• 0

MKB pakketen..

Goedendag,

 

Mijn naam is raymond de graaf en ik ben grafisch vormgever. Ik ben op dit moment bezig een bedrijfje te starten samen met iemand anders. Die andere persoon heeft een hosting bedrijf. Het idee is om een nieuw bedrijf te beginnen die alles regelt van a tot z op het gebied van ontwerpen en hosting. De bedoeling is om mij voornamelijk te richten op "de startende ondernemer". Mensen die een bedrijfje starten maar nog geen duizenden euro's startkapitaal hebben. Als ik bijvoorbeeld zie hoeveel rijscholen een DIY(do it yourself) website hebben en die wel gebruik maken van een hele mooie dure lesauto's. Bij een beetje reclambureau kost een proffesionele website al gauw 1500 euro en een huistijl ook. Ik wil dus mkb- pakketten aan bieden voor een veel lager bedrag. Mijn vraag is dan, hoe kom ik in contact met mijn doelgroep. Hoe weet ik waar de startende ondernemer zich begeefd en hoe benader ik deze? Er zijn wel al een aantal hostingbedrijfen die soortgelijke pakketten aanbieden. Maar dan heb je vaak keuze uit een aantal simpele webtemplates en dat is niet hoe ik het bedacht had.. Wij stellen een onderzoek op naar de doelgroep het concept en steken veel kwaliteit en energie in het realiseren van de producten. Iemand suggesties?

 

met vriendelijke groet ray de graaf

Freelancer in grafisch en interactieve vormgeving.. need a face?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo Raymond,

 

Op het eerste oog is een volledig MKB-pakket aantrekkelijk en functioneel, echter in de hedendaagse markt wordt dat veel aangeboden. Wellicht niet specifiek vermeldt in één pakket, maar veel isp's hebben zowel webhosting als webdesign in hun dienstenpakket. Je zult dus moeten concurreren met een grote markt, die momenteel voor zowel webdesign als webhosting overweldigend is.

 

Momenteel zijn wij met een collega bedrijf ongeveer dezelfde mogelijkheden aan het bespreken om een soortgelijk bedrijf te starten. We zijn echter al enkele maanden in voorbereiding hiervoor, en het blijkt dat het lastig is om jezelf te onderscheiden. Wij willen ons dan voornamelijk richten op hosting en connectivity, maar in jou geval is hosting/design een veel voorkomende combinatie waar harde concurrentie bij hoort.

 

Wellicht is het interessant hierover verder van mening te wisselen.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Mijn ervaring is dat rijscholen en startende ondernemers vrij moeilijk te benaderen zijn. Voor beide groepen ben ik op het moment bezig met acquisitie voor een dienst op het gebied van de ICT en ze lijken daar nogal voor terug te schrikken.

 

Startende ondernemers omdat er zoveel over ze heen komt en ze in het begin liever geen kosten maken. Zeker niet voor ICT en websites. Rijscholen omdat zij hun internetsite voornamelijk zien als verlengstuk om promotie voor hun opleiding te maken en andere mogelijkheden het liefst buiten beschouwing laten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.