designs maakt die aan jouw kwaliteitsstandaard en 'mooi-graad' voldoen. Maak met hem afspraken over tarieven en tijdsbesteding.

2. Maak een goede en heldere briefing voor elk ontwerp dat je uitbesteedt, liefst voorzien van voorbeelden van wat je wel wilt en wat niet.

 

Ik vind zelf dat een ontwerp de identiteit van je klant en zijn smaak moet weerspiegelen, meer dan dat jij het zelf mooi moet vinden. Dat verband is misschien moeilijk te leggen als je het ontwerpen uitbesteedt aan een ontwerper die ver (geografisch, dan wel qua ontwerpopvattingen) van je klant af staat?

 

Groeten,

Daphne

Link naar reactie
  • 0

Hi Daphne,

 

je schreef in je reactie 'Dat verband is misschien moeilijk te leggen als je het ontwerpen uitbesteedt aan een ontwerper die ver (geografisch, dan wel qua ontwerpopvattingen) van je klant af staat?'

 

Ik denk inderdaad dat het iets lastiger is, maar als je aan de voorwaarden voldoet die je zelf stelt (zoeken naar een ontwerper die met je smaak matcht en duidelijke briefings maken), dan kun je het design ook prima in het buitenland laten doen. Het is misschien iets moeilijker om een designer te vinden die bij jouw smaak past, maar ik kan me voorstellen dat dat in Nederland ook niet altijd even gemakkelijk is. Ik zie af en toe 'webdesign' bedrijven die zelf een site hebben waar de tranen van in m'n ogen springen.

 

Het buitenland kan ook als voordeel hebben dat het juist originele designs oplevert, juist omdat buitenlandse ontwerpers 'anders denken' en een andere smaak hebben. Daarmee kun je jezelf weer onderscheiden in Nederland.

 

Maar het voornaamste is in mijn ogen tijd investeren en geduld hebben om de juist partner te vinden (en dat geldt voor zowel Nederland als het buitenland).

 

Ben benieuwd hoe jij er zelf over denkt. Misschien wil je zelf wel eens een ontwerp laten maken door onze goede designer?

 

 

Als je tijd investeert in twee zaken, dan vind je vast wel wat je zoekt:

1. Zoek een ontwerper waarmee het goed klikt en die designs maakt die aan jouw kwaliteitsstandaard en 'mooi-graad' voldoen. Maak met hem afspraken over tarieven en tijdsbesteding.

2. Maak een goede en heldere briefing voor elk ontwerp dat je uitbesteedt, liefst voorzien van voorbeelden van wat je wel wilt en wat niet.

 

Ik vind zelf dat een ontwerp de identiteit van je klant en zijn smaak moet weerspiegelen, meer dan dat jij het zelf mooi moet vinden. Dat verband is misschien moeilijk te leggen als je het ontwerpen uitbesteedt aan een ontwerper die ver (geografisch, dan wel qua ontwerpopvattingen) van je klant af staat?

 

Offshore & Nearshore outsourcing;

- web development - software development

- open source oplossingen - dedicated teams

 

http://www.bridge-outsourcing.nl

 

http://linkedin.com/in/hugomesser

Link naar reactie
  • 0

Het promoten van je eigen diensten is niet toegestaan op HigherLevel, zie ook artikel 5 van het huisregelement. Probeer hiet een beetje op te letten a.u.b.

 

Wij hebben ook een design netwerk in zuid-afrika, het mooie is dat je op die wijze en in derde wereldland investeerd (door opdrachten) en een relatie kan opbouwen die in de toekomst( 2010) wellicht vruchten kan afwerpen waar je nu niet direct aan denkt. Joint ventures worden ondersteund in Zuid Afrika en veel jongelui zijn prima opgeleid en zitten met smart te wachten op opdrachten.

 

Neem anders eens contact op!

 

Groetjes.

 

Groeten van serieuse Starter en Young Proffesional Adviseurs.

Angela en Didi

www.di-angelo.eu

06-17713450

Link naar reactie
  • 0

sorry, wilde niet adverteren. ik meende alleen te zeggen dat er in Zuid-afrika een heleboel jonge designers rondlopen die graag een inkomen willen verschaffen, maar tegen een aantal vervelende aspecten aanlopen. De (be) lonen in ZA zijn laag en de designs door breed levenservaring en visie erg vernieuwend. De technologie is net zover als de onze, soms werken ze met iets verouderde programma's maar dat hoeft niet altijd een probleem te zijn.

 

Groetjes,

Groeten van serieuse Starter en Young Proffesional Adviseurs.

Angela en Didi

www.di-angelo.eu

06-17713450

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.